• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lille Mammsen
    Amanda skrev 2008-06-20 13:50:56 följande:
    Tjejen jag bytte min UJ Elite till Bugaboon med ville köpa tillbaka sin Bugga (hon ville ha både min UJ och sin Bugga så hon köpte tillbaka sin Bugga från mig för 7000 kr).
    Gick du plus på detta??
  • Linda Al
    Azel skrev 2008-06-20 11:20:28 följande:
    Vet ni vad som hände med min kära bugga igår. Vi var i Slussen och mina hjul behövde pumpas, så jag pumpade där med cykelpump. Jaja, sen gick vi vidare tom stan, och en bit på väg dit EXPLODERAR ena hjulet!!!! Jag blev livrädd när det hände. Fattade först inte vad som hände. Vilken tur att jag hade min Beco med mig så att jag kunde sätta Alyssa i den. Vi åkte till en cykelaffär som fanns i närheten, men de kunde inte hjälpa mig där. Så vi åkte till Bonti, och där kunde de rädda min vagn, jippi!!!! Jaja, ni som förstog varför den exploderade så råkade jag pumpa för mycket *skäms*
    Jag kanske har noll koll, men ska man pumpa hjulen? Till mig sa de i affären att det inte var luft i hjulen, nåt annat krafs som gjorde att det inte kunde bli punka... Men pumpa kanske man ska göra då? Jag kanske missuppfattade Fundersam
    Det är här man ska skriva nåt fyndigt och genomtänkt, va?
  • Geckos
    Vintersjäl skrev 2008-06-20 22:22:13 följande:
    Jag måste vara extremt dålig på att läsa bruksanvisningar, för jag kan verkligen inte få ihop sittdelen till Camen Jag har kommit så långt att ena "o-ringen" sitter på plats, men jag får helt enkelt inte i den andra! Det är för tajt och hur jag än försöker och drar så går det inte..Vad gör jag för fel??
    Du får ställa ramen på långsidan på golvet och sätta ett knä och trycka till ordentligt. Man måste ta i ordentligt för att få i ringen nästan så man tror att ramen knäcks.
    Men det gårGlad.
  • Geckos
    Linda Al skrev 2008-06-20 23:04:50 följande:
    Jag kanske har noll koll, men ska man pumpa hjulen? Till mig sa de i affären att det inte var luft i hjulen, nåt annat krafs som gjorde att det inte kunde bli punka... Men pumpa kanske man ska göra då? Jag kanske missuppfattade
    Det finns två olika hjulsorter. De som säljs nu har inte lufthjul.
  • mallan brallan

SooJuicy: Skumt! Däremot kan jag hålla med om att det känns konstigt att typ bumpa upp den för trappor och dyl med det där handtaget och "pinnen" som håller hela konstruktionen uppe. Tycker oxå vagnen ser ball ut, men jag är för stolt för att bli mobbad av 3 åringar...

martina78: Köregenskaperna är faktiskt otroliga! Den är klockren att ratta, man gör det med ett finger bara. Känns lite koko att hålla i det flummiga ellipshandtaget, men man vänjer sig. Kullersten klarar den ungefär lika bra som Camen. Möjligtvis kanske lite bättre... hjulen e nämligen lite större och konstruktionen gör att det blir mindre vibrationer i sittdelen.
    Hängde du med?

• mallan brallan
    Iddah: Jag röstar på Frog. - som enda vagn
    (Har haft en Frog å en Cam å har nu en Bee)
    Men om du är nöjd med Been tycker jag du ska beålla den!
    Surt att gå back på en affär.

Ett billigare alternativ än att beställa en ny (ful) originalsuflett till Frogen är att
    buda på enbart en sommarsuffla på Tradera (max 250 spänn) å
    använda på Frogen. Funkar fint även utan Camens suflettspännen.
  • Vintersjäl
    Geckos skrev 2008-06-20 23:16:22 följande:
    Du får ställa ramen på långsidan på golvet och sätta ett knä och trycka till ordentligt. Man måste ta i ordentligt för att få i ringen nästan så man tror att ramen knäcks. Men det går.
    Jag tog i tills jag var blå i ansiktet, men till slut gick det Tack för hjälpen!
  • Azel

Linda Al skrev 2008-06-20 23:04:50 följande:

Jag kanske har noll koll, men ska man pumpa hjulen? Till mig sa de i affären att det inte var luft i hjulen, nåt annat krafs som gjorde att det inte kunde bli punka... Men pumpa kanske man ska göra då? Jag kanske missuppfattade
    Har man lufthjul så måste man pumpa hehe, du har kanske nyare hjul
  • Bina

Azel... ohh är du så stark att du fixar att pumpa i sååå mycket luft

• Amanda
    mamma2003 skrev 2008-06-20 18:26:33 följande:
    Och det gick du med på???? Vad köpte du den för förresten? Och vad skall du ha istället? Du har en UJ till va?
    Jag köpte inte Buggan utan jag bytte till mig den (hon fick min UJ Elite som jag tagit hem från USA och jag fick hennes bugga. Inga pengar mellan).

Just nu har jag bara en Sitty...
    Men det tar nog inte lång tid förrän jag har en UJ igen
    OBS! INGEN köpesannons!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14