• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Luxor

Hur är det med sittdelen på en Cam egentligen, kan barnet sitta själv eller lutar barnet alltid mot ryggstödet?

• Stormis
    Luxor skrev 2008-07-12 23:11:14 följande:
    Hur är det med sittdelen på en Cam egentligen, kan barnet sitta själv eller lutar barnet alltid mot ryggstödet?
    Sitter som en kung! Barnet kan lätt välja upprätt eller lutat läge i mest uppfällda positionen.
  • Luxor
    Stormis skrev 2008-07-12 23:16:19 följande:
    Sitter som en kung! Barnet kan lätt välja upprätt eller lutat läge i mest uppfällda positionen.
    Hur fungerar det då med vagnselet?
  • HemmaHosSofi

Hej!

Jag har lite småfunderingar på att byta vagn till lilltjejen och undrar vad det är för skillnad på cameleon och gecko? Har båda modellerna vändbara sittsar?
    Det är ju en hel djungel när man börjar läsa om ett annat märke än det man själv har.
    Finns det något man skall se upp för på buggorna? Någon årsmodell t ex?

Supertacksam för svar! Glad

• mamma på vift
    HemmaHosSofi skrev 2008-07-13 07:19:53 följande:
    Hej!Jag har lite småfunderingar på att byta vagn till lilltjejen och undrar vad det är för skillnad på cameleon och gecko? Har båda modellerna vändbara sittsar?Det är ju en hel djungel när man börjar läsa om ett annat märke än det man själv har.Finns det något man skall se upp för på buggorna? Någon årsmodell t ex?Supertacksam för svar!
    Kolla bloggen som det länkas till i TS där står det vad som skiljer vagnarna åt. Lite förenklat kan man säga att Cameleon har fler funktioner. Gecko saknar störtbåge, 5 cm kortare ram och inte justerbart handtag. Båda har vändbar sitts.

Om du ska köpa begagnat så skulle inte jag köpa en Cameleon med nya chassit...det som har snäppfästen istället för skruvar att justera handtaget med, då det varit lite problem med dessa och garantin gäller bara första ägaren. Annars har det inte varit några problem med Buggorna.
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • kr2002

Hej!

Nu har vi bestämde och ska köpa en bugaboo Camaleon till vår lilla bebis. :) :) :) Så lycklig!
    Är lite rädd bara att få den "nya" chassi med problem.
    hur vet man att den är den rätta? Någon som har bild att jämföra?
    Vi tänkte köpa här i Sverige (troligtvis Familjetorget). Någon som här erfarenhet av butiken?
    Jag tycker sånaa information kunde bli aktuell på Bugaboos Blog som finns här på TS. Vem som ta hand om den blogg?

Funderar också att köpa en Ju-ju Be skötväska. Tycker de är så snygga. Kan bara inte bestämma vilken BeAll eller Betwen. Please, ni som har en Ju-ju Be, hjälp mig att välja genom att skriva lite för- och nackdel med de.

Tack på förhand
    (wow, första gång jag skriver här och bli så här stor)

• mammatill2härligavildar
    kr2002 skrev 2008-07-13 09:07:37 följande:
    Hej!Nu har vi bestämde och ska köpa en bugaboo Camaleon till vår lilla bebis. :) :) :) Så lycklig!Är lite rädd bara att få den "nya" chassi med problem.hur vet man att den är den rätta? Någon som har bild att jämföra?Vi tänkte köpa här i Sverige (troligtvis Familjetorget). Någon som här erfarenhet av butiken? Jag tycker sånaa information kunde bli aktuell på Bugaboos Blog som finns här på TS. Vem som ta hand om den blogg? Funderar också att köpa en Ju-ju Be skötväska. Tycker de är så snygga. Kan bara inte bestämma vilken BeAll eller Betwen. Please, ni som har en Ju-ju Be, hjälp mig att välja genom att skriva lite för- och nackdel med de.Tack på förhand(wow, första gång jag skriver här och bli så här stor)

Vi har en Cameleon med nya chassit och jag har prov"slitit" genom att hålla foten undertill på vagnen och dra i handtaget, det har inte åkt upp (peppar, peppar) som det verkar göra för vissa.

Köpte en JuJu BeAll och är supernöjd. VI funderade först på BeTween och den räcker säkert, men så tänkte vi att det är sån liten prisskillnad så vi lika bra kunde ta den större.

Ska tillägga att vår bebis inte kommit ännu så det är inte provat "live", men jag är övertyga om att vi kommer va super nöjda då med.

Vi köpte inte till BeConnected (de små hängarna till skötväskan) och den hänger jätte bra i allafall på vagnen.

• oOrosamarängerOo
    Da Mutt skrev 2008-07-12 20:47:45 följande:
    En fråga till... såldes orange Bugaboo Frog någonsin i Sverige? Eller hade den färgen inte kommit än när Frog utgick ur svenska sortimentet?
    Ja, såldes i Sverige.
  • oOrosamarängerOo
    Preggie skrev 2008-07-13 09:27:25 följande:
    www.blocket.se/vi/17121384.htm! Kolla här vilken fin bugga, hade jag ingen skulle jag slå till direkt.OBS inte min annons!
    Fast skulle aldrig betala 4500:- för en beggad frog, för dyrt jämfört med en ny.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14