• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Bobbenn
    Lille Mammsen skrev 2008-07-31 19:22:13 följande:
    Låter som ett MYCKET bra pris...tycker jag iallafall! Färg? tillbehör?
    Regnskydd, repair-kit och myggnät medföljer. svart bas rosa topp

Eller en 07:a (dec) blå bas med svart fleece topp.

vinterdäck, mugghållare, ståbräda och original tillbehör 5800:-
    Azaah mammas snäcka
  • Senap
    rosenkind skrev 2008-07-31 19:51:04 följande:
    för bra för att vara sant..?www.blocket.se/vi/16826278.htm
    Jobbigt dessutom att de behövt betala 10 000 kr för en vagn som normalt kostar drygt 8tkr... "5000:- vilket är halva nypriset som betalts"
    Om de nu inte med "samtliga tillval och tillbehör" menar alla toptyger... Räcka ut tungan Då är det ju en bra affär
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Lille Mammsen
    rosenkind skrev 2008-07-31 20:02:32 följande:
    Ahaa..så de erkände faktiskt att det var kopior? Allt sånt borde bannlysas!!
    Här är ett av alla mail som dom skickat till mig....

Detta är buggans föregångare och idespruta en bättre vagn kvalitesmässigt
    se hemsida
    Bugaboon är såld men vi har en lika bra om inte bättre vagn att
    sälja.
    Samma funktioner och handhavavande som Bugaboon men smidigare och
    stadigare men samma vikt. Ett fynd då vi säljer den för 2700:-
    kostar 6900:- Vändbar åt alla håll och lutbar.
    Mvh
  • Lille Mammsen
    Lille Mammsen skrev 2008-07-31 20:29:36 följande:
    Här är ett av alla mail som dom skickat till mig.... Detta är buggans föregångare och idespruta en bättre vagn kvalitesmässigtse hemsida Bugaboon är såld men vi har en lika bra om inte bättre vagn att sälja.Samma funktioner och handhavavande som Bugaboon men smidigare ochstadigare men samma vikt. Ett fynd då vi säljer den för 2700:-kostar 6900:- Vändbar åt alla håll och lutbar.Mvh
    Missa....är väl en av alla typ kopior som finns ute på blocket
    alacartebabyexpo.dinstudio.se/

Skulle denna typ va mycket bättre en bugaboo då eller "jag" har svårt att tro detta,vart tillv. denna!
  • annelie i

Hej, hur gamla var era små när ni började med Cameleon sittdel? Vår dotter är 3,5 månad men har redan börjat ledsna på att ligga ner. Tycker ni det är för tidigt att prova sittdelen? Hon är stadig i nacken, jag är mest rädd att hon ska bli trött i ryggen av att sitta hela tiden...

• caramell74
    annelie i skrev 2008-07-31 20:36:36 följande:
    Hej, hur gamla var era små när ni började med Cameleon sittdel? Vår dotter är 3,5 månad men har redan börjat ledsna på att ligga ner. Tycker ni det är för tidigt att prova sittdelen? Hon är stadig i nacken, jag är mest rädd att hon ska bli trött i ryggen av att sitta hela tiden...
    Vår son började göra "situps" i liggdelen ganska tidigt. Ville inte alls ligga ner och var helt olycklig varje gång han låg i vagnen. Prövade med att bulla upp lite med kuddar men det funkade inte. På 3-månadersdagen prövade vi sittdelen med tanken att sätta tillbaka liggdelen igen. Sonen blev som förbytt. Tyckte det var toppen i sittdelen. Blev aldrig att vi bytte tillbaka Använder mest liggläget och stundtals mellanläget.
  • Fröken Småland
    Achiniotis skrev 2008-07-31 18:14:41 följande:
    Skulle ni använda er av bugaboo bee till 6 v bebis???
    Inte som enda vagn. Jag kan inte tänka mig att använda Bee annat än som den sulky den faktiskt är. Fast en grym sådan!
    Helena 82 skrev 2008-07-31 16:10:48 följande:
    Någon som har en Bugga i färgen aubergine??

Din stackare, du har också blivit ignorerad... . Men bättre sent än aldrig. Mig veterligen finns det ingen här i tråden som har en Frog i färgen aubergine. Jag har många färger men inte den . Du frågade tidigare om skillnaden mellan Frog och Cameleon och något om sittdelsöverdraget va? *letar i minnet* Så här är det: Det skiljer mycket riktigt fem cm på ramarna. Även suffletten på Frog är rejält mycket mindre/lägre. Om man vill kan man dock få Cameleons sufflett att passa på Frog, men riktigt bra blir det först om man byter till Cameleons sufflettspännen.
    Sittdelsöverdrag är det bara Cameleon som har, det ingår i det tredelade toppsetet. Till Frogen ingår sittdelsbas, varukorg och sufflett som en komplett klädsel. Jag gissar att en Frogklädsel inte passar på en Cameleonram, den blir alltför kort. Men om man väldigt gärna vill ha ett Cameleonchassi så funkar det ju med Frogram och Frogklädsel på det.

*Frognörden har talat*

• annelie i
    caramell74 skrev 2008-07-31 20:43:06 följande:
    Vår son började göra "situps" i liggdelen ganska tidigt. Ville inte alls ligga ner och var helt olycklig varje gång han låg i vagnen. Prövade med att bulla upp lite med kuddar men det funkade inte. På 3-månadersdagen prövade vi sittdelen med tanken att sätta tillbaka liggdelen igen. Sonen blev som förbytt. Tyckte det var toppen i sittdelen. Blev aldrig att vi bytte tillbaka Använder mest liggläget och stundtals mellanläget.
    precis min tanke då ska jag sätta fart direkt så det är fixat när lilltjejen vaknar imorgonbitti! tack för snabbt svar
  • Lille Mammsen
    Vet att många börjar tidigt men min lilla köttbulle på 5månader får ligga kvar,provade sittdelen tidigare men han satt INGE vidare!
  • Caeruleus
    Lille Mammsen skrev 2008-07-31 20:57:30 följande:
    Vet att många börjar tidigt men min lilla köttbulle på 5månader får ligga kvar,provade sittdelen tidigare men han satt INGE vidare!
    Undrar om det kanske beror på att du har något vajsing med ditt chassi???
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14