• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • madebyinferno
    Kajsan: Om man har sufflettpinnarna kvar under Bee´s UV skydd då?? Då borde det väl bli som att suffletten är på fast ändå inte.... Så visas väl iaf regnskyddet på BB´s hemsida
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno

Men oj vad jag bombar tråden ser jag - sorry märks att man varit borta en hel dag

Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • modestyclara
    Pistou skrev 2008-06-07 19:06:26 följande:
    Ingen som vet om ståbrädan är bra? Här kanske det pratas mer om de olika färgerna och barnvagnsmodellerna... Det hade varit jättebra om någon har lust att ge mig lite info om ståbrädan, vad den kan tänkas kosta, etc. Stort tack på förhand!
    Jag älskar original-ståbrädan! Hade en sån där som man kunde klicka loss innan men den lossnade titt som tätt av sig själv och så gled den fram och tillbaka på axeln så den blev alldeles repig Visst är originalet jobbigare att ta loss men det går väldigt bra att ha uppfällt tycker jag och inga problem att ha kvar den på chassit när man fäller ihop för att last i bilen. Däremot har jag inte provat ståbräda med liggdel eftersom det bara är 15 mån mellan mina barn så har jag haft syskonvagn då...
  • Ms Kanga
    martina78 skrev 2008-06-07 19:54:42 följande:
    Har buggysnuggle`n när det blåser mycket här på västkusten för då kan det ju bli kyligt att sova i skuggan annars så kör vi naturell inte ens topptyget...Ska ta tummen ur och sy en OTH-liknande dyna i frotté inom kort - drar mig bara för att bråka med symaskinen Tips på fina/roliga frottéhanddukar, någon??
    Åhléns har snygga färgglada och Hemtex har också en hel del och så såg jag faktiskt att Rusta hade någon fin mörkblå med vita stjärnor i strandfrotté.
  • lillebror ja

Ni som kör Bee;
    Jag tänkte köpa mig en Bee men undrar om jag ska köpa Babynest eller åkpåse??? Min lilla är 2 månader nu. Vad är skillnaden på de båda förutom huvudstödet???
    Är Bee bättre än Cam??? Stå lite i valet och kvalet!!!

• mallan brallan

lillebror ja: Vi köpte vår Bee för ungefär en månad sedan nu och jag måste säga att jag inte rekommenderar den som enda-vagn.
    Där vinner Camen/Frogen i hästlängder.

Åkpåsen är dessutom formsydd till sittläge, så det är ett veck på den.
    Inte så mysig att ligga på med andra ord. Babynestet har ju styva kanter, vilket kan vara skönt att ligga på/i.

• Fröken Småland
    martina78 skrev 2008-06-07 19:51:41 följande:
    Satt och funderade på Bee´s handtag, iom att den också har snäppfästen och man drar ju i det när man fäller upp vagnen så borde det ju bli slitningar, om än mer än på Cammen!?Någon som har ett glidande handtag på Bee??Om inte borde kanske BB ändra Cammens handtag till Bee´s eftersom det då håller bättre!
    Jag tycker att mitt handtag glider lite. Särskilt när jag har åkpåsen i, då känns det som att jag får ta i lite extra för att fälla upp vagnen. Och sen tar bromsen bara på ena hjulet. Irriterande. Men jag har använt vagnen så lite så jag har inte brytt mig om det. Nu är vi bortresta över helgen och tog med oss Bee så nu har det blivit mer påtagligt.
    lillebror ja skrev 2008-06-07 20:20:38 följande:
    Ni som kör Bee;Jag tänkte köpa mig en Bee men undrar om jag ska köpa Babynest eller åkpåse??? Min lilla är 2 månader nu. Vad är skillnaden på de båda förutom huvudstödet???Är Bee bättre än Cam??? Stå lite i valet och kvalet!!!
    Jag tycker inte att Bee är en babyvagn. För mig är det en sulky, även om det är en ovanligt ombonad sådan. Så ur den synvinkeln så tycker jag att en Cameleon är massor av gånger bättre än Bee till en liten bebis. Men inte alla håller med mig  .
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-06-07 20:34:12 följande:
    Jag tycker inte att Bee är en babyvagn. För mig är det en sulky, även om det är en ovanligt ombonad sådan. Så ur den synvinkeln så tycker jag att en Cameleon är massor av gånger bättre än Bee till en liten bebis. Men inte alla håller med mig .
    Fast mallan brallan håller med mig!
  • Senap
    mamma2003 skrev 2008-06-07 20:34:12 följande:
    Jag tycker inte att Bee är en babyvagn. För mig är det en sulky, även om det är en ovanligt ombonad sådan. Så ur den synvinkeln så tycker jag att en Cameleon är massor av gånger bättre än Bee till en liten bebis. Men inte alla håller med mig .
    Jag håller med dig
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14