• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • imsa

gaah! såg nu när jag skulle spänna fast dottern att en av dom där puffarna som skyddar mot att selen ska skära in är helt trasig. den har liksom släppt i sömmen på hela ena sidan. där man trär in selen på avansidan den tunna delen, det är hela den som släppt. går det på garantin eller köper man nya? vart köper man nya isf och vad kostar dom?

♥ nu är hon här ♥
  • Caeruleus
    Mosen08 skrev 2008-07-30 22:11:30 följande:
    Hade du åkpåse eller liknande i då?
    Jepp jag körde med den riktiga åkpåsen direkt och struntade den som är avsedd för newborn. Dock är ju åkpåsen rätt varm och mysig så jag hade den nog bara någon vecka eller två för att sen köra utan.

Nu har jag bara dynan som du kan se i mitt galleri.

Kajsan - ah så du har sålt din Bee...då blir det ju lite svårt att fixa foto, så synd.
  • oOrosamarängerOo
    Caeruleus skrev 2008-07-31 11:45:20 följande:
    Jepp jag körde med den riktiga åkpåsen direkt och struntade den som är avsedd för newborn. Dock är ju åkpåsen rätt varm och mysig så jag hade den nog bara någon vecka eller två för att sen köra utan.Nu har jag bara dynan som du kan se i mitt galleri.Kajsan - ah så du har sålt din Bee...då blir det ju lite svårt att fixa foto, så synd.
    Vad ville du ha för bild? Har en med min 3-åring i been med sitsen frånvänd, fast han sover
  • Caeruleus

Soojuicy...hittade inte din bild . Det är precis det jag vill se, ett större barn i Been med sitsen frånvänd. Även utan suflett vore kul.

• oOrosamarängerOo
    Caeruleus skrev 2008-07-31 12:54:16 följande:
    Soojuicy...hittade inte din bild . Det är precis det jag vill se, ett större barn i Been med sitsen frånvänd. Även utan suflett vore kul.
    Nä, jag hade inte laddat upp den, men här är den.
  • AIE

Hej!

Jag måste ställa en fråga. Hoppas inte ni uppfattar mig som tyken för det är inte meningen.
    Men jag har flera ggr ställt frågor här eftersom jag verkligen velat ha svar på dem men ALDRIG fått ett svar av någon.
    Beror det på att jag inte "hänger" här regelbundet som er andra eller är det bara för att ingen vet svaret?

Tycker det är lite tråkigt att bemötas på det här sättet, medvetet eller inte, då jag faktiskt är en stolt o nöjd ägare till en cam o gärna skulle skriva i denna tråden oftare.Men med en liten nyfödd o en 5 åring så räcker min tid inte alltid till..

Som sagt var, detta är inget påhopp, bara en fundering.

• Senap
    Svar på #4995
    Jag hoppar in när jag har tid och svarar när jag har lust. För jag har en tvååring och en större renovering här hemma.
    Jag har aldrig sett dig (vad jag kommer ihåg) så jag har helt enkelt missat dig/din fråga. Jag läser inte tillbaka flera sidor.
    Ibland går det undan i tråden och då missas frågor. Mitt råd är att fråga igen så brukar man få svar. KAn bara svara för mig själv men jag svarar alla (om jag ser och kan dvs)
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Ms Kanga
    AIE skrev 2008-07-31 13:59:44 följande:
    Hej!Jag måste ställa en fråga. Hoppas inte ni uppfattar mig som tyken för det är inte meningen.Men jag har flera ggr ställt frågor här eftersom jag verkligen velat ha svar på dem men ALDRIG fått ett svar av någon.Beror det på att jag inte "hänger" här regelbundet som er andra eller är det bara för att ingen vet svaret?Tycker det är lite tråkigt att bemötas på det här sättet, medvetet eller inte, då jag faktiskt är en stolt o nöjd ägare till en cam o gärna skulle skriva i denna tråden oftare.Men med en liten nyfödd o en 5 åring så räcker min tid inte alltid till..Som sagt var, detta är inget påhopp, bara en fundering.
    Det är nog så att ingen här är helt hundra på hur man spänner bromsen och då vill man inte lura någon att göra fel. Jag vet att man lyfter muttern lite nere på bromsvajen och så snurrar man men jag vet inte åt vilket håll. Bromsen är en så pass viktig att det kan bli farligt om det blir fel. Jag tycker nog att vi försöker svara om vi kan. Det bästa är kanske att gå in på en barnvagnsaffär eller cykelverkstad så kan de hjälpa dig att spänna.
  • Senap

Aha. Var det det som du undrade över? Det brukar min sambo göra för jag är lat. MEn det är inte svårt och man gör precis som Kanga beskriver. (vilket håll man ska snurra åt beror om du ska spänna eller släppa på bromsen)

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Kid07

Hur ska man nu tvätta klädslarna till Camen? Jag har ordinarie klädsel och en sommarsufflet, är det 40 grader? Hur brukar ni tvätta själva chassit och hjulen så dom blir fina? Yes kan det vara något, brukar ju funka på det mesta... Tacksam för snabbt svar då jag ska fixa iordning pärlan och sälja den...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14