• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stormis
    Aussielotta skrev 2008-07-12 12:26:37 följande:
    Hej Hej,måste bara få fråga er: hur ser era små framhjul ut efter cirka 1 1/2 års användning? Vi har använt vår Bugaboo Cam flitigt, men ganska så snabbt blev småhjulen fula, de ser nästan lite marmorerade av alla stenar och kullerstenar man kör på. Stenavtryck i däcken. Än så länge har de inte gått sönder, men frågan är om man skall gå tillbaka och reklamera att de ser förfärliga ut? Orolig att de gör sönder sen när garantin väl gått ut....
    Köpte min Cam beg. Hade då använts i 1,5 år och visst, framhjulen är inte de snyggaste direkt. Har funderat på att köpa nya. Tveksamt till att du kan få nya på garantin. Garanti är till ju för fabriaktionsfel. Vardagsslitage är ju nåt helt annat. Sen håller jag med dig att det är kass att de blir så fula. Men alternativet är kanske hårdare plasthjul och det tror jag inte att man vill ha. Nya framhjul kostar ju 220 kr st på kidzshopen, så det är ju ingen förmögenhet även om det är tråkiga pengar.
  • novalee

Jag älskar vår UJ men jag tycker Cameleon är så fin! Dottern åker fortfarande lite vagn. Men om man köper 1 Cam & man ska iväg på längre sträckor kanske dottern inte orkar gå eller stå på bräda?

• Stormis
    MejaKiZnic skrev 2008-07-12 12:47:11 följande:
    HelloUndra lite nu när jag ska beställa en Bugaboo Cameleon,Vad tycker ni man borde köpa till den?Funderar själv på att köpa uv eller sol skyddet istället för paraply. Vad rekommenderar ni?'Hur är Bugaboon på bussar, kommer åka både stads- och regionbussar
    Alltså köp inte för mycket i början. Bättre att känan sig för och komplettera allt eftersom. Så känns det också som om att man har en ny vagn under längre tid . UV-skyddet känns onödigt i Sverige tycker jag. Parasoll gillar jag inte personligen. Anv ist Teutonias solskärm som man fäster på suffletten. Täcker ok och behöver inte justeras.
  • Corpset

Kollade bloggen och såg inga priser på störtbågen/handtaget. Någon som vet? :)

• Emmsan

hoho idag testar vi sittdelen va o vägde o mätte killen igår han väger 8100 o ca 65 cm lång är dock bara 3 mån.. nå va tycker ni kan vi börja använda den eller e han för liten ? han använder ju liksom bara ryggdelen änsålänge o når inte ner till fotdelen hahahaha ser det lustigt ut eller??

• modestyclara
    Emmsan skrev 2008-07-12 14:20:48 följande:
    hoho idag testar vi sittdelen va o vägde o mätte killen igår han väger 8100 o ca 65 cm lång är dock bara 3 mån.. nå va tycker ni kan vi börja använda den eller e han för liten ? han använder ju liksom bara ryggdelen änsålänge o når inte ner till fotdelen hahahaha ser det lustigt ut eller??
    Känns onödigt med sittdelen om han inte vill sitta upp. det är mer en vill och kan fråga än ålder tycker jag.
  • mamma på vift
    Så där ser min lilla groda ut i sittdelen när han sover Han är dock 3 cm längre än din lille knodd men väger 200 gram mindre Han är 11 månader snart!!

Tycker att ni ska använda liggdelen så länge som han är nöjd i den...kan säga att jag saknar liggdelen ibland...men Max vill absolut inte ligga ner när han är vaken annars skulle jag nog fortfarande använda liggdelen
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Lokatt
    ungefär samma storlek som på min lilla skrutt som har sittdelen nu, fast han är strax 5 mån. började med sitt del för nån vecka sen. Använder mittimellan läget när han är vaken och helt liggande när han sover Han ville inte vara kvar i liggdelen
  • Stormis
    Corpset skrev 2008-07-12 13:42:22 följande:
    Kollade bloggen och såg inga priser på störtbågen/handtaget. Någon som vet? :)
    220 kr!
  • Lourdes

Fick svar från Familjetorget!

De har rosa Bee suffletter i lager och min blev skickad i fredags, jaaaaa!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14