• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • lillahoj

en fråga..!
    Är det en speciell åkpåse till Bee´n eller är det samma som man använder till de andra bugaboosen?
    Måste ju börja tänka på vintern och det yttre till vagnen Flört

• Fröken Småland
    lillahoj skrev 2008-07-22 21:15:43 följande:
    en fråga..!Är det en speciell åkpåse till Bee´n eller är det samma som man använder till de andra bugaboosen?Måste ju börja tänka på vintern och det yttre till vagnen
    Bee har en egen påse som sitter som en smäck även utan den lilla tygfickan som man sätter under sittplattan på Cameleon. Men den vanliga åkpåsen passar fint även i Bee och tvärtom!
  • lillahoj
    mamma2003 skrev 2008-07-22 21:36:32 följande:
    Bee har en egen påse som sitter som en smäck även utan den lilla tygfickan som man sätter under sittplattan på Cameleon. Men den vanliga åkpåsen passar fint även i Bee och tvärtom!
    ok, tack så mycket..
  • mammatill2härligavildar

Frågade samma sak för några dar sedan, men svaret jag fick så verkar inte funka för mig, så jag provar igen=) Har en cam. När man ställer liggdelen på golvet så står den ju och balanserar på svarta plupparna som är mitt på (som man sätter fast liggdelen på chassit med). Finns ju andra "pluppar" i fram och bak under liggdelen men dom når ju inte ner både i fram o bak samtidigt på grund av grejorna (chassi fästena) i mitten. Står i boken man fick med att man ska ställa liggdelen plant när den står på golvet, men det går ju inte. Den gungar ju lite på grund av fästena. Är det nåt man ska göra för att det inte ska bli så??? Eller använder ni den på golvet oxå i allafall??? Vore ju smart att kunna ha den på golvet med bebis i tex när man är borta hos folk så man slipper ta in chassit för att bebis ska kunna sova. Sorry, nu blev det novell av det här=)

• imsa

hrm...den sista bilden i bildgalleriet på 4 mån bebis i Bee, bebisen ser ut att ligga väldigt bra+att selen ser ut att sitta mkt bättre på så små än i camen?

tycker min tjej är någonstans mittimellan. i liggdelen känns hon förstor och i sittdelen för liten...

♥ nu är hon här ♥
  • Suri

Hmmm sitter här och funderar på det här med vinterhjul. Skall betälla adapter till babyskydd och funderar på att beställa vinterhjul på samma gång. Hur pass mycket använder man dem?
    Jag bor i Uppsala (slask mest ibland, inte så mycket snö. Men det händer. Någon dag innan det smälter bort.), Bor mitt i city så gatorna plogas ju innan man hinner ut. Räcker det att vända på styret och köra med de större hjulen först eller har man stor nytta av vinterhjulen? Ska jag kanske vänta och se? Beställa om jag märker att det behövs?
    Jag menar, blir det mycket snö spelar det ju ingen roll. Då har ju vilken pansarvagn som helst svårt att ta sig fram.

• FinalFantasy

Bor i Stockholm och gått i både skog, stad mm utan vinterhjul och gått bra. Dock lite jobbigt där det är som bäst packat och högt med snö men det kan man ju smidigt undvika
    Ska du inte ut i skogen så skulle jag inte säga att de behövs I stan klarar man sig bra utan  

I am such a pretty bitch
  • TAALs mamma

Någon som vet ifall man kan köpa "midje-remarna" till selen som reservdel?

Har en frog från usa o då sitter ju dom fast i basen så om jag vill köpa ny bas här i Sverige så kommer ju dom fattas..

• Lisenlisen

Någon som beställt vagn i USA? Från vilken sida?

• thj
    TAALs mamma skrev 2008-07-22 22:06:54 följande:
    Någon som vet ifall man kan köpa "midje-remarna" till selen som reservdel?Har en frog från usa o då sitter ju dom fast i basen så om jag vill köpa ny bas här i Sverige så kommer ju dom fattas..
    Det går utmärkt att göra minns jag rätt så kostar de 65:- st
    Kram
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14