• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Mamma och Fru

Hej ni bugaboo kunniga
    Har spanat i denna tråd länge, och har lärt mig mycket av er. Jag fick en Bugaboo Bee av min Make samma dag som han fick veta att vi skulle ha bebis. Men med handen på hjärtat så tycker inte jag att Been är så smart att ha när bebisen är så liten. + att det var ett helvete när det snöade. Jag vill ha en Cameleon! Håller på att spanar runt och har hittat en som jag är kär i. Dock så ska man lägga bud på den, det är lite tillbehör med. jag la 2800. Var det för snålt? eller var det ett bra bud? Visst ska man väl satsa på att köpa en med skruvar om man köper en begagnat? alltså det "gammla" chassit?

• Mamma och Fru
    emmilu skrev 2008-07-21 20:49:53 följande:
    Hallå i tråden.Överväger starkt att köpa mig en bugga, undrar några grejer bara:Hur mycket väger Liggdelen? Är den lätt att knäppa lös och bära med sig?
    Vart har du tänkt handla ifrån? om man får fråga. Jag har burit väninnans ett par gånger, den är ganska tung med bebis i men lätt utan smidig att bära och lätt att knäppa av
  • Stormis

Mamma och Fru skrev 2008-07-21 22:03:40 följande:

Hej ni bugaboo kunniga Har spanat i denna tråd länge, och har lärt mig mycket av er. Jag fick en Bugaboo Bee av min Make samma dag som han fick veta att vi skulle ha bebis. Men med handen på hjärtat så tycker inte jag att Been är så smart att ha när bebisen är så liten. + att det var ett helvete när det snöade. Jag vill ha en Cameleon! Håller på att spanar runt och har hittat en som jag är kär i. Dock så ska man lägga bud på den, det är lite tillbehör med. jag la 2800. Var det för snålt? eller var det ett bra bud? Visst ska man väl satsa på att köpa en med skruvar om man köper en begagnat? alltså det "gammla" chassit?
    Jag har båda! Pris på beg Cam beror ju på skick och ålder. Man får en ganska bra överblick på Blocket. För 2800 kr är jag ganska säker på att du inte får en, speciellt inte med tillbehör. Minst 4500 kr får du säkert betala för vagnen och uppemot någon extra femhundring/tusing för tillbehör beroend epå vilka. De flesta rek att man köper gamla chassit beg (med skruvar) då den nya med snyggare snäppfästena har visat sig krångla för en del. Sånt blir svårt att få åtgärdat gratis för en andraköpare. Lycka till!
  • Mamma och Fru
    Stormis skrev 2008-07-21 22:15:15 följande:
    Mamma och Fru skrev 2008-07-21 22:03:40 följande:
    Jag har båda! Pris på beg Cam beror ju på skick och ålder. Man får en ganska bra överblick på Blocket. För 2800 kr är jag ganska säker på att du inte får en, speciellt inte med tillbehör. Minst 4500 kr får du säkert betala för vagnen och uppemot någon extra femhundring/tusing för tillbehör beroend epå vilka. De flesta rek att man köper gamla chassit beg (med skruvar) då den nya med snyggare snäppfästena har visat sig krångla för en del. Sånt blir svårt att få åtgärdat gratis för en andraköpare. Lycka till!
    Jo jag känner mig lite små dum fick svar nu att högsta budet var 7300 kr Det är betydligt mer än vad jag erbjöd han måste tro att jag är helt blåst. men men får leta vidare trodde inte att en begagnad vagn kunde vara dyrare än 3500 kr.
  • Mamma och Fru

Nån med bild på en med grå bas och vit top?

• MGn

Är ståbrådan lätt att ta av o på? buggans egen ståbräda?

• Dis

Bugaboo har väldigt bra/högt andrahandsvärde jämf. med andra vagnar. kankse en anledning är att de ser nya ut så väldigt länge--som sambon sa idag, alla ser nya ut! (för ett otränat öga, men fräscha håller de sig flera år) Bugaboo byter inte heller årsmodeller som andra märken som sjunker snabbt i värde.
    Just nu är det en liten svacka i andrahansvärdet dock, men det är fortfarande ganska högt.

Mamma och Fru skrev 2008-07-21 22:36:29 följande:

Jo jag känner mig lite små dum fick svar nu att högsta budet var 7300 kr Det är betydligt mer än vad jag erbjöd han måste tro att jag är helt blåst. men men får leta vidare trodde inte att en begagnad vagn kunde vara dyrare än 3500 kr.
  • Kajsan
    emmilu skrev 2008-07-21 20:49:53 följande:
    Hallå i tråden.Överväger starkt att köpa mig en bugga, undrar några grejer bara:Hur mycket väger Liggdelen? Är den lätt att knäppa lös och bära med sig?
    Men åååh, vaddå överväger? Du ska ha en sån ju! Den är superlätt att ta loss och du bär den upp för dina trappor utan problem!
    Kom hem till oss nästa vecka och provkör och ta med tråknisse som inte vill ha Bugga, nu har jag inte tid, sitter här och tittar på hästarna och det fina nymålade dasset och på fredag kommer din svärfar med grabbsen hit ( gissa vart jag är )
  • emmilu

Mamma och Fru skrev 2008-07-21 22:05:38 följande:

Vart har du tänkt handla ifrån? om man får fråga. Jag har burit väninnans ett par gånger, den är ganska tung med bebis i men lätt utan smidig att bära och lätt att knäppa av
    [/citat]

Tänkte handla från babytrader.eu hört att det blir billigast om man ska ha en ny! Jag får hoppas på en lätt bebis då helt enkelt ;) tack för svaret!
    Kajsan skrev 2008-07-22 00:18:42 följande:
    [citat]
    Men åååh, vaddå överväger? Du ska ha en sån ju! Den är superlätt att ta loss och du bär den upp för dina trappor utan problem!Kom hem till oss nästa vecka och provkör och ta med tråknisse som inte vill ha Bugga, nu har jag inte tid, sitter här och tittar på hästarna och det fina nymålade dasset och på fredag kommer din svärfar med grabbsen hit ( gissa vart jag är )
    Haha, hej du! Det är inte så lätt att bestämma sig när hela värden utom du är emot mig!! :) Vore mys att komma förbi, undrar om jag har tid, börjar jobba på måndag, blä! Vi får höras om det.
    Ja var kan du vara?! ;) Ja visst blev dasset tipptopp!
    Har du eller någon annan Snygga å praktiska färgtips på Buggan? det lutar mest åt en helbrun..
  • Trojka
    MGn skrev 2008-07-21 22:53:55 följande:
    Är ståbrådan lätt att ta av o på? buggans egen ståbräda?
    Ja den är enkel att ta av/på, men man måste tippa vagnen för att göra det (går alltså inte att göra med barn i vilket jag kan irritera mig på ibland).
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14