• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

loveliva skrev 2008-07-25 15:25:32 följande:
    PreggiLåter underbart att vara vid havet! Är såå avundsjuk och längtar oerhört till havet! Men i morgon lånar vi min pappas gård och får andas lantluft och plaska i barnens pool  Alltid nåt.Men havet är underbart!!!! Hoppas vi hittar vår drömgård vid västkusten inom en snar framtid
    Det är verkligen underbart. Speciellt när det är sånt här väder... Vi är riktigt bortskämda med flera landställen. Perfekt för oss med billig semester..
    Vart bor ni nu då?
    Incommunicado skrev 2008-07-25 15:04:14 följande:
    håller med om jamasvarning, själv köper jag trots det massa byxor jämt - det är svårt att köap allt som finns i Molo och bara ha det i tröjor. Fast jag brukar bli besviken när han har byxor, dock inte de jag kombinerar som t ex verktyg, fotboll och ameriaksnka bilar - superläckert med sama  upp o nertill, men så är ju grabben "bebis" än.
    Ja, men ibland bryr jag mig inte om det är jamasvarning. Speciellt inte på vintern för jag skulle aldrig sätta på jeans el dyl under vinteroverallen. Sen är ju så många av byxorna så fina så de får funka tills vi får en till bebis..

JAg kommer inte in på freshmilk..

Nu kanske jag borde hjälpa mannen att förbereda för grillning. Det är ju faktiskt hans födelsedag..
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-25 17:20:39 följande:
    Då kan han väl få äran att grilla helt själv
    Ja, ellerhur.. Det borde han ju klara, han är ju ändå 28 år..
    Någon måste ju sköta shoppingen...
    Men han var faktiskt klar när jag erbjöd min hjälp - perfekt tajming...
    Är det på Ingarö eller Värmdö ni bor?
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-07-25 17:24:16 följande:
    Hallojsan!!! Kikar in alldeles rödbränd och svettig Jösses vilken härlig värme vi fått nu alltså!!! Varit på stranden med barnen idag, men de va nästan för varmt tom där *me like*Hoppade just lite ränder på Annacill OCH katvig leggings på T.. Ääääääntligen rååååsa/vita i rätt strlk!! 
    Halloj!

Visst har väl du älgarna? Är de fina irl?
    Sitter och funderar lite om jag ska köpa en tröja till P men kan inte bestämma mig för om jag gillar dom eller inte?
    Kanske blir dom rosa/grå randiga istället med prickiga muddbyxor till.
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-07-25 17:34:05 följande:
    Å hej på dig Japp, vi har älgarna.. Å ja!!! de e uuuunderbart fina KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP
    Ja men den tröjan måste jag nog ha då. Hittade den med rosa ärmar på annacill. Och lite till som jag vill ha...
    Vad fin hon är i älgarna lilla Ida!
  • Preggi

rosa/grå randiga och prickiga muddbyxorna bla

Vad hittar du på okidoki? Det är alltid ekonomiskt att handla fraktfritt...

Angelinah skrev 2008-07-25 17:39:22 följande:
    Ja, köp den absolut!!! Vad vill du mer ha?   Funderar på en liten order hos okidoki just nu, men 1100.- spänn liksom... Ok de blir ju fraktfritt *ekonomiskt*
  • Preggi
    Duntoffla, Men detär ju så att man måste dela på ansvaret.. Nån måste ju ta det lugnt med... Just ja Ingarö var det. Vi är på landet på värmdö, tänkte att vi kanske var i dina trakter men det var vi ju inte då.

Angelinah, Vi körde unisex förra året. Nu blir det nog en tjejig höst hos oss tror jag..

Tvekar lite om jag ska beställa moloränder nu eller om jag ska vänta med dom tills katvig kommit..
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-25 18:00:43 följande:
    Men Ingarö ligger ju i Värmdö kommun så det är ju inte helt fel. Var på Värmdö?
    Saltarö
    Angelinah skrev 2008-07-25 18:00:52 följande:
    Å vi har kört en "girly" vår för att nu ta en Unisex höst Jag gillar egentligen bara en av Katvigs ränder som kommer, eller kanske två, resten ser så där ut tycker jag, slätstrukna rätt menlösa färger 
    Och jag brukar ju gilla småfolk med så jag vet inte om jag väntar med ränderna.. Fast om jag känner mig själv rätt så kommer jag ju köpa båda ändå.. Så då kan jag ju köpa dom nu ändå...  och jag har ju som egen princip att jag inte betalar frakt för bara ett plagg...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-25 18:12:55 följande:
    Svar på #19859 Aha! Ja, det är ju en bit ut. Nej, frakt för ett plagg är onödigt. billigare med flera på en gång...intalar jag mig
    Men det blir ju billigare.. om man räknar frakt per plagg iaf..
    Angelinah skrev 2008-07-25 18:15:33 följande:
    Tveka inte!!! Sånt som du ändå kommer köpa antagligen, köp pronto o lägg undan.. Det har jag gjort, en hösthylla me kläder som kommer plockas fram i September typ=jag kommer inte hinna tröttna på dem innan hösten... Man får liksom täcka över dom
    Ja, det får nog bli den randiga tröjan.. Byxorna är slut i vår strl..
    Vårt problem är ju bara att det knappt får plats mer i garderoben men snart ska ju sommarkläderna bort och då blir det ju mer plats...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-25 18:37:33 följande:
    Haha...ja, man kan ju lura sig själv det i alla fall Nu ska jag hoppa in i duschen och sen äta lite middag.cu
    Det blev bara älgarna.. Jag gick emot min principer.. Håller tummarna att dom är fina!

Nu är det middagsdax!
  • Preggi

Godmorgon!

Kikar in en sväng innan vi går och badar.
    Allt bra här? Shoppas det nåt kul?

Incommunicado skrev 2008-07-26 09:22:14 följande:
    Jag ahr också några Lindexvelour, men det är inte samma kvalitet som t ex Katvig. Jag älskar velour och skulle köpa de grårandiga nya på Lindex häromdagen men hoppade över det när jag såg hur tunna de var, det fanns ingen lyster i tyget på samma sätt. De brunrandiga såg bättre ut men jag köpte de svarta som de brukar ha i ordinarie sortiment. Men det är inte alls som Katvig.... fast Damien har växt ur sina 74 och inte riktigt kommit i sina 80, de är ganska långa och med bred mudd så får jag helöt enkelt vänta.Molos är fina också men som ni säger - dyra. Gillar med de lila eller de andra med muddar men de har gjorts tjejiga med rosetter och annat krafs - skitdumt. Såg ett par fina mörka jeansliknande Molo i butiken, togupp dem - lade ner dem - det var rosett på.... Nog för att man kna vara unisex men någon måtta får det vara! Just nu gillar jag mest grabbigt, på tal om unisex, nu körde jag mkt poetry o annat på pyamas i våras, men snyggast var han i verktyg och bilar t ex, särskilt med keps. Så jag ska nog ha lite mer grabbigt i höst.
    Vi har och har haft mycket både lindex och katvig velour och jag måste säga att inga av våra velour har hållt sig så bra som lindex. Mina senaste katvig velourbyxor blev fula efter första tvätten redan..

JAg kommer fortfarande inte in på freshmilk.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10