• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • TAALs mamma
    Lisenlisen skrev 2008-07-22 22:19:10 följande:
    Någon som beställt vagn i USA? Från vilken sida?
    Jag beställde från ett företag på e-bay, 5400 kr (inkl. frakt) för en helt ny Bugaboo Frog.
  • mallan brallan

thj min vän!
    när kommer suflettbågar in??

• mallan brallan

Mållgan: Liggdelen står dessvärre och väger på fästena.
    Det finns en del som pillat bort stålpinnen som sitter emellan
    och på så sätt kunnat vinkla bort fästena.
    Förstår du?
    Däremot har vi aldrig stört oss på att den står och väger.

• thj
    mallan brallan skrev 2008-07-22 22:28:53 följande:
    thj min vän!när kommer suflettbågar in??
    Om mina beräkninger stämmer så bör de komma inom 2v.
    Kram
  • Mamma och Fru

Nu har jag lagt ett nytt bud och ska kolla på den i morgon hoppas hoppas

Stormis skrev 2008-07-22 14:06:19 följande:
    Mamma och Fru skrev 2008-07-21 22:36:29 följande:
    Fast så dum behöver du inte känna dig. Den mest osmarta i den affären är den som bet 7300 kr för en beg bugga, även med lite tillbehör. För det priset får man ju en ny från Babytrader...
    Fast så dyrt var det inte endå. Inte om man kollar på andra vagnar på blocket. Om jag får den för det jag budat så kommer jag iallafall att känna mig nöjd
  • Suri
    FinalFantasy skrev 2008-07-22 21:57:28 följande:
    Bor i Stockholm och gått i både skog, stad mm utan vinterhjul och gått bra. Dock lite jobbigt där det är som bäst packat och högt med snö men det kan man ju smidigt undvika Ska du inte ut i skogen så skulle jag inte säga att de behövs I stan klarar man sig bra utan  
    Jag tror jag skippar vinterhjulen. Skulle jag märka att de behövs så får jag väl köpa till det senare då. Fnns ju roligare tillbehör att lägga pengarna på...

Tack för svar.
  • FinalFantasy

Så konstaterade jag med Och blev aldrig några.. blev en väska i stället haha Så lär inte bli hjul i år heller.. däremot ny klädsel *drömma*

Suri skrev 2008-07-22 23:05:58 följande:
    Jag tror jag skippar vinterhjulen. Skulle jag märka att de behövs så får jag väl köpa till det senare då. Fnns ju roligare tillbehör att lägga pengarna på...Tack för svar.
    I am such a pretty bitch
  • Isanna

Jag behöver lite hjälp med mitt chassiproblem. Please help en stackare.

Mitt chassi har glidit lääänge, så jag skickade mail till Babytrader i april för att förlara saken och de besvarade mailet med att de skulle skicka mig ett nytt chassi. Men strax efteråt fick jag det berömda massmailet där det stod att man måste utföra 25-kilos testet för att se om man hade rätt till ett nytt eller inte. Jag testade med svärmors våg och det var så precis att jag bedömde det som att mitt chassi inte var tillräckigt trasigt för att få reklamera. Jag vill ju inte stå utan vagn i nån vecka och sen inte få ett nytt chassi.

Så jag behöll mitt chassi och handtaget har fortsatt att glida hela tiden på höger sida. Nu när vi var på semsester så pajade VÄNSTER sida på handtaget, skruven flög iväg (vet inte var) och allt är löst, det går inte längre att justera och man kan inte dra vagnen annat än på plana underlag för atnnars sticker handtaget iväg. Att det gick sönder på vänster sida och inte på höger antar jag beror på att varje gång handtaget har glidit så har det påverkat vänster sida eftersom hela chassit blir snett då.

Jag skrev till Babytrader om detta och förklarade så gott jag kunde, bifogade även en bild på mitt defekta chassi. Jag fick svar från dom att eftersom mitt chassi hade klarat 25-´kilostestet så kunde jag inte begära ett nytt chassi, de skulle helt enkelt skicka mig nya skruvar. Men vågar jag lita på att det funkar? Hur vet man att det inte har gått sönder nåt med inuti handtaget som kan utgöra en risk i trappor osv?

Hur skulle ni ha gjort, ska jag nöja mig med skruvar eller ska jag "gå vidare"?

• Micjah
    Isanna skrev 2008-07-22 23:16:57 följande:
    Jag behöver lite hjälp med mitt chassiproblem. Please help en stackare.Mitt chassi har glidit lääänge, så jag skickade mail till Babytrader i april för att förlara saken och de besvarade mailet med att de skulle skicka mig ett nytt chassi. Men strax efteråt fick jag det berömda massmailet där det stod att man måste utföra 25-kilos testet för att se om man hade rätt till ett nytt eller inte. Jag testade med svärmors våg och det var så precis att jag bedömde det som att mitt chassi inte var tillräckigt trasigt för att få reklamera. Jag vill ju inte stå utan vagn i nån vecka och sen inte få ett nytt chassi. Så jag behöll mitt chassi och handtaget har fortsatt att glida hela tiden på höger sida. Nu när vi var på semsester så pajade VÄNSTER sida på handtaget, skruven flög iväg (vet inte var) och allt är löst, det går inte längre att justera och man kan inte dra vagnen annat än på plana underlag för atnnars sticker handtaget iväg. Att det gick sönder på vänster sida och inte på höger antar jag beror på att varje gång handtaget har glidit så har det påverkat vänster sida eftersom hela chassit blir snett då. Jag skrev till Babytrader om detta och förklarade så gott jag kunde, bifogade även en bild på mitt defekta chassi. Jag fick svar från dom att eftersom mitt chassi hade klarat 25-´kilostestet så kunde jag inte begära ett nytt chassi, de skulle helt enkelt skicka mig nya skruvar. Men vågar jag lita på att det funkar? Hur vet man att det inte har gått sönder nåt med inuti handtaget som kan utgöra en risk i trappor osv?Hur skulle ni ha gjort, ska jag nöja mig med skruvar eller ska jag "gå vidare"?
    Jag tycker att du ska gå vidare och kräva ett nytt chassi!!
    Mailade med Babytrader tis+ons förra veckan ang mitt andra trasiga chassi, fick svar sent onsdag kväll att de skickat ett nytt chassi.
    Fick samtal från posten idag om att chassit kommit.
    Tycker att det är jättekonstigt att de behandlar reklamationer olika.
    Har du skrivit att det klarar 25 kg?
    Mig har dom inte ens frågat om det.. dom ville bara ha chassinummer samt tillverkningsdatum.
    Stå på dig du och skriv ihop något riktigt bra så ordnar det sig nog. Håller tummarna!!
  • Bina

Isanna... jag vet att vår vän mammahappy:s handtagsskruv trillade loss också - tror dock hon slapp göra 25kg-test så det är nog inte helt ovanligt att det händer. Jag tycker nog att du skall stå på dig!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14