Smultronpaj skrev 2008-07-20 14:51:53 följande:
Han är 5 månader och älskar vagnen. Tidigare vagnar har har bara gallskrikit i och vägrat somna. Nu sitter han och snackar och somnar ofta ;) Men jag börjar fundera på att byta bort vår EL kombi, men då vill jag ju ha en vagn för långa promenader och det känns om att jag behöver lite mer argument för det...
Smultronpaj skrev 2008-07-20 14:22:58 följande:
Hur är Camelon att köra jämfört med Been? Jag har hakat upp mig på att framhjulen ser så små ut. Been är ju inte så jätterolig att köra på gatsten eller grov asfalt. Är Cammen mycket skönare/bättre eller är det ungefär lika? Hur är sittkomforten för barnet de vagnarna emellan?
Det finns inte mycket likheter mellan bee och cam , mer än namnet. Skulle absolut ta camen om du är ute efter en vardagsvagn den, den har skålad sits (högre sittkomfort har jag inte upplevt med nån annan vagn), det har inte bee, den har en helt annan fjädring på hjulen och inte så hård att köra som bee. Bor du i Sverige, snöland? Då kommer inte bee att funka hjulmässigt vintertid. Säkerhetsmässigt vet jag inte heller hur den håller får flera minusgrader.
Tycker inte bee är en enda-vagn, den är ett kompliment, rese,bilshopping vagn
Camen är utmärkt för långa prommenader både körmässigt och för barnet