Da Mutt skrev 2008-07-13 13:45:59 följande:
Gecko är en helt meningslös modell om du frågar mig. Jag har inte förstått än vad som är poängen med den... Nackdelar jäfört med frog & cameleon: *pytteliten suflett*passar ej med cameleons toppklädslar*sitsen har ej stand-alone funktion*sitsjusteringen regleras undertill*saknar störtbåge*saknar ställbart handtag (gäller även frog)Fördelar jämfört med cameleon:*billigare*nättare storlek (bra eller dåligt beroende på ens behov..)Men vill man åt den mindre storleken är en frog att föredra eftersom man få får de andra fördelarna. Summa summarum blir gecko ett helt poäglöst val.Att den gått ut produktion bör påverka andrahandsvärdet och möjlighetne att hitta reservdelar negativt.
Jag tycker gecko har många fördelar (har både en gecko och en cam). Fördelar med gecko är att den är smidigare, mer lättkörd, har skönare handtag, finns ingen risk att höjdregleringen av handtaget går sönder

, passar ok med cam-topptyger, snyggare, bättre fjädring på framhjulen (lättare att köra över kanter utan att få tvärstopp). Tycker faktisk bättre om min gecko än om camen.