• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Noiis
    Trojka skrev 2008-07-20 19:53:06 följande:
    Brun bas o offwhite top är riktigt snyggt (har själv)! Men blir det inte lite bökigt att börja sälja vagnen bara för det? Kan du inte köpa delarna lite pö om pö så det inte känns så dyrt istället? En tanke bara... Konstigt att du inte fick nå svar fr Kidzshop, dom som alltid är så snabba med allt.
    Jo de e sant, men de e så mycket små saker som jag kan störa mig på min vagn :P Har funderat en stund på att göra mig av med den och sen köpa ny... men jag ska inte förhasta mig och andas 2 gånger och tänka efter innan jag beställer en ny!
  • Caeruleus

Hmm...får testa i morgon och dra ut sitsen lite längre. Kanske blir det bättre.

Men om din lilla sitter helt upprätt utan att luta sig mot ryggstödet så har du inte selens så hårt spänd antar jag? Har hittills alltid haft selen rätt spänd för jag trodde det motverkade att han rutschar.

Föresten, fina dynor du sytt. Vad har du använt för mjukt emellan?

• Smultronpaj

4211Idag 21:35 | ID: 34624179
    Caeruleus

Caeruleus skrev 2008-07-20 19:52:52 följande:
    Puffar lite för min egna fråga som jag ställde tidigare En fråga till er andra med Bee..Jag tycker att min lillkille "hasar ner". När jag sätter honom i vagnen så är jag noga med att han sitter bra med svanken ända in men så fort jag har ändrat ryggstödets läge ett par gånger så ser han ut att sitta obekvämt. Någon annan som haft samma problem? Hur har ni löst det?
    Jag har en dyna under honom och upplever aldrig att han hasar ned. Dynan fyller ju ut lite under rumpan i "vecket" och friktionen gör ju att han inte glider omkring. Jag flyttar nog ryggstödet ett par gånger när vi är ute =)
  • Stormis
    Caeruleus skrev 2008-07-20 23:14:56 följande:
    Hmm...får testa i morgon och dra ut sitsen lite längre. Kanske blir det bättre. Men om din lilla sitter helt upprätt utan att luta sig mot ryggstödet så har du inte selens så hårt spänd antar jag? Har hittills alltid haft selen rätt spänd för jag trodde det motverkade att han rutschar. Föresten, fina dynor du sytt. Vad har du använt för mjukt emellan?
    Nej, selen sitter inte åt. Har dessutom lossat den ganska mycket i midjan eftersom selen nu går bakom dynan för att få den mer från sidan istf mitt i ryggen.

I dynorna är det vadd (från IKEA-täcke för att jag hade det hemma).
  • Minatre

Hej! Har äntligen fått tummarna ur och köpt mig (eller snarare vår lillprins) en Bee (rosa). Men jag har ju ingen skötväska som sitter bra på den. Vad har ni för skötväskor som sitter snyggt på been? Kör just nu med axel och Idas påse men är inte alls nöjd. Tips mottages!!!

• Smultronpaj

Caeruleus: Glömde skriva att jag har sitsen på yttersta läget och min kille är lite drygt 60 cm, men ca 5 månader och stabil. Vi är i norrland just nu och han har alltid en jacka på sig, sitter aldrig i bara t-shirt. Än så tycker jag att kläderna stagar upp lite :p

• Smultronpaj

Stormis: Ja enbart sittdel är ju aktuellt för oss ändå. Tack för jämförelsen mellan vagnarna! Jag kommer inte att byta ut Been som shoppingvagn har jag konstaterat på resan upp till Norrland. När vi stannade till på McD så insåg jag att jag kunde ta med mig vagnen in på toaletten och dessutom svänga runt där inne utan att det blev trångt...

• Mary Cherry

Nu har jag lagt in två bilder i bildtråden på min säckiga suflett. Det var nån för nån sida sen som ville se bild på det rosa parasollet tillsammans med brun/offwhite, det syns lite grann på en av bilderna.

• oOrosamarängerOo
    thj skrev 2008-07-20 22:47:20 följande:
    Läskigt att det kan/får gå till så..
    Vilken butik vill göra så även om de har rätt att göra så..
     Skittaskigt verkligen:( Va babyland och babyproffsen som gjort så bla, stora kedjor som absolut inte tjänar något på att göra så heller!
    Mary Cherry skrev 2008-07-20 23:24:26 följande:
    Nu har jag lagt in två bilder i bildtråden på min säckiga suflett. Det var nån för nån sida sen som ville se bild på det rosa parasollet tillsammans med brun/offwhite, det syns lite grann på en av bilderna.
    Ser ju bara ut att va uv-tyget som är lite skrynkligt, och syns tydligare av kamerablixtenFundersam testat med att tvätta den, eller bara sköra den på en sköljning och sätt på så rätar den nog ut sig.
  • loveliva
    Mary Cherry skrev 2008-07-20 23:24:26 följande:
    Jag har hört att man kan byta plats på suflettfästerna & bågarna
    Nygift & nyförälskad!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14