• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Natural

mallan brallan skrev 2008-08-01 00:08:41 följande:

Natural och jel73:bugaboo anser väl kanske att chassina tillverkade innan augusti 2007 harhållt så pass bra att skruvarna inte behöver bytas ut! det var där i aug/septdom började strula. Bäst svar får du nog från Bugaboo själv.det finns folk som bytt skruvarna, men det är inte helt säkert attdet är där felet ligger. I slutänden flyger även dom skruvarna bortoch folk får nya chassin istället.
    Så du tror alltså att Bugaboo tillverkade bra fästen då i juni och juli och sedan helt plötsligt ändrade dem koncept och började göra dåliga handtag där snäppfästet släpper på var och varannan vagn?

Jag tycker det också är märkligt att det nästan uteslutande vagnar från Babytrader med dessa defekta chassin för dem vagnra köpta i svenska butiker är ju inte direkt överrepresenterande bland dem defekta.

Visst några finns det ju, men dem flesta är från Babytrader eller NM.
  • Kajsan

Tjoho! Snart får jag hem en rosa sommarsuflett i canvas och en matchande bugaboo filt i rosa.
    Jag har upptäckt att jag gillar filtarna, den bruna är jättefin i min nya UJ

• Natural
    Lille Mammsen skrev 2008-08-01 00:36:26 följande:
    Om jag finner när jag snokar runt på nätet så "HOJJTAR" jag till ;0)
    Gärna, du kan svara i min GB om det inte finns fler som vill veta.
  • Natural
    Kajsan skrev 2008-08-01 00:40:31 följande:
    Tjoho! Snart får jag hem en rosa sommarsuflett i canvas och en matchande bugaboo filt i rosa.Jag har upptäckt att jag gillar filtarna, den bruna är jättefin i min nya UJ
    Bild???
  • lilla sandra

Aha, då får maken leta fram boken iaf.
    Han tycker att det är "hans" bugga, men jag tänkte försöka vara lite schysst o fixa det

Natural skrev 2008-08-01 00:34:40 följande:
    lilla sandra skrev 2008-07-31 23:41:15 följande:
    Det står i instruktionsboken att man ska spänna den, finns vajer på hjulet (samma sida som bromsen sitter på) som man drar åt. Behövdes inte ens verktyg när jag gjorde det (Man kan ladda ner instruktions boken på bugaboos hemsida)
  • Natural

lilla sandra skrev 2008-08-01 00:45:57 följande:

Aha, då får maken leta fram boken iaf. Han tycker att det är "hans" bugga, men jag tänkte försöka vara lite schysst o fixa det
    Instruktionsboken finns annars på Bugaboos hemsida att laddas ner om du inte hittar den.
  • SchumiFerrari
    Natural skrev 2008-08-01 00:40:10 följande:
    mallan brallan skrev 2008-08-01 00:08:41 följande: Så du tror alltså att Bugaboo tillverkade bra fästen då i juni och juli och sedan helt plötsligt ändrade dem koncept och började göra dåliga handtag där snäppfästet släpper på var och varannan vagn?Jag tycker det också är märkligt att det nästan uteslutande vagnar från Babytrader med dessa defekta chassin för dem vagnra köpta i svenska butiker är ju inte direkt överrepresenterande bland dem defekta.Visst några finns det ju, men dem flesta är från Babytrader eller NM.
    jag har en vagn köpt i butik och mitt handtag har snäppsfäste. Det glider. Med eller utan tyngd i. När jag var inne för 2 månader sedan så sa han i butiken att han inte varit med om det förut och inte hört om det. Han drog åt skruvarna så var det inte mer ner det. Men det glider fortfarande. Läste på Kidzshops sida om att de som har chassin tillverkade när mitt är som har skickat in garantibevis skulle få nya skruvar under de två första veckorna i juli. Fortfarande inga skruvar... Ska maila Bugaboo idag och fråga dem.
    *Älskade Noa*
  • lilla sandra

Det ska nog gå bra iaf. Tror inte boken ska ha försvunnit helt eftersom vi bara haft vagnen i 2 månader.
    Men tack för tipset iaf, supersnällt!

Natural skrev 2008-08-01 02:34:16 följande:
    lilla sandra skrev 2008-08-01 00:45:57 följande:
    Instruktionsboken finns annars på Bugaboos hemsida att laddas ner om du inte hittar den.
  • Caeruleus
    Natural skrev 2008-08-01 00:35:54 följande:
    Pumpen till hjulen, dem som har luftdäck som det var förr.Silikonspray på alla rörliga delar och vaselinet till alla kromdelar.
    Tackar Natural! Har en Bee så då struntar jag i pumpen.

På vilket sätt är vaselinet bra för kromet? Skiner det fint efter man smörjt det eller? Alla svart plastdetaljer..hur sköter ni dem?
  • Caeruleus

Har för mig att det är olika spännen för parasoll till Bee respektive Cam. Jag har budat hem ett på Tradera som bara har fästet för Cam.

Måste jag köpa ett nytt fäste? Och vart gör jag det i så fall?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14