• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Mael
    Duntoffla skrev 2008-06-13 22:56:14 följande:
    Åh har du hittat ngt fint tyg? *nyfiken*  Jag blir så sugen på att göra någon ny.
    Jag hittade en gammal Guldbrokad som blivit över när jag sydde en medeltidsklänning för länge sen. Perfekt som sufflett Vet inte om jag någonsin kommer använda den - ser lite väl pråligt ut. Och så blev den lite vid och fladdrig i vissa delar så till nästa ska jag justera lite lite grann, men det var perfekt att öva på. Har inte sytt på kantband än heller för jag måste shoppa lite först. Vad tror du om en tygdejt i Sickla snart?
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Duntoffla
    Mael skrev 2008-06-14 13:35:12 följande:
    Jag hittade en gammal Guldbrokad som blivit över när jag sydde en medeltidsklänning för länge sen. Perfekt som sufflett Vet inte om jag någonsin kommer använda den - ser lite väl pråligt ut. Och så blev den lite vid och fladdrig i vissa delar så till nästa ska jag justera lite lite grann, men det var perfekt att öva på. Har inte sytt på kantband än heller för jag måste shoppa lite först. Vad tror du om en tygdejt i Sickla snart?
    Låter flott värre! Ja, en tygdejt med tillhörande fika kanske vore något?
    Älskade Noel
  • molly 81

Hej alla!

Fick för ett tag sen en massa bra råd från er om Bee. Har valt bort den vagnen nu, det är något som inte "klickar" mellan mig och vagnen.

Dock har jag fått erbjudande om att köpa en ny Gecko(babyproffsen i staden där jag bor!)Den gillar jag ju!

Ni som kör Gecko, vad tycker ni?! Jag vet att den är på utgående, men att de skulle finnas kvar delar ett bra tag till!

Får man "allt" till när man köper en bugga? (jag syftar på madrass till liggdelen, "lock" att ha på är bebisen ligger osv..)

Tack på förhand!

Emma med Ellen(och en klumpig emmaljunga)

• Mael
    Duntoffla skrev 2008-06-14 13:42:52 följande:
    Låter flott värre! Ja, en tygdejt med tillhörande fika kanske vore något?
    Det tycker jag. Flyttar mig till gästboken och fortsätter där...
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • molly 81

Glömde skriva att de vill ha 4900, nästan somm bee ju.. Helt ok med tanke på att jag får liggdel(det är det jag saknar på Bee)

• Queen Of Darkness

Hej.
    Har läst lite i tråden här men hittar inte svaret på en fårga jag har. Ska köpa en syskonvagn med ergonomiska sitsar och undrar nu, när kan den lilla börja sitta i en sådan sits (alltså typ halvsitta på lägsta liggläget).
    Hör ju överallt om att ergonomiska sitsar är så bra men tänker på den lillas rygg med.

• Azel

molly 81 skrev 2008-06-14 14:06:13 följande:

Glömde skriva att de vill ha 4900, nästan somm bee ju.. Helt ok med tanke på att jag får liggdel(det är det jag saknar på Bee)
    Bra pris tycker jag
  • molly 81

Tycker inte heller det är så farligt alls. Kommer ju sälja min emmaljunga dessutom..

Men vill veta mer om den!

Ös på om Geckon är ni snälla!

• mallan brallan

mamma2003: kan du översätta ordet "blarrigt" åt mig?

molly81: Jag har bara en massa positivt att säga om Geckon!

Enhandsgrepp när man fäller sittdelen, bagclipsen passar,

liten och nätt osv. Enda negativa är kanske storleken på sittdelen och

sufletten. När barnet börjar närma sig 1,5 känns vagnen trång på höjden.

Och när en kompis till mig köpte sig en Gecko till sin 7 månaders

tyckte hon inte att sufletten täckte tillräckligt långt ner liksom,

att den var så liten...

Men grymt pris! Slå till! Å så kom jag på en till grej som e grym!

Geckons summar-suffla i silver! Den e ju to-die-for!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14