• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2008-06-06 18:37:26 följande:
    Hur f-n kan man åka på så mycket som privat person??????????????????????????
    *fniss* Det kom inte som någon chock, jag sålde en fastighet under 2007. Så jag hade lagt undan till skatten och den blev faktiskt lägre än jag trott, var hos revisorn förra veckan. Så nu måste jag nog kompensations-shoppa några nya klädslar .
  • loveliva
    mamma2003 skrev 2008-06-06 21:05:12 följande:
    *fniss* Det kom inte som någon chock, jag sålde en fastighet under 2007. Så jag hade lagt undan till skatten och den blev faktiskt lägre än jag trott, var hos revisorn förra veckan. Så nu måste jag nog kompensations-shoppa några nya klädslar .
    Ja, det MÅSTE du absolut!
  • Lille Mammsen
    mamma2003 skrev 2008-06-06 21:05:12 följande:
    JaHa,de va typ vinstskatten o ingen typ "vanlig" restskatt.....
    Va trodde du/ni den skulle ha landat på då? Dvs hur mycket "vinst" blir det till shoppingen nu då??
  • Fru Indosaurie

jag har två sprillans nya toppklädslar i garderoben..
    fattas bara en vagn

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Mary Cherry
    Fru Indosaurie skrev 2008-06-06 18:21:11 följande:
    jag kan bara varna för att NM skickar alla artiklar i olika paket för varje paket så är postens avgift 100 kr + tullavgift och den blev ungefär 140 kr för en vara som var värd 39.95 dollar. Så totalt 240 kr extra per pryl
    Hmm, kan man inte maila och be dem skicka allt i samma? Eller kanske märka paketet med "gift". Oskyldig
  • Malin med Tim
    bakabakalitenkaka skrev 2008-06-06 19:06:53 följande:
    Finns det något solskydd till buggan som man kan fästa på sufletten? Liksom förlänga sufletten..
    Jag har ett UV-skydd till min Cam, från Bugaboo. Man fäster det på suffletten. Passar dock bäst till barn i liggdel (om de inte sover då...)
  • Fru Indosaurie
    Mary Cherry skrev 2008-06-06 22:46:28 följande:
    Hmm, kan man inte maila och be dem skicka allt i samma? Eller kanske märka paketet med "gift".
    Dom verkar inte förstå så bra så det kan dom säkert inte Jag fick 3 st avier i brevlådan samma dag.. 300 kr bara i postens avgift vilket hade blivit 100 kr om dom kunde ha lagt det i EN kartong. Det var inga små kartonger heller, väl inbäddat
    Tror inte dom märker med "gift", det låg med en följesedel med som visade ganska ingående vad man hade köpt. haha.
    Men du kanske har tur och posten skippar dina paket! Eller så är det något ljushuvud på lagret som kommer på att man kan ta en stor kartong ist för 3 mindre när han packar ditt Cool
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • loveliva

När ungefär är det lagom att byta till sittdelen?
     Har inte haft bugga till de andra barnen (tyvärr) så jag har ingen erfarenhet. Min lilla är 4 mån nu, men har svårt att tänka mig henne i en sittdel då är ganska liten. Har ju fortfarande mycket utrymme för sina "flaxiga" rörelser
    Men om jag ska vara ärlig så längtar till sittdelen nu

• Jåll

skip hop skötväska, ståbräda och syskon var det här!
    Det funkar ok men är trångt, nyttjar mest korgen om jag har kortare ärenden, skötväskan hänger med när vi går på barn-kalas. Annars är blöjorna strikt förpassade till varukorgen för sonens skull! å andra sidan står han inte gärna stilla på ståbrädan= en hoppande studsande storebror tar ju helt klart mer plats på brädan än om han stått stilla!
    -nä, dax å sova. De små vaknar ju imorgon oxå...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14