• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Iddah
    mamma2003 skrev 2008-06-20 11:34:08 följande:
    Om man har råd och plats så är en kombination det absolut optimala .
    Har ju inte råd tyvärr
    Ensamstående o arbetslös o vagngalning det är ingen bra kombination det

Vilken skulle du valt?
    Nu e ju lillkillen van vid att ligga raklång i sin Bee o det gör dom väl inte i dom andra BB har jag för mig?
  • NovJenny
    mamma2003 skrev 2008-06-20 11:36:43 följande:
    Tror en sufflett kostar 400:-. Beställs dock som reservdel och har rätt lång leveranstid .
    tack! Då känns det ju lite onödigt ändå.. Kan men lika gärna köpa nytt toppset!
  • oOrosamarängerOo
    mallan brallan skrev 2008-06-20 09:24:13 följande:
    mamma2003: Ja, med liggdelen på ser den ännu mer ufo ut.Min svägerska tycker att det ser ut som en kontorsstol när man harsittdelen framåtvänd. Kan inte annat än att hålla med.Än så länge tar ju inte sonen skada av mobbingen så vi tar den på skogspromenaderna.SooJuicy: tungstyrd? Pratar vi om samma vagn? Man drar liksom inte i handtaget, man lägger lillfingret på den fula eclipsen å pekar din man ska typ! Den är snuskigt lättkörd, jag vet inte riktigt vart tyngdpunkten hamnar men inte fan är den i vagnen!
    Tror det, jag pratar om stokke xplory. Körde den under två dar när den släpptes i Sverige och då väninna jobbar med dem kund fixa så jag fick låna. Kunnde sjutton nog knappt svänga den, kändes som inte vagnen skulle följa med när man drog i handtaget (som jag kallar det för) och svårt att komma uppför trottoarkanter. Tyckte den va klumpig o gillade inte alls, svor långa ramsor
    Däremot så gillar jag utseendet som så många klagar på, tycker den är cool

Trevlig midsommar alla
  • Amanda
    mamma2003 skrev 2008-06-20 09:01:27 följande:
    Va? Vad hände? *nyfiken*
    Tjejen jag bytte min UJ Elite till Bugaboon med ville köpa tillbaka sin Bugga
    (hon ville ha både min UJ och sin Bugga så hon köpte tillbaka sin Bugga från mig för 7000 kr).
  • madebyinferno
    mallan brallan skrev 2008-06-19 21:09:38 följande:
    mamma2003: jäklar vad noga du läser da...Jag gjorde ett snesteg, det får jag väl likagärna erkänna.Jag köpte en Stokke xplory i väntan på NM-buggan.Men eftersom fanskapet (läs silverbuggan) aldrig dök uppfick stokken bo kvar ett tag till.
    Har bara sett stokke på håll, hur är den att köra och så??? Kullersten?? + och - i allmänhet?? Alltid sugen på att testa nya vagnar även om den jag är mest nöjd med är min Cam
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Fröken Småland
    Iddah skrev 2008-06-20 11:37:51 följande:
    Har ju inte råd tyvärr Ensamstående o arbetslös o vagngalning det är ingen bra kombination det Vilken skulle du valt?Nu e ju lillkillen van vid att ligga raklång i sin Bee o det gör dom väl inte i dom andra BB har jag för mig?
    Ja, du... Hur gammal är grabben? Allt under två år skulle jag rekommendera Frog eller Cam eller Gecko eftersom de är "riktiga" vagnar. Bee är en sulky, även om den är grym som sulky. Såklart har jag båda
  • Fröken Småland
    Amanda skrev 2008-06-20 13:50:56 följande:
    Tjejen jag bytte min UJ Elite till Bugaboon med ville köpa tillbaka sin Bugga (hon ville ha både min UJ och sin Bugga så hon köpte tillbaka sin Bugga från mig för 7000 kr).
    Och det gick du med på????

Vad köpte du den för förresten? Och vad skall du ha istället? Du har en UJ till va?
  • Trojka

Borde inte ha köpt brun bas. Generad Nu har jag nämligen fått världens problem...INGEN av mina skötväskor passar till! Gråter
    Vad passar till brun / bas vit top?

• Kajsan
    Trojka skrev 2008-06-20 20:16:04 följande:
    Borde inte ha köpt brun bas.  Nu har jag nämligen fått världens problem...INGEN av mina skötväskor passar till! Vad passar till brun / bas vit top?
    Oiois giraffväska!eller fitn denimväska,eller jujubes bruna.
    Jag tror jag har nån av dem i galleriet.
    Min oioi är nog snyggast, men den har jag inget foto på här (än).
  • Vintersjäl

Jag måste vara extremt dålig på att läsa bruksanvisningar, för jag kan verkligen inte få ihop sittdelen till Camen
    Jag har kommit så långt att ena "o-ringen" sitter på plats, men jag får helt enkelt inte i den andra! Det är för tajt och hur jag än försöker och drar så går det inte..
    Vad gör jag för fel??

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14