• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lille Mammsen
    Amanda skrev 2008-06-16 10:44:46 följande:
    Hihi japp jag jobbar När jag var där i förra veckan så hade de 3 st lock till Bugaboo skötväskorna, alla i grönt (den mörkare gröna).
    NäHä....typ som Gecko grön då elle? Fleece? Pris? Sorry för denna fråg-Terror
  • Ms Kanga
    fröken ida skrev 2008-06-16 10:57:28 följande:
    Lite OT men jag frågar ändå. Är det någon som beställt skötväskor från USA eller Storbritannien. Är det någon som har något bra tips på sajt som även shippar till Sverige. Håller på att hjälpa en kompis.
    www.kiwikidsgear.com  i USA men då riskerar man tull och så finns http://happybags.co.uk/categories.php i England fast då är det inte jättebilligt bara drygt en hundralapp på JuJu Be all billigare än i Sverige men då tillkommer inte nåt som tull
  • Amanda
    Lille Mammsen skrev 2008-06-16 11:00:46 följande:
    NäHä....typ som Gecko grön då elle? Fleece? Pris? Sorry för denna fråg-Terror
    Ja typ som Geckogrön men jag tyckte nästan den såg lite mörkare ut. Iofs så tog jag inte upp någon ur förpackningen så jag kan ha fel.
    Japp i Fleece, tyvärr tänkte jag inte på pris men de har nu 50 % på allt där nu (tidigare var det 30 %).
  • Amanda
    Amanda skrev 2008-06-16 11:21:35 följande:
    Ja typ som Geckogrön men jag tyckte nästan den såg lite mörkare ut. Iofs så tog jag inte upp någon ur förpackningen så jag kan ha fel.Japp i Fleece, tyvärr tänkte jag inte på pris men de har nu 50 % på allt där nu (tidigare var det 30 %).
    Glömde ju...

De hade även 3 st sandtoppar i fleece och 4 gulatoppar i fleece.
  • Bina
    mamma2003 skrev 2008-06-16 10:41:38 följande:
    Förresten Bina; det var ju lite snack om din nya åkpåse och jag kan inte riktigt släppa det . Kollade igenom mina åkpåsar och alla som är lite äldre har ett hål för övre selbanden, och inga hål i ryggen, utan bara på sidorna. Till "mellanbenenremmen" var det väl ett hål? Minns inte säkert om det var ett eller två.Däremot på de nyare modellerna så är det två hål till de övre selbanden, hål i ryggen och sidorna samt tre hål för "mellanbenenremmen".Jag har flera av varje så det är bara fråga om den nyare eller äldre versionen. Ingen hybrid alltså! *puh, nu är det utrett, hatar lösa trådar*
    YES två för axlar & tre för grenband & bee-hål & sidhål

Skönt - ingen hybrid utan helt enkelt en ny modell. *tack*
  • Fröken Småland
    Bina skrev 2008-06-16 11:29:26 följande:
    YES två för axlar & tre för grenband & bee-hål & sidhål Skönt - ingen hybrid utan helt enkelt en ny modell. *tack*
    Grenband var ju något enklare ord än mellanbenenremmen .

Hålen i ryggen är främst för Yankee-modellerna antar jag men passar såklart också perfekt för Bee.
  • Isanna

Finns det någon säljes/bytes-lista som är igång nu? Jag anmälde mig för ett tag sen men jag vet inte om den inte är igång eller om jag trillat av listan?

• Bina
    mamma2003 skrev 2008-06-16 11:46:31 följande:
    Grenband var ju något enklare ord än mellanbenenremmen .Hålen i ryggen är främst för Yankee-modellerna antar jag men passar såklart också perfekt för Bee.
    Ja precis... hur de nu kan vilja ha sina selar i ryggen?! ... jag modifierade vår Bee direkt så selen kommer från sidan istället.
  • Bina
    mamma2003 skrev 2008-06-16 11:46:31 följande:
    Grenband var ju något enklare ord än mellanbenenremmen
  • Kajsan

fröken ida skrev 2008-06-16 10:57:28 följande:

Lite OT men jag frågar ändå. Är det någon som beställt skötväskor från USA eller Storbritannien. Är det någon som har något bra tips på sajt som även shippar till Sverige. Håller på att hjälpa en kompis.
    Littledudesanddivas, kiwikid.
    Kiwikid har jag faktiskt bara råkat ut för tull en gång från, och jag har kanske beställt 10 gånger.
    Ska faktiskt hämta ett paket idag
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14