• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Corpset

Så det är alltså bara jag som har problem med selen... Nåväl, man vänder sig till den butiken man köpt i, eller hur? Någon som har erfarenhet av reklamation/garanti inom Sverige när det är typ.. 70+ mil bort?

• Fröken Småland
    Corpset skrev 2008-06-17 12:49:53 följande:
    Så det är alltså bara jag som har problem med selen... Nåväl, man vänder sig till den butiken man köpt i, eller hur? Någon som har erfarenhet av reklamation/garanti inom Sverige när det är typ.. 70+ mil bort?
    Sorry, blev du ignorerad? Jag hänger här mycket och jag har inte hört om någon som har problem med selen. Eller hur menar du? Jag har två spännen som inte är helt kuranta men jag www.kidzshop.se fixade nya selband att sätta på ramen. I så fall finns det ju hopp.
  • Skye

mamma2003: Tack för ditt svar

Vad bra att det går jag är så sugen på en hel svart vagn men jag vill ha kvar Cam chassits funktion

Obs! Ingen annons.

• Corpset
    mamma2003 skrev 2008-06-17 12:55:57 följande:
    Sorry, blev du ignorerad? Jag hänger här mycket och jag har inte hört om någon som har problem med selen. Eller hur menar du? Jag har två spännen som inte är helt kuranta men jag www.kidzshop.se fixade nya selband att sätta på ramen. I så fall finns det ju hopp.
    Selen går inte riktigt att spänna, den glider hela tiden.Väldigt lätt att ta sig ur den när den inte vill sitta helt enkelt. Nu pratar jag om justeringsspännena alltså, inte själva fastsättandet.
  • Fröken Småland
    Skye skrev 2008-06-17 12:56:48 följande:
    mamma2003: Tack för ditt svarVad bra att det går jag är så sugen på en hel svart vagn men jag vill ha kvar Cam chassits funktionObs! Ingen annons.
    Jag vet . Jag bytte från en splitterny Cameleon till en gammal Frog bara för att jag ville ha en helsvart vagn. Trots att jag har de flesta färgerna är den min absoluta favorit!
  • Fröken Småland
    Corpset skrev 2008-06-17 13:02:47 följande:
    Selen går inte riktigt att spänna, den glider hela tiden.Väldigt lätt att ta sig ur den när den inte vill sitta helt enkelt. Nu pratar jag om justeringsspännena alltså, inte själva fastsättandet.
    Det problemet har jag inte hört talas om tidigare . Men börja med att kontakta föräljningsstället. De där selbanden är väl fastsydda i sittdelen och kan inte bara skiftas ut väl?
  • Finessan
    thj skrev 2008-06-17 08:54:31 följande:
    Jiiii ser att det är många paket på väg härhar inte jobbat,så jag inte riktig koll på lägetMen känner jag min syrra rätt,så är de på väg allihop.tack snälla att ni väljer ossKramizz
    Jag har fått paket idag.
    Än har den feta damen inte sjungit
  • Micjah
    Corpset skrev 2008-06-17 13:02:47 följande:
    Om jag förstår dig rätt...har vi samma problem!
    Hemskt irriterande att behöva dra åt remmarna hela tiden..
    Alla 4 bältena glider (inte den mellan benen, den är nog max utdragen ändå..)så även om jag sätter fast sonen så kan han på nåt konstigt vis ändå alltid snirkla sig ur just för att de glider iväg o blir större... Blir det reklammation tro av ramen elelr hur löser man/dom detta??
  • AIE

Hej!
    Vet att dem ändrat färgen orange o även den blå, men hur är det med den röda färgen?
    Är den likadan i fleece ff eller har de ändrat den röda också?
    Vore tacksam för svar eftersom jag ev ska köpa ett rött topptyg i fleece beg...

• Corpset
    Micjah skrev 2008-06-17 13:16:26 följande:
    Om jag förstår dig rätt...har vi samma problem!Hemskt irriterande att behöva dra åt remmarna hela tiden..Alla 4 bältena glider (inte den mellan benen, den är nog max utdragen ändå..)så även om jag sätter fast sonen så kan han på nåt konstigt vis ändå alltid snirkla sig ur just för att de glider iväg o blir större... Blir det reklammation tro av ramen elelr hur löser man/dom detta??
    Exakt det problemet! Åtminstone jag känner inte att det är så stor nytta med en sele som inte sitter åt. Även om man justerar den när barnet sitter i så är den ju lös fem minuter senare.

Jag har ringt min butik nu (70 mil bort, i Norrköping) och de vill självklart se vagnen först... Undrar hur vi ska lösa det problemet. Sen drar vagnen iväg åt höger hela tiden, jag har för mig att jag läst om folk som haft det problemet tidigare. Mitt chassi är från Oktober 2006.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14