• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Azel
    SStina skrev 2008-06-21 12:39:02 följande:
    Aha...det låter ju bra......då har jag något att fundera på...men tyget får vi se om hon får in igen.......vill ju ha nådot som passar rosa Cm och röda UJ.
    Jag har den röd/rosa marimekko, skitfint
  • edun

Hej alla ni som har ståbräda till buggisen!
    Funderar på att köpa den men blir det lite bökigt med den..? Får man plats att köra vagnen eller får man gå på sidan, typ..?
    Funderar även på en tiny tot ... inte buggis original men som har en liten pall också!

• Lille Mammsen
    Amanda skrev 2008-06-21 09:00:22 följande:
    Ja det kan man nog säga Jag bytte ju till mig Buggan (köpt på barnbutiken i februari och kvittot fanns) och lämnade min UJ Elite till henne (inga pengar mellan).Sedan köpte hon tillbaka sin Bugga från mig för 7000 kr (hon sa priset själv).Så rent krasst kan man säga att hon betalat 7000 kr för min UJ Elite som jag tog hem (betalade 2800 kr för den i USA).Hon var glad över att få tillbaka sin bugga (kvittot stod ju på henne) och jag var glad över att få pengar i handen Så nu kan jag köpa en ny UJ i stället om jag vill, men det vägrar maken... Vi får se vem som vinner OBS! INGEN köpesannons!
    Inge dålig PLUS du gick Då borde din "gubbe" ej kunna säga nej till UJ´n nu jööö
  • Amanda
    Lille Mammsen skrev 2008-06-21 13:24:02 följande:
    Inge dålig PLUS du gick Då borde din "gubbe" ej kunna säga nej till UJ´n nu jööö
    Nej nu kan han inte säga nej
    Så jag får nog som jag vill
  • Suri

Buggan kommer snart, bebis kommer i oktober. Lite funderingar på hur jag bäst bäddar i liggkorgen. (Ja, man måste vara ute i god tid med sådana här funderingar och förberedelser) Gillar inte hur buggans egen åkpåse blir i liggkorgen. Den får vänta till sittdelen används.

Ska jag köpa en annan åkpåse? Känns praktiskt och enkelt.
    Ska jag köpa lammfäll (mannen är gotlänning så vi handlar rätt billigt och superfint där) och ha täcke/filt till. Lätt att anpassa efter väder, tunnt om det är svalare och tjockt om det blir varmare. Locket lär ju hindra vind och väder ändå.
    Hur har ni gjort?

• Myrpalten

Finns det någon som har bild på hur ett lite äldre barn sitter i en cameleon, min son är strax under 90 cm, får han plats när han sitter upprätt och skärmen är utfälld tex vid regn? Har ni några erfarenheter av ståbrädan?

• artan060914
    Suri skrev 2008-06-21 13:39:32 följande:
    Buggan kommer snart, bebis kommer i oktober. Lite funderingar på hur jag bäst bäddar i liggkorgen. (Ja, man måste vara ute i god tid med sådana här funderingar och förberedelser) Gillar inte hur buggans egen åkpåse blir i liggkorgen. Den får vänta till sittdelen används. Ska jag köpa en annan åkpåse? Känns praktiskt och enkelt.Ska jag köpa lammfäll (mannen är gotlänning så vi handlar rätt billigt och superfint där) och ha täcke/filt till. Lätt att anpassa efter väder, tunnt om det är svalare och tjockt om det blir varmare. Locket lär ju hindra vind och väder ändå.Hur har ni gjort?
    Jag köpte en lodger bunker till, super nöjd!!
    Bara ta ut fodret om det är lite varmare ute.
    Jag har även en fäll att byta med.
    Men jag kan säga att jag älskar min Lodger!!
    Den är väldigt lång så den kommer vi kunna ha i flera år!
    Dessutom så är det hål för selen så den passar perfekt i sittdelen som vi änvänder nu
    Mammas tjejer!!
  • Suri
    artan060914 skrev 2008-06-21 13:45:12 följande:
    Jag köpte en lodger bunker till, super nöjd!!Bara ta ut fodret om det är lite varmare ute.Jag har även en fäll att byta med.Men jag kan säga att jag älskar min Lodger!!Den är väldigt lång så den kommer vi kunna ha i flera år!Dessutom så är det hål för selen så den passar perfekt i sittdelen som vi änvänder nu
    Den har jag faktiskt kollat på. Ser jättemysig ut. Verkar vara svår att få tag på i Sverige dock. Bonti verkar inte sälja den längre. Ska googla lite.
  • ängeln83
    Myrpalten skrev 2008-06-21 13:43:08 följande:
    Finns det någon som har bild på hur ett lite äldre barn sitter i en cameleon, min son är strax under 90 cm, får han plats när han sitter upprätt och skärmen är utfälld tex vid regn? Har ni några erfarenheter av ståbrädan?
    Jag har bild på min son i Buggan, han är 87-88 cm lång.
    P1030365.JPG
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Iddah

Såg någon skrev att Frog är ca 5cm kortare i sitsen än Cam. Vilka mer skillnader på sitsen är det?
    Vill ju inte lillkillen ska va för stor för Frog o man kan ju bara åka o testa Cam.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14