• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • regret

Nu har vi fått ett nytt chassi som vi ska hämta ut. Hoppas verkligen att det kommer hålla så man slipper reklamera igen! Dessvärre har jag inte några högra förhoppningar.. Men ca tre veckor tog det genom barnbutiken och det tycker jag är bra, helt okej!

• Infinite Joy

Ang. det här med bee och grusvägen. Sambon tog en långpromenad efter grusväg med dottern på ca 12 kg i. När han kom hem frågade jag lite fdörsiktigt hur det gick, om det var skumpigt och så. Inga problem! sa han. Och jag som tyckte att den var lite stötig när jag gick i rask takt efter götgatan....

Senare frågade han om jag var nöjd med camen. Ja, är inte du? frågade jag. Ja, men den är ju inte lika bra som den där (pekande på been). Så som några har konstaterat tidigare i tråden.... det är något mellan been och män!

• Infinite Joy

Förresten, var och köpte en buggy board på bonti igår. På nätet stod det att den kostade 549, men väl på plats fick man betala 649 kr. Hade jag vetat det hade jag beställt från kidz och fått den hemlevererad istället.
    Idag kom förresten min tinytot och ståbräda. Får se om jag hinner montera ikväll.

• leson76

Frågade häromdagen och fick svar från några väniga själar men frågar ändå igen,

Ni som har storebror/storasyster på ståbräda, vad ar ni för skötväska? Får man plats med något i en sån där skip hop pronto eller skip hop saddle bag?

• Ettis78

Hej
    Eftersom ni är några stycken som verkar ha ståbräda till er bugaboo så hoppas jag att ni kan berätta för mig vilket märke som ni rekommenderar. Det verkar som att BuggyBoard och Bugaboos egen är de två vanligaste alternativen. Vilka fördelar/nackdelar? Vissa verkar tycka att BB egen är för lång så man inte kan gå bakom (om man har liggdelen). Kan man fälla upp båda två när de inte används. Tacksam för svar. Ska köpa ståbräda i helgen!

• Infinite Joy

Jag har båda ståbrädorna nu, men har dessvärre inte provkört. Funderar på saddlebag. Var kunde man köpa de nu igen?

• oOrosamarängerOo
    Amanda skrev 2008-06-05 13:50:17 följande:
    Kikade i ditt galleri där du har sandbasen och sandfleecetoppen.Och du har helt rätt, det är inte så där jätte fint ihop.Får nog ta en annan färg på sommarsuffletten i stället, frågan är bara vilken
    Såklart du måååste ha gul sommarsuffla, en av de snyggare färgerna till både sand o brun bas, himla nice kombo
    Sedan skulle jag välja  bort sandfleecen, sand canvacen är mycket snyggare i färgen.
    Fast nu på sommaren så skelle jah ta pårt toppen på sittdelen helt,  så blir ju hela basen i sand, funkar jättebra att göra så, man behöver inte ha toppen på och voila, så har du en renrakad i sand eller brun rättigenom med snygg gul sommarsuffla
  • Emmsan

puh där försvann smålänningen i mej köpte nyss ett katvig tyg/påslakan i bruuuunt här ska sys sufletter billigt blev det då inte men ack så fiiint det kommer att bli till min sandbas vill ha hem det nu bara ...:(

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14