• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • ami
    JessieS85 skrev 2008-06-05 22:08:36 följande:
    Undrar om nån vet om bilstolsadaptarna eller Cameleons hjul går att ha till Frogen. Eller om det är nåt annat negativt med just Frogen?
    Jag hade en Frog förut. Bytte till Cam pga att den är större i ramen 5 cm. Tycker att Frogen i jämförelse faktiskt är bättre och smidigare än Cam. Lite tjockare handtag, lite mer lättmanövrerad. Med vinterhjul på är det stor skillnad.
    Har inga direkta neg synpunkter på den, det skulle isf vara att de bara finns som beg, alltså kan vara några år. Fast alla delar till Cam passar ju Frog ifall nåt skulle paja.
  • ami
    Duntoffla skrev 2008-06-05 22:16:16 följande:
     Puffar lite.  Ger alla chassin med sig lite vid snäppfästet (elastiskt) eller ska det sitta benhårt?
    Mitt sitter benhårt. Tillverkat i sept-07.
  • Duntoffla
    ami skrev 2008-06-05 22:26:03 följande:
    Mitt sitter benhårt. Tillverkat i sept-07.
    Ok. Jag får avvakta och se. Mitt är från juni 07. Dessvärre verkar ju de defekta vara från lite närsomhelst- sep, dec, feb...
    Älskade Noel
  • madebyinferno
    Infinite Joy skrev 2008-06-04 16:16:31 följande:
    En fråga om buggyboard... var kan man köpa extra fästen? Medans jag väntar på min bräda till camen tänkte jag xäxla med buggyboarden lemman bee och cam. Bonti har inne brädan, men inte fästena. Kanske finns någon webbutik som har bägge i lager? Vill helst hinna få innan helgen...
    Jag köpte den i "min" barnvagnsbutik, de fick beställa den som reservdel iofs men den kom inom en vecka
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Ullis B
    Ettis78 skrev 2008-06-05 16:06:27 följande:
    HejEftersom ni är några stycken som verkar ha ståbräda till er bugaboo så hoppas jag att ni kan berätta för mig vilket märke som ni rekommenderar. Det verkar som att BuggyBoard och Bugaboos egen är de två vanligaste alternativen. Vilka fördelar/nackdelar? Vissa verkar tycka att BB egen är för lång så man inte kan gå bakom (om man har liggdelen). Kan man fälla upp båda två när de inte används. Tacksam för svar. Ska köpa ståbräda i helgen!
    jag har haft både BB egna och buggy board (den mindre modellen). Tycker båda är bra. BB´s egna sitter väldigt bra på vagnen och är väldigt stabil. Nackdelen är att det blir jobbigt att fälla ihop vagnen då ståbrädan sitter kvar på vagnen. Buggy board är smidig, kan tas av när man fäller ihop vagnen. Nackdelen är att det kan glida lite på stången(hoppas du förstår vad jag menar)
  • madebyinferno
    leson76 skrev 2008-06-04 20:15:56 följande:
    puffar för min tidigare fråga, med lite tur har det kommit in någon som kan svara:Kan inte använda Skip Hop Dash när storebror står på ståbrädan. Funderar på att byta till Skip Hop Pronto eller saddlebag. Någon som testat? Har själv inte sett dem i verkligheten.
    Har saddlebag i mitt galleri, både på Cammen och Bee Även Barn på bräda
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    Bopsan skrev 2008-06-04 22:30:42 följande:
    Beställde en Ju ju be between idag från My little star. Köpte oxå den lilla kylväskan som hör till. Ni som har denna skötväska, vad tycker ni om den? Hänger den bra på buggan?
    Köpte en between förra veckan och med beconnected så hänger den perfekt får plats med MYCKET i den fast den inte känns sååå stor Har såklart bemine i samma färg

Inga bilder ännu men kan fixa det imorrn om du vill
  • labilina

Undrar om nån vet om bilstolsadaptarna eller Cameleons hjul går att ha till Frogen. Eller om det är nåt annat negativt med just Frogen?
    [/citat]
    ami skrev 2008-06-05 22:25:24 följande:
    [citat]
    Jag hade en Frog förut. Bytte till Cam pga att den är större i ramen 5 cm. Tycker att Frogen i jämförelse faktiskt är bättre och smidigare än Cam. Lite tjockare handtag, lite mer lättmanövrerad. Med vinterhjul på är det stor skillnad. Har inga direkta neg synpunkter på den, det skulle isf vara att de bara finns som beg, alltså kan vara några år. Fast alla delar till Cam passar ju Frog ifall nåt skulle paja.
    hej!

vi köpte frog till sonen som vi är toppennöjda med. använde adaptrarna till maxicosin och det var smidigt. kan tillägga att här i israel nysäljs mest frog och cam, gekkon kommer långt efter. tycker det är skumt att nya froggar inte säljs i butik i sverige! här säljs den ¨europeiska¨ varianten.
  • jule
    har frog å e helnöjd, har inga planer alls på att byta tille n cam ev. längre fram när sonen blir äldre just för att camens ram e större men d skulle va enda anledningen som ngn sagt innan , alla cam delar funkar på en frog
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14