• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • thj

fast det kanske bara var med på de äldre parasollen(när jag tänker efter)eller jo visst ska det vara med en bok till alla..

• Mstery
    novalee skrev 2008-07-13 10:06:24 följande:
    ååå..är så sugen på en BB! Men vet inte hur jag ska göra. Vill ha UJ men ändå kul med ett nytt märke & vagn!
    köp en cam med ståbräda och tiny tot då..det har jag. dotter är född april -06 och sonen som åker vagn augusti -07. funkar jättebra om man inte är ute när stora vill sova men det händer inte så ofta. du vill inte köra PT då? Jag har en men den är så ful så jag vill inte använda den
    Jocelyn april -07, Nathaniel augusti -08, Bugaboo Cameleon juni -08
  • FinalFantasy

Förresten vilka ståbrädor funkar till bugaboo? (cam.)
    Tänkte prova och se om dottern gillar ideen.

• oOrosamarängerOo
    Emmsan skrev 2008-07-13 12:01:45 följande:
    lilla hjärtat vi  gillar dej ändå vet du väl
    Ja, du är omtyckt ändå
  • HemmaHosSofi
    mamma på vift skrev 2008-07-13 08:46:59 följande:
    Kolla bloggen som det länkas till i TS där står det vad som skiljer vagnarna åt. Lite förenklat kan man säga att Cameleon har fler funktioner. Gecko saknar störtbåge, 5 cm kortare ram och inte justerbart handtag. Båda har vändbar sitts. Om du ska köpa begagnat så skulle inte jag köpa en Cameleon med nya chassit...det som har snäppfästen istället för skruvar att justera handtaget med, då det varit lite problem med dessa och garantin gäller bara första ägaren. Annars har det inte varit några problem med Buggorna.
    Åh vilken bra blogg. Var nog för trött för att se den imorrses.
    Vad menar du med det nya chassit? Är det någon speciell årsmodell som har det nya chassit? Annars är det med andra ord skruvar jag ska kika efter?

Hur är vagnen att köra vintertid? Hur fäller man sittdelen?
    Har tyvärr ingen möjlighet att klämma på en, och det skall till mycket för att sälja min UJ pärla.. men jag nog egentligen redan såld
    Har dregglat halva morgonen över eran bildtråd.. det går bara inte att släppa dessa godingar!.. (hoppas sambon är lika lättflirtad).
  • thj
    Emmsan skrev 2008-07-13 12:01:45 följande:
    lilla hjärtat vi  gillar dej ändå vet du väl
    SooJuicy skrev 2008-07-13 12:05:52 följande:
    Ja, du är omtyckt ändå

Oh underbara ni*puzzar er*

Men nu skäms som värsta hundenGenerad

Ni är för snälla

Kramar

• Ari Gold
    HemmaHosSofi skrev 2008-07-13 07:19:53 följande:
    Hej!Jag har lite småfunderingar på att byta vagn till lilltjejen och undrar vad det är för skillnad på cameleon och gecko? Har båda modellerna vändbara sittsar?Det är ju en hel djungel när man börjar läsa om ett annat märke än det man själv har.Finns det något man skall se upp för på buggorna? Någon årsmodell t ex?Supertacksam för svar!
    Gecko är en helt meningslös modell om du frågar mig. Jag har inte förstått än vad som är poängen med den...

Nackdelar jäfört med frog & cameleon:

*pytteliten suflett
    *passar ej med cameleons toppklädslar
    *sitsen har ej stand-alone funktion
    *sitsjusteringen regleras undertill
    *saknar störtbåge
    *saknar ställbart handtag (gäller även frog)

Fördelar jämfört med cameleon:

*billigare
    *nättare storlek (bra eller dåligt beroende på ens behov..)

Men vill man åt den mindre storleken är en frog att föredra eftersom man få får de andra fördelarna. Summa summarum blir gecko ett helt poäglöst val.

Att den gått ut produktion bör påverka andrahandsvärdet och möjlighetne att hitta reservdelar negativt.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14