• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    mucklan skrev 2008-06-17 10:39:08 följande:
    Smyger in här med några nybörjar frågor till Er...har ingen bugga än men är förhoppningsvis snart lycklig ägare jag med!Vi velar lite vilken modell vi ska köpa (kommer köpa beg.) Jag gillar geckon utseende mässigt och det lutar mest åt den men funderar ändå på om man kanske kommer att vilja byta upp sig senare?! Frogen har jag aldrig sett "live". Kan man ha cam klädseln på frogen? Hur är det med de små framhjulen, kan man byta geckons/frogens hjul till de som hör till camen? Har läst mig till all fakta här hos Er så jag tror nog att jag har koll på de flesta skillnaderna på vagnarna annars. Hoppas bara någon av Er vill räta ut de sista frågetecknena åt mig....tack!
    Geckon är den snyggaste tycker jag, men den gick bort eftersom den saknar störtbåge, det vill jag ha. Så jag har en Frog istället, kolla gärna i mitt galleri. Ja, det går att ha cam-klädsel på Frog, de allra flesta topparna jag har är till Cam. För att de skall sitta riktigt bra behöver man dock byta till Cams sufflettfästen (kostar 90:- för två).  Även basklädsel går bra, den som är i sand i mitt galleri är till Cameleon men sitter alltså på en Frog. Annars går det fortfarande att köpa Frogklädsel hos www.kidzshop.se, varukorg, sittdel och sufflett kostar 1.595:-. Alla hjul, åkpåsar, skötväskor osv passar till alla Bugaboos modeller (utom nya Bee som är en sulky).
  • SStina
    Tessulago skrev 2008-06-17 10:50:35 följande:
    okay, bra då vet jag =)inte alltid lätt med alla dessa olika vagnar..men hur ska jag övertala mannen..han är inte lika förtjust i att 1. vi har vagn och 2. Buggan är en aning dyr..hmm
    Du lyckas nog övertala honom....jobba på bara.....
    Själv så har jag en helt komplett ny UJ som jag avgudar men kan upplevas som klumpig ibland.....och nu så har jag köpt en Cam Bugaboo på blocket....Flörtsom jag ska ha nu på vår semester!
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Fröken Småland
    okay, bra då vet jag =)inte alltid lätt med alla dessa olika vagnar..men hur ska jag övertala mannen..han är inte lika förtjust i att 1. vi har vagn och 2. Buggan är en aning dyr..hmm
    Håller med om att du behöver liggdelen, även om de ligger jättebra i sittdelen. Men din bebis är lite väl liten. Om du köper en ny Bugaboo så säljs de som duovagnar, dvs både liggdel och sittdel. I undantagsfall kan man köpa bara sittdelen begagnat men tänk på att det påverkar försäljningspriset när du säljer sen.

Hur man övertalar mannen? Det är jättelätt. Bara ta med honom till butiken och be att få alla finesser demonstrerade. Alla karlar älskar Bugaboo! Och kvinnor också förstås men vi är lite smartare så vi kan läsa oss till vad som är bäst, killar behöver se .
  • SStina

Ja killar behöver både få se och känna i på den ....Flört

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • fröken ida
    Håller med mamma2003. Det bästa är att ta med fin man till affären så han får demostrerat alla finesser på vagnen och testa själv. Du ska höra min kille när han beskriver varför han gillar Bugaboo. Det är en lång utläggning om hur nyskpande och innovativ den är
    Älskade Edvin
  • Hugo Boss
    fröken ida skrev 2008-06-17 11:04:14 följande:
    Håller med mamma2003. Det bästa är att ta med fin man till affären så han får demostrerat alla finesser på vagnen och testa själv. Du ska höra min kille när han beskriver varför han gillar Bugaboo. Det är en lång utläggning om hur nyskpande och innovativ den är
    men han är bångstyrig *suck*
    ska själv åka och känna, titta och få den demonstrerad idag tänkte jag..
    mannen säger att "det är ju inte så långt tills du fyller år"
    hmm..fyller i november..men jag vill ju ha den nu..så jag sa "då köper jag den nu till mig själv i födelsedagspresent"
    Då tystnade han..hehe..
    får väl se hur det här slutar..
    080513 - Lilla Hugo
  • dubbelmamma

Hej alla!
    Nu kan jag också vara med här! När vi fick två pojkar 2004 hade vi en dubbel-UJ och när vi skulle få ett syskon vid årsskiftet så valde vi mellan singel UJ och Bugaboo. Det blev en UJ av olika skäl.

Men nu när flickan är dryga 5 månader så är liggkorgen för liten och jag kunde bara inte sätta henne framlänges. Jag har alltid hävdat att det visst går bra, men det var väl skillnad med pojkarna - de var ju två (samt att då fanns inga andra tvillingvagnar med svängbara framhjul så det var bara att gilla läget).

Så i förra veckan gick jag (efter viss övertalning av mannen som egentligen inte alls förstår problemet...) in på Grow in life och köpte en splitter ny Bugaboo Cam. De hade några inne så jag kunde rulla ut en med grå bas och röd topp samma dag. Så fin! Och tjejen får plats i liggkorgen ett tag till. Den ljusgröna (också jättefina) UJn är förpassad till källaren så länge.

Helt galet att köpa två så pass dyra vagnar till samma unge, men man lever bara en gång - eller hur var det...

• Mary Cherry

Är det bara min sambo som inte gillar buggan? Han tycker den är rapplig och kallar den "din flashiga vagn". Själv kör han den gamla Emmaljungan som väger ungefär ett ton.

• Fröken Småland
    dubbelmamma skrev 2008-06-17 11:26:34 följande:
    Hej alla!Nu kan jag också vara med här! När vi fick två pojkar 2004 hade vi en dubbel-UJ och när vi skulle få ett syskon vid årsskiftet så valde vi mellan singel UJ och Bugaboo. Det blev en UJ av olika skäl. Men nu när flickan är dryga 5 månader så är liggkorgen för liten och jag kunde bara inte sätta henne framlänges. Jag har alltid hävdat att det visst går bra, men det var väl skillnad med pojkarna - de var ju två (samt att då fanns inga andra tvillingvagnar med svängbara framhjul så det var bara att gilla läget). Så i förra veckan gick jag (efter viss övertalning av mannen som egentligen inte alls förstår problemet...) in på Grow in life och köpte en splitter ny Bugaboo Cam. De hade några inne så jag kunde rulla ut en med grå bas och röd topp samma dag. Så fin! Och tjejen får plats i liggkorgen ett tag till. Den ljusgröna (också jättefina) UJn är förpassad till källaren så länge.Helt galet att köpa två så pass dyra vagnar till samma unge, men man lever bara en gång - eller hur var det...
    Visst är det härligt att vara galen! Man ångrar bara de vagnar man inte köper, eller hur?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14