• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Girlfriend in a coma

Hej, hoppar in och ställer en fråga. Vad ligger begagnatvärdet på för en bugaboo cameleon i dagsläget?

Jag tänkte lägga ut vår på blocket, det är en grå bas, svart fleece, årsmodell -07 och inkl. beige åkpåse och ståbräda (och servicekit, regnskydd m.m. naturligtvis).

Vad är ett ok pris att ta?

Ni som använt bugaboo till mindre barn och sedan bytt till sulky (om det finns några här), vad har ni då valt för vagn efter?

• Aussielotta

hej.

hur tvättar man lättast av sittdelen? Jag tycker att det blir fula fläckar när sonen spiller tex saft eller ens tappar en äppelbit på sittdelen. Försökt med en trasa och varmt vatten men det blir liksom ringar kvar efter vattnet. Känns ju sådär kul. Hur gör ni? MÅste ju för fasen gå att göra rent???!

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Ms Kanga
    Aussielotta skrev 2008-07-22 09:42:29 följande:
    hej.hur tvättar man lättast av sittdelen? Jag tycker att det blir fula fläckar när sonen spiller tex saft eller ens tappar en äppelbit på sittdelen. Försökt med en trasa och varmt vatten men det blir liksom ringar kvar efter vattnet. Känns ju sådär kul. Hur gör ni? MÅste ju för fasen gå att göra rent???!
    lägg den i tvättmaskinen, kör på 30 grader med lite tvättmedel, ha med några handdukar för att minska slitaget på tyget
  • Minatre
    Minatre skrev 2008-07-20 23:19:02 följande:
    Hej! Har äntligen fått tummarna ur och köpt mig (eller snarare vår lillprins) en Bee (rosa). Men jag har ju ingen skötväska som sitter bra på den. Vad har ni för skötväskor som sitter snyggt på been? Kör just nu med axel och Idas påse men är inte alls nöjd. Tips mottages!!!
    Puffar för min fråga som jag ställde för någon dag senare.... Har ingen härinne erfarenhet av skötväskor som sitter bra på bee???.
  • Ms Kanga
    Minatre skrev 2008-07-22 11:42:09 följande:
    Puffar för min fråga som jag ställde för någon dag senare.... Har ingen härinne erfarenhet av skötväskor som sitter bra på bee???.
    använd juju bes väskhållare be connected (kan köpas på www.mylittlestar.se )så tror jag många väskor funkar, kolla igenom bildtråden, där finns en hel del tips
  • Caeruleus

Vill bara tacka Stormis och Smultronpaj om tipset att dra ut sitsen till max på Been och låta lillen sitta upprätt. Testade igår och han stormtrivdes.

• Minatre
    Ms Ms Kanga skrev 2008-07-22 12:08:28 följande:
    använd juju bes väskhållare be connected (kan köpas på www.mylittlestar.se )så tror jag många väskor funkar, kolla igenom bildtråden, där finns en hel del tips
    Jujubes baclips har jag redan (sitter på camen just nu), men jag tycker att väskorna som jag har (jujube all, OiOi hobo, och en skiphop dasch) är lite för stora för been. Framförallt märks det när man sänker sittdelen till liggandes. Funderar på en skiphop saddlebag. Har någon testat den och hur mycket rymmer den?
  • Caeruleus
    Minatre skrev 2008-07-22 11:42:09 följande:
    Jag har en Skiphop sadle bag på sidan av min Bee. Tycker jag fungerar toppen. Väskan är dock rätt liten så man får bara plats med det viktigaste typ 4-6 blöjor, servetter, nappflaska, 2 små tetror med välling och ett ombyte och då är det trångt.

Det som är bäst med sadlebagen är att vagnen går att fälla ihop utan att man tar bort väskan.
  • Minatre
    Girlfriend in a coma skrev 2008-07-22 11:54:54 följande:
    mantis: Vi har använt en brio (happy) väska med kardborreband (ser ut som en påse-väska) Den har fungerat bra.
    Aha.. ska genast spana in den. Tack för tipset!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14