• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • oOrosamarängerOo
    Mary Cherry skrev 2008-07-21 11:42:55 följande:
    Ingen aning, men det kan ju inte skada att prova.
    Funkade det *nyfiken*
    Mawe123 skrev 2008-07-21 12:13:31 följande:
    Jag fick en åkpåse av bugaboo som kompensation för besväret med mitt chassi utbyte och undrar nu hur ni gör när ni använder dem.Sätter ni fast dem över ryggstödet under sufletten och under sittplattan som tanken verkar vara, eller?Jag tycker det tar sån tid och blir så besvärligt att sätta dit och ta bort om man vill ha åkpåsen på kvällspromenaden men inte på dagen...Min 7 AM är lite enklare att sätta fast.
    Den är ju gjord för att sitta så, men man behöver ju inte dra över men sitter ju hundra gånger bättre och glider inte, men funkar utan det oxå, tycker inte det tar så mycket extra tid Det som tar längre tid är ju att dra in o ut selena isåfall varje gång den ska på och av, men är ju så med alla åkpåsar.
  • loveliva
    SooJuicy skrev 2008-07-21 10:37:59 följande:
    Bågarna är ju identiska, så hur skulle det kunna spela roll?
    Jag har ingen aning om det spelar någon roll , har aldrig haft problemet själv, men hörde någon som sa det nån gång.
    Nygift & nyförälskad!
  • Jimps

Hej

Vår Hampus kom till världen den 18/7 kl 8.55 och nu sover han själv för första gången (dvs utan att ligga på mammas el pappas bröst) gissa var han sover? I sin nya Bugga så klart =)

• Mary Cherry
    Soo Juicy: Jag har inte testat än, vagnen är i bilen och det regnar ute.
  • loveliva
    Jimps skrev 2008-07-21 13:49:42 följande:
    HejVår Hampus kom till världen den 18/7 kl 8.55 och nu sover han själv för första gången (dvs utan att ligga på mammas el pappas bröst) gissa var han sover? I sin nya Bugga så klart =)
    GRATTIS till lille gossen!!!!
    Nygift & nyförälskad!
  • Suri

Hej på er!

Jag är så glad, måste bara berätta! Skrev ju här förut och berättade om mitt skitchassi på nya cameleon som jag köpte i USA. En kompis där skulle ta hit den, så jag bad butiken leverera den hem till honom. Självklart var det ett felchassi och efter mycket om och men gick butiken med på att skicka ett nytt. Min vän testade det nya och ansåg att det inte heller var ok. Bättre än det första men inte helt ok. Nu tvärvägrade butiken att byta och påstod att de minsann kollat att det nya chassit skulle vara ok. Min kompis som står mitt i ett flyttkaos har såklart inte tid att bråka med en butik om detta då han och hela hans familj packar för att flytta tillbaka till sverige efter flera år i USA. Jag sa att de skulle skita i det och att jag själv skulle ta striden med bugaboo när jag fått vagnen. Idag ringde han och berättade att dagen innan de skulle åka kom det två stora paket med ett nytt chassi och nya hjul. I perfekt skick!!! Snacka om TUR! Tänk om det kommit en dag senare? Och vem har skickat det...? Det skiter vi i, nu har jag två chassin och två upsättningar hjul. Det ena chassit inte helt ok, men det kanske jag kan fixa när jag fått det. Reklamera direkt till bugaboo härifrån eller nåt. Å, så skööööönt att slippa fundera mer på detta.

• Corpset

En historia om dålig service:
    Runt 15-17 juni tog jag kontakt med Babyproffsen Norrköping angående mitt chassi, som drog snett. Då jag har flyttat och mitt lokala Babyproffsen inte säljer Bugaboo, så blev det krångligt. Närmaste Bugaboo återförsäljaren låg 10-20 mil+ bort. Vi kom överens om att jag skulle åka in till Babyproffsen i stan (2 mil bort) och att de skulle titta på vagnen och vidarebefodra till BP Norrköping. Sagt och gjort, vi åkte in, och de kollade på chassit, samt selen som krånglat. Där fick jag höra att selen skulle vara sån (glida upp hur lätt som helst) och att chassit drar snett, att det är så på dessa vagnar.

Anyway, de vidarebefodrade sina åsikter till BP i Norrköping. Senare blev jag uppringd, jag skulle få byta på chassi och sittdelsbas. De ville bara veta vilken färg, så skulle de lägga en beställning. Det skulle levereras direkt hem till mig, så skulle jag maila och få de gamla delarna upphämtade när de nya kommit fram.

Den 27 juni fick jag ett mail från BP i Norrköping om att chassi var beställt och att det skulle ta ca 14 dagar.

Den 8 juli så tar jag kontakt med BP i Norrköping, och de säger att det säkert kan ta en vecka till. De har inget kollinummer eller något sådant.

15 juli mailar jag Bugaboo direkt och frågar om kollinummer. En väldigt trevlig person, som t o m är på semester, svarar nästan direkt och ber mig höra av mig till BP i Norrköping. Jag svarar att jag redan tagit kontakt med dem och att de inte vet något. Jag får till svar att hon ringt en kollega som kollat upp det, och hon kunde inte se någon beställning på ett chassi, endast en reklamation på en grå bas som gjordes 8/7. Hon bad att jag skulle be Norrköping maila mig och henne en konfirmation på beställningen. (Hon från Bugaboo är fortfarande på semester och ändå är hon så snabb på att svara och maila!)

Jag ringer BP i Norrköping den 17 juli. Jag får prata med en J, som kollar upp mailen. Hon som skött ärendet är nämligen på semester. Hon tycker "Aha, så det var du som skulle ha basen. Finns ingen kund här som skulle ha den, den levererades till oss." Hon kollar igenom mailen och säger att T som är på semester får fixa det där när hon kommer tillbaka från semestern.

Hon säger även att det är jättelång leveranstid på både klädslar och chassin och att det är säkert därför jag inte fått något än. Jag mailar det till hon från Bugaboo som kvickt som attan ringer upp mig och säger att det är 14 dagars leveranstid på chassin, och att de i Norrköping får helt enkelt lägga en ny beställning om hon som skötte den förra är på semester.

Jag ringer BP i Norrköping igen. Jag säger att eftersom det inte verkar finnas nån beställning lagd, så får de lägga en ny. Det börjar bli dags för inskolning snart, och då behöver vi ha en vagn. Jag får till svar att T får sköta det, hon kommer tillbaka från sin semester den 21/7. Jag säger något halvhjärtat om att då tar det ju ännu längre tid att få den, men men...

21 juli ringer jag BP i Norrköping. T är tillbaka från sin semester. De ska undersöka varför inget har kommit och sen skicka den grå basen som (fortfarande!!!) ligger hos dem till mig.

Det är fortfarande två veckors leveranstid på chassit...

Jag önskar att jag beställt ifrån Babytrader. :(

• Trojka
    Natural skrev 2008-07-21 14:51:17 följande:
    Nu är den falska bugga kopian på Blocket igen www.blocket.se/vi/16879957.htm annons
    Är det inte lite lustigt att dom dessutom har två helt olika vagnar på bilderna.
  • MGn
    Natural skrev 2008-07-21 14:51:17 följande:
    Nu är den falska bugga kopian på Blocket igen www.blocket.se/vi/16879957.htm annons
    Jag lir likaglad när jag ser den, i vetskap om att jag har orginalet och att den är sååååååå mycket snyggare =)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14