• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Sportiz

Hej alla!
    Är det någon som vet vad en Bugaboo Cameleon kostar om man köper den i USA?

• Fröken Småland
    mucklan skrev 2008-06-17 11:50:14 följande:
    mamma2003: Tack för ditt svar om modellerna. jättefina bilder i ditt galleri :)nu blev jag ju ännu mer sugen på en bugga! Min karl kommer snart bli galen på allt mitt tjat om buggor :) En fråga om frogen: hur är sitsen, är den "vadderad" som camen? Jag vill nog också ha "störtbågen" så geckon går nog bort pga. det, tyvärr. Annars gillar jag den gröna geckon bäst just nu!
    Sitsen är vadderad på Frogen precis som på Camen.
  • fröken ida
    Sportiz skrev 2008-06-17 11:53:21 följande:
    Hej alla!Är det någon som vet vad en Bugaboo Cameleon kostar om man köper den i USA?
    5400 svenska kronor ungefär
    Älskade Edvin
  • Fröken Småland
    Sportiz skrev 2008-06-17 11:53:21 följande:
    Hej alla!Är det någon som vet vad en Bugaboo Cameleon kostar om man köper den i USA?
    Kolla på www.neimanmarcus.com. De är de enda som (ibland) skickar till Sverige. Kolla också på tullverkets hemsida för det är mer regel än undantag att man får tulla in den i Sverige. Inte många i denna tråden har köpt från USA, med några få undantag på sistone. Om du har någon som kan ta med den hem till dig så hamnar saken i ett annat läge .
  • Sportiz

Tack fröken ida för ditt snabba svar!!

• Mary Cherry
    Isanna skrev 2008-06-17 11:51:17 följande:
    Det är då man säljer den gamla Emmaljungan. Vi har Buggorna inne och använder dom både som sovplats till lillebror och typ babysitter när han vill komma upp lite. Att svänga runt med gamla Emmaljungan inne var inte att tänka på, det tar ju en kvart att ändra färdriktning typ.
    Jag gjorde ett försök men den blev kvar. Fast den är bra att ha hos farmor, jag törs inte lämna bugan hos henne, hon skulle kunnna låta den stå ute i regnet eller nått annat dumt.
  • Skye

Frågar igen,kan man ha Frog ramen på ett Cam chassi?

Går det att köpa Frog ramen som reservdel? Vart isåfall?

• SStina
    Bopsan skrev 2008-06-17 11:31:18 följande:
    Det som är bra med bussgods är ju att köparen betalar för själva vagnen när man hämtar ut den.SStina: Grattis till köpet, vad blev det för färg?
    Tack...jag ser framemot att få vagnen ...den är grå i basdelen och rosa toppklädsel....
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

Min flicka satte jag i UJ i sittdelen när hon var 5-6månader och hon har aldrig haft något problem med detta....att den bara går framåtvänd...hon älskar att se allt och inte det minsta bekymrad över det...hon vet liksom inget annat .....men det är lite nackdel med det då andra vill ut och gå med henne i vagnen...de tycket inte dom har riktig koll på henne...fast man kan titta ner genom takluckan osv....det handlar ju om vanan...men nu så blir det Bugaboo till min mammas lycka då hon inte riktigt kommer överens med UJFlört

Sen tycker jag av erfarenhet av UJ att den är suverän uppe i fjällen där vi är 3-4ggr per säsong.

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Fröken Småland
    Skye skrev 2008-06-17 12:21:20 följande:
    Frågar igen,kan man ha Frog ramen på ett Cam chassi?Går det att köpa Frog ramen som reservdel? Vart isåfall?
    Det går bra att använda Frogramen på Cameleonchassit och tvärtom. Att köpa en Frogram som reservdel blir nog svårt, men om någon kan fixa det så är det www.kidzshop.se. Att köpa en Cameleonram går däremot utmärkt, kostar 1.150:- tror jag.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14