• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Infinite Joy
    Ms Ms Kanga skrev 2008-06-06 10:02:05 följande:
    det finns flera ute på tradera (inte mina såklart) annars från Kiwikids Gear www.kiwikidsgear.com/product/SADDLEBAG/Skip_H... så kommer du undan med halva priset mot i svensk butik.
    Tack för tipset!

Idag så tänkte jag byta till solsuflett på been, men när jag öppnar påsen märkte jag att det var uv-skydd jag hade fått. Attans!
  • AnniPanni

Nä det här gååår bara inte. Jag måste ha ny toppklädsel
    Har en rosa fleeceklädsel på g som en kompisar funderar på att sälja billigt men jag är såå sugen på en Offwhite klädsel til min gråa bas. Undrar om det funkar bra att övertyga sambon att jag verkligen bara _måste_ ha två klädslar så här dagarna innan vi åker till Mallis ...

• Pistou
    Pistou skrev 2008-06-07 00:31:11 följande:
    Hallå,Det var nog 12 eller 13 trådar sedan jag skrev i en Bugaboo-tråd, så min fråga har säkert kommit upp hundratals gånger redan. Vi har en Frog sedan sonen var liten. Sonen blir storebror nu i början på poktober och blir 3 i november) och jag undrar om ståbrädan är värd att investera i. Jag har läst på olika internetforum att ståbrädan inte är så praktisk om man använder sig av liften, eftersom det inte blir så mycket plats över till barnet som står upp. Stämmer det?Jag minns att vi använde liften tills sonen var åtminstone 5 månader gammal. Om jag inte kommer att kunna använda ståbrädan förrän vi byter till sittdelen (då sonen kommer att vara nästan 3,5 år) undrar jag om det är lönt att köpa ståbrädan alls.Vad säger ni som har ståbrädan? Var den värd pengarna, eller helt onödig?
    Ingen som vet om ståbrädan är bra? Här kanske det pratas mer om de olika färgerna och barnvagnsmodellerna... Det hade varit jättebra om någon har lust att ge mig lite info om ståbrädan, vad den kan tänkas kosta, etc.

Stort tack på förhand!
    People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Kajsan
    Pistou skrev 2008-06-07 19:06:26 följande:
    Ingen som vet om ståbrädan är bra? Här kanske det pratas mer om de olika färgerna och barnvagnsmodellerna... Det hade varit jättebra om någon har lust att ge mig lite info om ståbrädan, vad den kan tänkas kosta, etc. Stort tack på förhand!
    Jag har bytt från Bugaboos egna till Buggyboard, just för att den är enkel att ta av och man bara behöver ha den där när man behöver den
  • Acke

Vi har ståbrädan, men inte börjat använda den ännu - eftersom vår bebis FORTFARANDE inte vill komma ut...BF+10... - Vår son är 3,5 år och jag hoppas att det kommer att fungera bra med ståbrädan...Den kostar ny ca 750 kr, men om du håller utkik så brukar man kunna hitta en sådan på Blocket eller dyl för ca 400-450:-. Finns någon annan som också passar till Bugaboo, vet dock ej vilket märke.

Maxvikt är 20 kg tror jag...Men förhoppningsvis kan jag återkomma inom någon vecka när vi kanske teståkt både vagn OCH ståbräda...

Inte mycket till svar kanske...men det är allt jag kan ge just nu!

• Linda Al

Alltså insektsnätet.... Hur ska det sitta egentligen? När jag drar det över hela vagnen (har sittdelen), känns det verkligen för litet. Men om man bara har det över suflettdelen (om ni förstår vad jag menar) kan det väl smyga in lite mygg underifrån?
    Nä, jag kan inte komma på hur det ska vara. Nån som sitter på tredje lösningen, som jag missat?

• madebyinferno
    Bopsan skrev 2008-06-07 09:13:00 följande:
    Martina78:Kollade i bildtråden. SNYGGT! Between ser precis lagom stor ut och hänger bra på buggan. Be mine var ju verkligen pricken över i:t.
    är jättenöjd men håller nog fast vid min citychic också när man ska ha grejer med till 2 för en hel dag nyfiken på beall men då måste jag ju kränga citychic först
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • milimina

jag såg nån häromdan på stan som körde sin bäbis i åkpåse alltså bugaboos egna. stackars, stackars bäbis. mamman själv gick i shorts + linne... vad tänker man med då?

ang vad man har i vagn sommarhalvåret: har man en junior har man inget alls. varken när han var bäbis eller nu klarar han av att ha mer än kläderna, och det är knappt det. han är alldeles för varm för det.

• madebyinferno

Satt och funderade på Bee´s handtag, iom att den också har snäppfästen och man drar ju i det när man fäller upp vagnen så borde det ju bli slitningar, om än mer än på Cammen!?

Någon som har ett glidande handtag på Bee??

Om inte borde kanske BB ändra Cammens handtag till Bee´s eftersom det då håller bättre!

Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno

Har buggysnuggle`n när det blåser mycket här på västkusten för då kan det ju bli kyligt att sova i skuggan annars så kör vi naturell inte ens topptyget...
    Ska ta tummen ur och sy en OTH-liknande dyna i frotté inom kort - drar mig bara för att bråka med symaskinen

Tips på fina/roliga frottéhanddukar, någon??

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14