• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Teresia78
    Suri skrev 2008-06-22 16:44:50 följande:
    Ja och nu har jag kollat på Aktas hemsida och de verkar ju bara ha ett babyskydd (?). Det heter Acta graco logico S, antar att det är samma för de ser likdana ut. Dumma säljare. Kampanjen går ut imorgon och nu känner jag mig jättestressad över det... Får skynda mig dit efter jobbet. Grrr. Försökte ringa och be dem lägga undan ett, men de svarar inte i telefonen på helgerna.
    Vi har vår Akta Graco Logico S i den adaptern, den som du tittade på är föregångaren till Logico S men samma tillverkare. Har faktiskt ingen aning om adaptern passar till Autobaby men vi köpte vår Logico S i Barnens Hus för 1200kr när det var kampanjpris. Har sett att de har kampanjpriser på dem då och då i olika barnbutiker.

http://www.blocket.se/vi/16171280.htm?ca=11_s (precis den har vi, OBS!! ej min annons så klart!!!)
    Leo mammas prins!
  • Fröken Småland

Stormis: Nu har du ju fått lite svar och jag har också svarat i din GB. Men angående det nya chassit så skulle jag absolut inte köpa det begagnat. Om det inte är problem med det nu så är det ändå stor risk att det blir det så småningom och då står du helt utan garanti. Däremot den äldre modellen med lufthjul och skruvar för höjdjustering har jag sällan hört någon reklamera.

• Suri
    Teresia78 skrev 2008-06-22 16:57:33 följande:
    Vi har vår Akta Graco Logico S i den adaptern, den som du tittade på är föregångaren till Logico S men samma tillverkare. Har faktiskt ingen aning om adaptern passar till Autobaby men vi köpte vår Logico S i Barnens Hus för 1200kr när det var kampanjpris. Har sett att de har kampanjpriser på dem då och då i olika barnbutiker.www.blocket.se/vi/16171280.htm (precis den har vi, OBS!! ej min annons så klart!!!)
    Tack, nu är jag lite klokare. Men funderar fortfarande på om den passar eller inte.... Är ju ett himla bra pris, men dumt om den inte passar.
    Kanske ska vänta till hösten/senare i sommar. Då kanske de rear ut fjolårets Logico S
  • Teresia78
    Suri skrev 2008-06-22 17:12:48 följande:
    Tack, nu är jag lite klokare. Men funderar fortfarande på om den passar eller inte.... Är ju ett himla bra pris, men dumt om den inte passar. Kanske ska vänta till hösten/senare i sommar. Då kanske de rear ut fjolårets Logico S
    Ja alltså jag skulle nog vänta, har som sagt sett de på extrapris då och då. Dessutom är Logico lite roligare tycker jag, lite djupare och har högre kanter plus att den har 5-punktsbälte till skillnad från Autobabyn. Men du kan ju börja med att shoppa en adapter i väntan på Logicon Cool
    Leo mammas prins!
  • Fröken Småland
    molly 81 skrev 2008-06-22 18:16:03 följande:
    Ingen med bild på en gecko med cam suflett?!
    Tror inte att det är någon här i tråden som har testat det...
  • molly 81

Jo, det var någon som skrev det. Har jag för mig iallfall;) Mitt minne är visserligen urkasst.. Skyller på dottern!

• FridaLee
    Suri skrev 2008-06-22 17:12:48 följande:
    Tack, nu är jag lite klokare. Men funderar fortfarande på om den passar eller inte.... Är ju ett himla bra pris, men dumt om den inte passar. Kanske ska vänta till hösten/senare i sommar. Då kanske de rear ut fjolårets Logico S
    som jag fattar det så är det den "gammla" graco adaptern till bugaboo som passar autobaby(den som barnens hus rear) och att vissa har använt logico s på den och att det går men inte helt perfekt. Och den som nu kommit på familjetorget är den som passar på logico s gracos nyare babyskydd.
  • modestyclara
    Stormis skrev 2008-06-22 14:45:07 följande:
    -Kan alltså glidningarna i handtaget uppkomma efter ett tag? För då är det ju som sagt lite dumt att köpa ett sånt chassi när man inte har ågon garanti. -De andra fördelarna med -07-chassit överväger inte?-"Pluppar" - läste tidigare i tråden om nåt sånt till framhjulen som släppt p åvissa vagnar. Försökte läsa tillbaka i tråden, men orkade inte backa längre än till sidan 100...Mamma2003: Toppen om du har lust att skriva lite om du har tid.Lilla Ia: Jag har köpt en Bee och tycker mycket om den. Fantastisk att köra! Lastkorgen är stor (matkasse ryms) och väldans lätt att komma åt med sisten vänd mot dig i uppfällt läge. Liggläget gör det lite svårare. Med sitsen vänd framåt kommer du lättast åt den mellan ditt barns ben, men dit har vi ännu inte kommit. Nackdelarna är att sitsen är smal och med storvuxna barn kan det bli trångt. Det finns lite Bee-trådar om du söker. De är inte så länga och går ganska lätt att läsa genom.
    Ja mitt handtag började glida efter några månader Om du köper nya chassit så ska det vara poppnitar vid höjdregleringen av handtaget och inte stjärnskruvar.

Plupparna är bara kosmetika och gör inget för funktionen. Går att köpa som reservdel

Den enda fördelen utöver regleringen av handtaget är väl skum-hjulen men de kan man köpa löst lika gärna (jag har köpt såna till min gecko med)
  • modestyclara
    mamma2003 skrev 2008-06-22 18:25:35 följande:
    Tror inte att det är någon här i tråden som har testat det...
    Jag har gecko med cam-sufflett -men inga bilder tyvärr. Inga problem alls faktiskt. Dock var jag tvungen att säga till storasyster på ståbrädan några gånger att hon måste hålla i sig i själva vagnen och inte i sufflettpinnarna (var rädd att de skulle gå av då). Sufflettpinnarna (eller eg. bågen) går ju högre än ryggstödet...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14