• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Incommunicado skrev 2008-07-26 10:07:57 följande:
    oj, jag får mothugg!  Jag har ju en liten pojk så jag hinner inte använda varje storlek så mkt och så har jag för mkt kläder och tröttnar fort så kvaliteten har jag inte hunnit testa, jag tror er. Jag går på utseendet och gillar de med lyster, det är viktigt för mig. De gråsvartrandiga från lindex var supertunna, man kunde se igenom tyget, inte kul alls.... däremot har jag orangea och svarta vanliga med stjärna på höften och de verkar bra. Jag gillar inte att det är bred mudd upptill bara, NS har det också, vad är syftet med det?? Vika ner är knöligt för ungen, ha uppvikt är fult och tar upp hela magen. På tal om Lindex köpte jag svart cargobyxa i höstnyheterna och en vit body med svarta kantband och djur på. Jättesnygga, bara väntar på lämpligt ickevarmt tillfälle att använda dem.
    hehe! Ja, men man upplever ju kläder olika. Det är verkligen varierande kvalitet på kläderna inom samma märke med tycker jag.
    Jag väntar med på lite svalare väder så vi kan prova lite nya fina kläder..
    Det blir inte mkt semesterbilder här med fina kläder. Tjejerna går ju nakna hela tiden..

Jen80, får man ut nåt för gamla pop kläder? Vi har massor som bara ligger...
  • Preggi

Godkväll!

Hur är läget?
    Vi har det hur skönt som helst ute på landet i strålande sol...

Nu hittade jag ännu mer molo på matador jag vill ha..
    Det blir nog en beställning ikväll när tjejerna lagt sig..

Undrar när andra webshopar kommer uppdatera med nytt?

Jag ska försöka få ut lite på T jag med. Men det blir aldrig av eftersom jag inte vet hur man gör bäst. Får prova mig fram med ett par auktioner i taget tror jag..

• Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-26 20:28:32 följande:
    Vad hittade du där? Letar förtvivlat efter en pingvintröja i stor strl...

Jag hittade ett par tröjor till Matilda. Men hon behöver verkligen ingenting så jag ska kolla en gång till om dom verkligen var så snygga så dom inte går att motstå.
    Jag har iaf köpt skidflickorna med prickiga ärmar och älgarna med prickiga ärmar till P.

Jag brukar inte vara så mkt för molo men den här kollektionen föll mig verkligen i smaken.. Sen måste P ha några par nya nova star med. Och snygga gympadojor måste båda få till hösten..

Jen80, jag vet inte hur jag ska göra med mina pop. Kanske lika bra att sälja på pops hemsida sånt som inte är ytterkläder.

Men nu ska jag ju snart börja jobba så det blir det en massa shopping kan jag tänka mig..

• Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-26 20:59:17 följande:
    Precis de tröjorna som P fått har Stella också fått
    Vi har verkligen bra smak du och jag..
    jompa skrev 2008-07-26 21:05:43 följande:
    Hej hej tjejerJag håller på att smälta bort här hemma men imorgon blir det landet och nära vatten som gäller.Idag har vi tapetserat dotterns rum och jag är sååååå nöjd, blev verkligen superfint.Är så shoppingsugen så jag dör

Hej!

Vad blev det för tapet?

Såg att multiflower kommit som tröja på baby, var det inte du som ville ha den?

Jen80 skrev 2008-07-26 21:13:59 följande:
    Ja, åh va fint tillsammans med ett par snygga NS-byxor! Jag är sugen på den tröjan och multirandiga, men jag vet inte om det är nån idé att köpa stl 92 till Ilon. Är rädd att han är på väg ur den storleken, men äh han borde väl kunna ha den ett tag till. Tycker bebiströjan är sååå mycket finare ju...Preggi: Aha, där kan ju också sälja. Får man bättre för dem där tror du?

Jag tror man får bättre betalt för vissa plagg där. Vissa är ju så insnöade på po.p och letar nog inte på T utan bara där har jag fått för mig. Iaf bland vissa av mina bekanta..

Jag köpte multirand tröjan i 92 till min M. Den var så stor så den var lagom på P som är 3 år. Tror nog att Ilon kan ha den.. Tror du inte?

• Preggi
    Jen80 skrev 2008-07-26 21:31:50 följande:
    Jo, jag hoppas det. Ska köpa den och testa. Ilon är väl rätt normallång, men lite kraftig om man säger så , så då blir det ju att tröjorna blir mindre på honom än på nån som är lite längre men smalare. Åker lätt upp över runda magen hehe. Liam var precis likadan, men nu har han smalnat av...Man kanske ska testa att lägga in på Pops sida då... har jag aldrig ens tänkt på bara för att jag själv aldrig är där och kikar...

Jag köpte body till M nu istället för vårt problem är tvärtom. Att tröjorna blir för breda på M. Molos bodys är så smala så de sitter superbra på M. Fast egentligen så tycker jag att hon är alldeles för stor för body..

Jag tänkte nog testa med enskilda plagg bara för att se hur det är att sälja där..

jompa skrev 2008-07-26 21:32:00 följande:
    Jag såg att Matador fått in Multiflower tröjan men vet inte om jag gillade den, vill ha den i bebismodellen och detta såg ut som den stora fast i mindre storlek, är rädd att stl 80 blir stort och jag hatar verkligen för stora tröjor.Är nästan mer inne på byxorna och sen hitta enfärgade tröjor till.
    Det blir nog jättefint med byxorna istället.
  • Preggi
    Jen80 skrev 2008-07-26 21:50:46 följande:
    Ja, jag älskar också deras bodys just för att de är smala... även om mina pojkar har haft tendenser för att fylla ut dem lite väl mycket . Men nä, jag gillar inte breda kläder alls, även om barnen har lite hull. Därför gillar jag Molos bebiströjor bättre än de andra för större barn. Tycker nämligen att de är lite bredare. Nähe, nu har jag suttit i fotbad och filat fötterna. Skönt!! Och nu ska jag i säng . Tänkte försöka komma i säng hyfsat tidigt för en gång skull. Man har ju alltid hundra saker att fixa med innan man kommer i säng så det brukar ta sin lilla tid. God natt på er!
    Är dom inte så fina junior tröjorna? Jag har köpt 2 nu men har inte provat dom än. Hoppas att dom passar P. Jag köpte en tröja med knapp men den modellen passade inte P heller så den hamnar nog på T.

Skönt att lägga sig i tid. Sov gott!
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-26 22:12:14 följande:
    Flicktröjorna med randiga/prickiga ärmar är inte så vida i modellen. Vi köpte några pojktröjor i höstas,men de var jättebreda tyvärr

Vad bra.. Blev lite orolig.. Jag har inte varit hemma så bara mannen som tagit in posten och sagt att de kommit.. Håller tummarna att de så fina som jag hoppas..

Mosen08 skrev 2008-07-26 22:10:48 följande:
    Nu har eleraff fått upp mer molonyheter på hemsidam

Nu hittade jag en till tröja som jag bara måste ha.. Det här kommer att bli en dyr höst!!!

• Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-26 22:28:54 följande:
    Vilken? Nyfiken..Rensade just ur 7 långärmade tröjor ur Stellas garderob
    katterna med prickiga ärmar.. Förvånad?
    Den måste jag köpa till P. Tänkte beställa den med en gång först men sen tänkte jag att det kanske är bäst att hon får prova dom andra först.. Men nä en sån måste hon ju ha...
    M har ju kattbodyn och jag älskar printet...
    Vad hittade du?
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-26 22:34:46 följande:
    Ja, den är fin! Vi har redan katt-tunikan med knapp. Tror den blir fin till leggings. Det var lite ribbade Pop-tröjor i 98, me&i i 98/104 osv. Sånt som är på gränsen till för litet..
    Ja visst är den fin. Tror du inte att P måste ha en sån?

lillronya, varför gillar du inte molobrallorna? Pyjamasvarning?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10