• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Trojka

Nu har jag några bilder på min vagn m vita paraflaxet på, den som orkar o vill kanske kan lägga in dom i bildtråden (har inge plus just nu). -flörtar-  Bilderna är inte dom bästa men ni får stå ut.

• Nicke Nyfiken
    Caeruleus skrev 2008-07-20 21:35:22 följande:
    Finns det någon med en Bee här ikväll??
    Har en Bee till min lilla tjej och jag kan hålla med om att hon hasar ned lite men hon är knappt 4 månader så det beror nog mer på att hon inte är så stabli än.
  • Stormis
    ami skrev 2008-07-20 19:41:09 följande:
    Nån?
    4 kg enl instruktionsboken, men min har varit lastad rätt mycket tyngre...
  • Stormis
    Caeruleus skrev 2008-07-20 21:35:22 följande:
    Finns det någon med en Bee här ikväll??
    Har också Bee. Ja, kanske att hon hasat ner lite efter div sätesändringar, men det blir ju så när bara ryggen fälls jmf med Camen där hela sitsen tippas. Fast inget jag stör mig på. Då irriterar jag mig mer på att ryggen inte går att få lika upprät som på Camen.
  • Stormis

Smultronhjärta:
    Jag gjorde som du, dvs gav mig in i Buggavärlden via Bee, sålde sedan Mutsyn och kompletterade med Cam. Cam är mkt bättre jmf med Been på knaggliga underlag, men den är ju faktiskt inte lika underbar att köra som Been. På jämnare underlag glider ju Been fram som värsta bästa farkosten! Camen glider så klart lika bra, men är tyngre i sin styrning. Mer att parera liksom.
    Ihopfälld är Camen större. Chassit blir litet, men ramen kan ju inte fällas på nåt sätt så den förblir ju lika stor, men visserligen relativt platt (med sittdelen åtminstone).

• Caeruleus

Tackar för svar Stormis och Nicke nyfiken!

Stormis skrev 2008-07-20 21:49:18 följande:
    Har också Bee. Ja, kanske att hon hasat ner lite efter div sätesändringar, men det blir ju så när bara ryggen fälls jmf med Camen där hela sitsen tippas. Fast inget jag stör mig på.
    Du har nog helt rätt i att det är pga att bara ryggen fälls. Tyvärr stör det mig lite för killen ser ut att sitta så böjd.

Hur gammal/stor är din lille Stormis? Min kille är 68cm och lång och jag har fortfarande på innersta läget på sitsen. Hur har du?
  • oOrosamarängerOo
    WilliamNellyJamie skrev 2008-07-20 20:16:30 följande:
    jag måste kolla upp detta i morgon med ägarbevis......samt det verkar som den är såld nu vagnen, hon behövde inte sätta ut annons
    En garanti är en extra tjänst som täcker mer än reklamationsrätten så att säga. Det erbjuds av butiken och är helt frivilligt. Garantin är en tjänst som man som köpare får, och butiken står för felen som uppkommit under garantitiden och en bindning mellan butiken och köparen, man kan inte föra vidare en garanti.
    Reklamationsrätt är en helt annan sak. Där gäller fel som uppstått tidigare, vid tillverkning och är 3år.

När man köper bugaboo får man med ett warranty card som ska skickas in till bugaboo, eller kan fyllas i på deras hemsida.

Ex: En andrahandsköpare på en vagn går till butiken där den är köpt, med (orginalkvittot) för något är fel på den och lämnas in på lagning. När den är fixad och personen kommer till butiken för att hämta den så kan butikspersonalen kräva leg, ser då att namnet på kvittot (det står det när man köper barnvagn i Sverge) inte överenstämmer med kvittoinnehavaren och vägrar lämna ut vagnen. Andrahandsköparen står utan vagn och har inte lagen på sin sida!
    Detta är ett ex på vad som hänt flera och har visats på bla plus för ett par år sen och stått om mycket i media.
  • thj
    SooJuicy skrev 2008-07-20 22:36:19 följande:
    En garanti är en extra tjänst som täcker mer än reklamationsrätten så att säga. Det erbjuds av butiken och är helt frivilligt. Garantin är en tjänst som man som köpare får, och butiken står för felen som uppkommit under garantitiden och en bindning mellan butiken och köparen, man kan inte föra vidare en garanti.Reklamationsrätt är en helt annan sak. Där gäller fel som uppstått tidigare, vid tillverkning och är 3år.När man köper bugaboo får man med ett warranty card som ska skickas in till bugaboo, eller kan fyllas i på deras hemsida.Ex: En andrahandsköpare på en vagn går till butiken där den är köpt, med (orginalkvittot) för något är fel på den och lämnas in på lagning. När den är fixad och personen kommer till butiken för att hämta den så kan butikspersonalen kräva leg, ser då att namnet på kvittot (det står det när man köper barnvagn i Sverge) inte överenstämmer med kvittoinnehavaren och vägrar lämna ut vagnen. Andrahandsköparen står utan vagn och har inte lagen på sin sida!Detta är ett ex på vad som hänt flera och har visats på bla plus för ett par år sen och stått om mycket i media.
    Läskigt att det kan/får gå till så..
    Vilken butik vill göra så även om de har rätt att göra så..
    Noas mamma skrev 2008-07-20 19:47:44 följande:
    Ledsen att du ej fått svar offwhite finns
    kram
  • Stormis
    Caeruleus skrev 2008-07-20 22:13:14 följande:
    Tackar för svar Stormis och Nicke nyfiken!
    Du har nog helt rätt i att det är pga att bara ryggen fälls. Tyvärr stör det mig lite för killen ser ut att sitta så böjd. Hur gammal/stor är din lille Stormis? Min kille är 68cm och lång och jag har fortfarande på innersta läget på sitsen. Hur har du?
    Hon är nog ca 69 cm så de är jämnsmå Fast jag har på yttersta/längsta läget så att hela benen kan vila på sitsen. Tror dock att jag inte stör mig på glidet pga att hon alltid sitter helt upprätt (utan att luta sig mot ryggstödet) när hon sitter. Ligger bara mot ryggstödet i de mer liggande positionerna.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14