• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Hugo Boss
    Mary Cherry skrev 2008-06-17 11:26:59 följande:
    Är det bara min sambo som inte gillar buggan? Han tycker den är rapplig och kallar den "din flashiga vagn". Själv kör han den gamla Emmaljungan som väger ungefär ett ton.
    min man gillar inte heller buggan...
    men jag tycker den verkar helt underbar..
    visste ju inte så mycket om olika vagnar när vi köpte våran i början av året till sonen som är född nu i maj...så om han inte diggar den så får han köra den gammla vagnen å jag buggan..om jag nu lyckas köpa den utan skillsmässa :)
    Annars hade jag tänkt ha vagnen vi har nu som andravagn hemma hos mina föräldrar..
    080513 - Lilla Hugo
  • Bopsan

Det som är bra med bussgods är ju att köparen betalar för själva vagnen när man hämtar ut den.

SStina: Grattis till köpet, vad blev det för färg?

• thessires
    dubbelmamma skrev 2008-06-17 11:26:34 följande:
    .Helt galet att köpa två så pass dyra vagnar till samma unge, men man lever bara en gång - eller hur var det...
    Håller helt och hållet med din teori! Man lever bara en gång !!! (Tyvärr verkar ingen i min omgivning tycka samma sak...  )
  • AnniPanni
    dubbelmamma skrev 2008-06-17 11:26:34 följande:
    Hej alla!Nu kan jag också vara med här! När vi fick två pojkar 2004 hade vi en dubbel-UJ och när vi skulle få ett syskon vid årsskiftet så valde vi mellan singel UJ och Bugaboo. Det blev en UJ av olika skäl. Men nu när flickan är dryga 5 månader så är liggkorgen för liten och jag kunde bara inte sätta henne framlänges. Jag har alltid hävdat att det visst går bra, men det var väl skillnad med pojkarna - de var ju två (samt att då fanns inga andra tvillingvagnar med svängbara framhjul så det var bara att gilla läget). Så i förra veckan gick jag (efter viss övertalning av mannen som egentligen inte alls förstår problemet...) in på Grow in life och köpte en splitter ny Bugaboo Cam. De hade några inne så jag kunde rulla ut en med grå bas och röd topp samma dag. Så fin! Och tjejen får plats i liggkorgen ett tag till. Den ljusgröna (också jättefina) UJn är förpassad till källaren så länge.Helt galet att köpa två så pass dyra vagnar till samma unge, men man lever bara en gång - eller hur var det...
    he he vi gjorde precis samma sak
    Ujn står i källaren o får vänta tills lillasyster blir äldre. (hade också en dubbelUJ till mina tjejer födda 02 o 04)
  • Bopsan

Min kille blev väldigt överraskad över hur lättkörd camen är. Jag glömmer aldrig hans första tur med vagnen. Han var helt begeistrad.

• Hugo Boss

vad är det för skillnad på camen och geckon??
    jag med otränat öga ser ingen direkt skillnad :S

080513 - Lilla Hugo
  • Fröken Småland
    Tessulago skrev 2008-06-17 11:46:00 följande:
    vad är det för skillnad på camen och geckon??jag med otränat öga ser ingen direkt skillnad :S
    Kolla i TS, adress till blogg med vanliga frågor.
  • mucklan

mamma2003: Tack för ditt svar om modellerna. jättefina bilder i ditt galleri :)nu blev jag ju ännu mer sugen på en bugga! Min karl kommer snart bli galen på allt mitt tjat om buggor :) En fråga om frogen: hur är sitsen, är den "vadderad" som camen? Jag vill nog också ha "störtbågen" så geckon går nog bort pga. det, tyvärr. Annars gillar jag den gröna geckon bäst just nu!

• Isanna
    Mary Cherry skrev 2008-06-17 11:26:59 följande:
    Är det bara min sambo som inte gillar buggan? Han tycker den är rapplig och kallar den "din flashiga vagn". Själv kör han den gamla Emmaljungan som väger ungefär ett ton.
    Det är då man säljer den gamla Emmaljungan.

Vi har Buggorna inne och använder dom både som sovplats till lillebror och typ babysitter när han vill komma upp lite. Att svänga runt med gamla Emmaljungan inne var inte att tänka på, det tar ju en kvart att ändra färdriktning typ.
  • Hugo Boss
    mamma2003 skrev 2008-06-17 11:49:19 följande:
    Kolla i TS, adress till blogg med vanliga frågor.
    bra tack
    080513 - Lilla Hugo
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14