• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Mamma och Fru

Men vadå... har jag förstått de rätt eller har jag solsting i hjärnan? Är inte bee en vagn ni bugaboo folk rekomenderar?? Jag ska hem i höst och tänkte att inköpa mig en bee som resevagn :-/ ingen bra ide eller?

• oOrosamarängerOo
    Noas mamma skrev 2008-07-30 23:20:20 följande:
    SooJuicy Ska oxå kolla om jag kan reklamera min bas fast först ska jag nog granska de lite extra och tvätta upp den igen.
    Har du bild på väskan på buggan??
    Japp, har bilder i mitt galleri på dadadoon med den på buggen, tycker dock inte jag fick till bilderna så bra för den är såå mycket snyggare i IRL Idag va jug barnfri och hade den som vanlig väska, den ser ju liksom inte alls ut som en skötväska, samtidigt som den har alla bra funktioner en skötväska bör ha, moi love it
  • oOrosamarängerOo
    Mamma och Fru skrev 2008-07-30 23:10:06 följande:
    Var inne och kollade på den på Barnbutiken inne på Hornsgatan(!?) och blev så kär ska ha! dom hade dock bara en kvar och i den saknades ena spännet för att fästa den i vagnen.... På pekade detta till personalen som tog väskan ställde tillbaka den på hyllan och sa aah och då vill du ju inte ha den :-/ så då ska nästa stackare köpa en väska där det saknas delar eller? tappade suget helt men ska kolla videre efter helgen. Vill dock tillägga att personalen va trevlig
    Haha, ojdå! Märkligt:o varför satte de inte undan den, säljer ju inte en trasig väska medvetet, eller lite korkad sommarpersonal kanske. Vad va det för väska?
    Barnbutiken på Karlavägen tycker jag är bra.
  • trullsa

Jo jag rekommenderar bee,vissa här inne gillar den inte, jag älskar den. Har bee som enda vagn till min 10 månaders och 5 åringen som blir trött i benen sitter helt ok i den. Och som resevagn är den fantastisk.
    Mamma och Fru skrev 2008-07-31 00:32:49 följande:

Men vadå... har jag förstått de rätt eller har jag solsting i hjärnan? Är inte bee en vagn ni bugaboo folk rekomenderar?? Jag ska hem i höst och tänkte att inköpa mig en bee som resevagn :-/ ingen bra ide eller?
  • graze

Kan man beställa BB från nätet??Hur lång lev tid isåfall ?? och vad kostar den ? Är grå , svart ligg korg en bra färg? ska ha i okt..

• Helena 82

Jag funderar på en Frog eller Cam, skiljer de mycket i storlek? Vet att de är ca5 cm på ramen, men är de något som man känner av avsevärt? Vad finns de för fler skillnader?

• Stormis
    graze skrev 2008-07-31 10:44:47 följande:
    Kan man beställa BB från nätet??Hur lång lev tid isåfall ?? och vad kostar den ? Är grå , svart ligg korg en bra färg? ska ha i okt..
    De flesta beställer från babytrader.eu, det blir ca en tusenlapp billigare än i Sv tror jag. Just nu verkar det vara ganska lång lev.tid (ca 10 v) beroende på att man nyss åtgärdat ett garantifel vilket gjort att beställningar hamnat på hög. Jag har grå bas, gillar den, går att kombinera med mkt!
  • Helena 82

Om man beställer i butik, är de ca 12 veckors leveranstid då? Har hört att de är de men ville kolla med er som "vet"?!

• Tesselajnen

Halloj i tråden,

Ni som beställt från Babytrader, hur lång tid tog det innan ni fick info om att vagnen var skickad alternativt slut i lager?

• Senap

Det finns butiker som har vagnar inne och andra som måste beställas. Beror helt på färgval och butiken. Ring/maila och kolla.
    Och ta den färg ni gillar. Jag tycker grå är ful och skulle inte välja den men det är ju ditt val.
    Vagnen har man länge och färger kan man byta så kör på vad du vill ha (som sagt).

Angående Frog/Cameleon: Se blog eller Bugaboos hemsida - gå in på land USA och välj Comparison chart.

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14