• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • oOrosamarängerOo
    Smultronpaj skrev 2008-07-20 14:51:53 följande:
    Han är 5 månader och älskar vagnen. Tidigare vagnar har har bara gallskrikit i och vägrat somna. Nu sitter han och snackar och somnar ofta ;) Men jag börjar fundera på att byta bort vår EL kombi, men då vill jag ju ha en vagn för långa promenader och det känns om att jag behöver lite mer argument för det...
    Smultronpaj skrev 2008-07-20 14:22:58 följande:
    Hur är Camelon att köra jämfört med Been? Jag har hakat upp mig på att framhjulen ser så små ut. Been är ju inte så jätterolig att köra på gatsten eller grov asfalt. Är Cammen mycket skönare/bättre eller är det ungefär lika? Hur är sittkomforten för barnet de vagnarna emellan?
    Det finns inte mycket likheter mellan bee och cam , mer än namnet. Skulle absolut ta camen om du är ute efter en vardagsvagn den, den har skålad sits (högre sittkomfort har jag inte upplevt med nån annan vagn), det har inte bee, den har en helt annan fjädring på hjulen och inte så hård att köra som bee. Bor du i Sverige, snöland? Då kommer inte bee att funka hjulmässigt vintertid. Säkerhetsmässigt vet jag inte heller hur den håller får flera minusgrader.
    Tycker inte bee är en enda-vagn, den är ett kompliment, rese,bilshopping vagn
    Camen är utmärkt för långa prommenader både körmässigt och för barnet
  • Caeruleus

En fråga till er andra med Bee..

Jag tycker att min lillkille "hasar ner". När jag sätter honom i vagnen så är jag noga med att han sitter bra med svanken ända in men så fort jag har ändrat ryggstödets läge ett par gånger så ser han ut att sitta obekvämt. Någon annan som haft samma problem? Hur har ni löst det?

• Noiis
    Höst06 skrev 2008-07-20 16:36:20 följande:
    Någon här som vet vad det kostar att skicka en Bugaboo med bussgods?Hittar inte några priser på deras hemsida.
    När jag kollade för att skicka min Gecko skulle det kosta mellan 250-350 kr!
  • Ari Gold

Till er som har burberry-sufletten kan jag tipsa om att det fanns lite bb-åkpåsar på outleten här i Ö-o förra året. Det var en ganska liten modell, borde passa i buggan. Kan försöka hålla koll på om det komemr in några i år - i så fall hojtar jag.

• sweetlina

jag köpte min begagnad och fick den skickad till mig via bussgods och det kostade 340kr för en bugaboo cameleon

Höst06 skrev 2008-07-20 16:36:20 följande:
    Någon här som vet vad det kostar att skicka en Bugaboo med bussgods?Hittar inte några priser på deras hemsida.
  • Dis

Å, har du bild?
    Är det den nya rosa? För det finns väl 2 olika? :)

Mary Cherry skrev 2008-07-20 16:10:53 följande:

Jag har ett rosa, och så väntar jag på ett brunt.
  • Trojka
    Dis skrev 2008-07-20 14:43:50 följande:
    Vad skulle ni ha för parasoll till en brun/offwhite bugga? Brunt vitt eller annan färg?
    Vitt har jag till min (har samma kombo), riktigt snyggt!
  • Dis

Det låter ju också fint..vilka lyxproblem ;)
    Har du bild?

Trojka skrev 2008-07-20 18:45:19 följande:
    Vitt har jag till min (har samma kombo), riktigt snyggt!
  • Trojka
    Dis skrev 2008-07-20 18:46:38 följande:
    Det låter ju också fint..vilka lyxproblem ;)Har du bild?
    Ha ha ha! Jag velade också i evigheter innan jag kunde bestämma mig! Har tyvärr ingen bild just nu, men kan fixa lite senare ikväll.
  • Dis

haha för många val här i livet ;) Schyst med bild om du orkar :)

Trojka skrev 2008-07-20 18:50:36 följande:
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14