• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • madebyinferno
    leson76 skrev 2008-06-05 15:16:11 följande:
    Frågade häromdagen och fick svar från några väniga själar men frågar ändå igen, Ni som har storebror/storasyster på ståbräda, vad ar ni för skötväska? Får man plats med något i en sån där skip hop pronto eller skip hop saddle bag?
    I saddlebagen klämmer jag ganska lätt ner; 2 blöjor och ett stort paket våtservetter, 2 stora barnmatsburkar, sked och haklapp, plånbok, nycklar och mobil (stor modell) plus lite annat småplock samt en vattenflaska i nätfickan på utsidan  - mer plats än man tror
    Lille Mammsen skrev 2008-06-05 15:58:11 följande:
    *Puff* *Puff* Frågar ingen OM Bugaboos skötväsk lock endast finns i fleece???
    Om det är samma väska till Bee så är deras lock i canvas väl??? Kolla på Kidz hemsida
    Ettis78 skrev 2008-06-05 16:06:27 följande:
    HejEftersom ni är några stycken som verkar ha ståbräda till er bugaboo så hoppas jag att ni kan berätta för mig vilket märke som ni rekommenderar. Det verkar som att BuggyBoard och Bugaboos egen är de två vanligaste alternativen. Vilka fördelar/nackdelar? Vissa verkar tycka att BB egen är för lång så man inte kan gå bakom (om man har liggdelen). Kan man fälla upp båda två när de inte används. Tacksam för svar. Ska köpa ståbräda i helgen!
    Har bägge för tinytotstolen´s skull men föredrar buggyboarden för man kan gå bakom som en normal människa, plocka av och på den med ett sovande syskon i vagnen och upphängningen är liiiite bättre tycker jag...
    Infinite Joy skrev 2008-06-05 16:09:33 följande:
    Jag har båda ståbrädorna nu, men har dessvärre inte provkört. Funderar på saddlebag. Var kunde man köpa de nu igen?
    Har sett dem hos både kidzshop och pippilotta
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • JessieS85

Åhh..tack för alla svar...men jag antar att camens klädslar inte funkar på frogen efter som den är mindre?

• madebyinferno
    gosmamman skrev 2008-06-05 18:51:36 följande:
    Ni som är experter på buggor. Den där tiny tot stolen, passar den bara på bugaboo eller går det på andra vagnar också??Vart kan man köpa den? nån webb shop kansketacksam för svar. MVH´
    Tiny tot stolen passar bara på BB´s egna bräda tyvärr men finns att köpa hos babytrader.eu
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Lille Mammsen
    thj skrev 2008-06-05 21:24:59 följande:
    Bra frågavet att det finns i canvas i bee's färger.Så det borde ju finnas i de andra medKramizz
    OkiDoki! Vill ju ha canvas...jag har inge fleece i min Gecko!
  • nica83
    Ingen som vet??

Måste upprepa min fråga, tror ingen svarade. Var mitt i trådbytet och det blev ju rätt rörigt...Någon som vet hur Sunshade (alltså det heltäckande solskyddet) till Bee funkar? Går den att fästa under den vanliga sufletten eller använder man bara sunshade?
    ♥ J - underbara son ♥
  • ami
    JessieS85 skrev 2008-06-05 23:21:41 följande:
    Åhh..tack för alla svar...men jag antar att camens klädslar inte funkar på frogen efter som den är mindre?
    Jo det passar. Dock blir sufletten något säckig, men med Cam-suflettfästen (90 sitter den perfekt. Basen passar också, tror nån hade bild i sitt galleri; asfaltsblomma?
  • madebyinferno
    nica83 skrev 2008-06-05 23:35:40 följande:
    Ingen som vet??Måste upprepa min fråga, tror ingen svarade. Var mitt i trådbytet och det blev ju rätt rörigt...Någon som vet hur Sunshade (alltså det heltäckande solskyddet) till Bee funkar? Går den att fästa under den vanliga sufletten eller använder man bara sunshade?
    Man har nog det över vanliga sufletten, typ som regnskyddet... Någon har en bild på det, kolla igenom bildtråden eller i slutet på den gamla så hittar du nog den - ser ut som en larv!
  • ami

Helt fel årstid.. men ändå.
    Ska beställa en åkpåse från 7 am enfant, modell B212e.
    Finns på bild på deras hemsida i en BB, men tänkte ändå ifall nån har en sån. Erfarenheter? Bra el dålig?

• nica83
    martina78 skrev 2008-06-05 23:53:40 följande:
    Man har nog det över vanliga sufletten, typ som regnskyddet... Någon har en bild på det, kolla igenom bildtråden eller i slutet på den gamla så hittar du nog den - ser ut som en larv!
    Bra tips, har jag inte tänkt på faktiskt...

Verkar som den sitter utanpå som du säger, men gick inte att se så jättetydligt på bilden som fanns.
    ♥ J - underbara son ♥
  • Dis

Ni som har Bee. Hur skyddar ni barnet i solen? Han vill inte ha sufletten neddragen (vill ha fri sikt) så det funkar inte. Funderat på solskyddet, men då blir de ju helt instängda? Funkar det med vakna barn som sitter upp och vill titta runt?
    Såg en Bee på som hade en typ av svart suflettförlängare (Bees egna suflett skymmer sikten) Vad kan det ha varit för solskydd?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14