• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Iddah

Vagn hos mamma som jag tror heter carena och en Emmaljunga scooter hos min mormor men använder mest Bee för den har jag hemma i stan. Gillar att den e så smidig överallt o så jäkla snygg
    Va får man ge för en Gecko då?

leson76 skrev 2008-06-21 21:39:56 följande:
    Vad har du för vagn förutom Been? De säljer ju ut Geckon till bra priser nu.
  • änglamamma
    modestyclara skrev 2008-06-21 20:58:30 följande:
    Beror lite på vad du har för vagn... står ju i bruksanvisningen hur man smörjer på alla möjliga ställen... Trasorna använder man till att torka bort det överbliva fettet/silikonen...
    aha...ok...tack... trodde trasorna var till för att göra rent med... o därmed förstos jag inte sammanhanget mellan siliconet osv...haha... då förstår jag !!
  • Lille Mammsen
    artan060914 skrev 2008-06-21 13:45:12 följande:
    Jag köpte en lodger bunker till, super nöjd!!Bara ta ut fodret om det är lite varmare ute.Jag har även en fäll att byta med.Men jag kan säga att jag älskar min Lodger!!Den är väldigt lång så den kommer vi kunna ha i flera år!Dessutom så är det hål för selen så den passar perfekt i sittdelen som vi änvänder nu
    Super! La jag i vagnen igår då det var lite små kyligt på kvällen här i stockolm!
  • Lille Mammsen
    Iddah skrev 2008-06-21 21:47:21 följande:
    Vagn hos mamma som jag tror heter carena och en Emmaljunga scooter hos min mormor men använder mest Bee för den har jag hemma i stan. Gillar att den e så smidig överallt o så jäkla snygg Va får man ge för en Gecko då?
    Säljs på REA för mellan 4900-5900:-
  • Vintersjäl

Har en liten fråga till er som rest/flygit med era barn/barnvagnar...
    Vad är smidigast att ha med till en 8-månaders ; Bee eller Cameleon? Och hur klarade sig vagnen, jag har hört så mycket om vagnar vars chassien blivit sneda osv.

• Stormis

Har nu förälskat mig i min Bee och funderar starkt på att komplettera med en Cam (säg inget till min make... ). Kommer nog att besluta mig för en beg (obs, ingen annons) och vill bara kolla med er veteraner:
    - Om det finns möjlighet att få tag på -07 med foamhjul etc: är det det bästa chassit?
    - Ev taskiga handtag som ni skrivit om bör vara fixade på bagagnade?
    - Plupparna på framhjulen; vilka årgångar där skall det vara för att få bästa versionen eller har det ingen funktion.
    (undrar mest i det fall jag ev skulle köpa osedd vagn)

STORT tack till den som har lust att svara....

• oOrosamarängerOo
    Vintersjäl skrev 2008-06-22 01:24:12 följande:
    Har en liten fråga till er som rest/flygit med era barn/barnvagnar... Vad är smidigast att ha med till en 8-månaders ; Bee eller Cameleon? Och hur klarade sig vagnen, jag har hört så mycket om vagnar vars chassien blivit sneda osv.
    Camen har jag rest med i travelbag och klarat sig fint. Been kommer jag resa med första gången om ett par dar och har köpt en travelbag till den, tänkte först inte göra det utan sno om bubbelplasten och en vagnpåse o hjulen i handbagaget men köpte en väska till den istället.
    Hanteringen av vagnar är ju inte speciellt varsam alltid och när de går på rullband kan ju annat bagage åka på eller den kan hamna på sniskan och bli klämd.
    Jag har fått två vagnar smaschade men blev fullt ersatt av flygbolaget vilket inte är en självklarhet.
  • Fröken Småland
    Stormis skrev 2008-06-22 09:20:14 följande:
    Har nu förälskat mig i min Bee och funderar starkt på att komplettera med en Cam (säg inget till min make... ). Kommer nog att besluta mig för en beg (obs, ingen annons) och vill bara kolla med er veteraner:- Om det finns möjlighet att få tag på -07 med foamhjul etc: är det det bästa chassit?- Ev taskiga handtag som ni skrivit om bör vara fixade på bagagnade?- Plupparna på framhjulen; vilka årgångar där skall det vara för att få bästa versionen eller har det ingen funktion.(undrar mest i det fall jag ev skulle köpa osedd vagn)STORT tack till den som har lust att svara....
    Hinner inte svara nu, men kan göra det i em om ingen annan vänlig själ hunnit före.
    Litenfyra skrev 2008-06-22 09:28:12 följande:
    funkar Urban jungle bumperbar till Bee??
    Nej. Inte en chans.
  • oOrosamarängerOo
    Litenfyra skrev 2008-06-22 09:28:12 följande:
    funkar Urban jungle bumperbar till Bee??
    Nu har inte jag nån bumperbar  men uj o bee och ser inte riktigt hur den skulle fästas på been? Uj är bredare oxå ju.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14