• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Bobbenn
    Natural skrev 2008-08-01 12:33:02 följande:
    Har du bild på den? Vilket tillverkningår? Färg? Pris? Vad ingår?
    Har inte bestämt det än. Kolar på alla på blocket med ok pris. humm
    Azaah mammas snäcka
  • Natural

lilla sandra skrev 2008-08-01 08:16:40 följande:

Det ska nog gå bra iaf. Tror inte boken ska ha försvunnit helt eftersom vi bara haft vagnen i 2 månader. Men tack för tipset iaf, supersnällt!
    [/citat]

Nää, det gäller att ha den lättåtkomlig.
    Caeruleus skrev 2008-08-01 08:30:32 följande:
    [citat]
    Tackar Natural! Har en Bee så då struntar jag i pumpen.På vilket sätt är vaselinet bra för kromet? Skiner det fint efter man smörjt det eller? Alla svart plastdetaljer..hur sköter ni dem?
    Det är väl för att ge ett extra skydd mot rost, men jag reserverar mig att jag kan ha fått det om bakfoten.
    Dem svarta plastdetaljerna torkas av med fuktig trasa och torkas torrt. Men fråga någon som vet säkert för jag har inte haft min vagn så länge så det finns nog dem som kan detta bättre än mig.
  • Natural
    Bobbenn skrev 2008-08-01 12:35:38 följande:
    Fixar
    Skriver till dig i GB då
  • medea08
    rosenkind skrev 2008-08-01 11:42:57 följande:
    Hej! Nu har jag fått hem min frog Jag måste säga att den verkligen var i fint skick, tyget var riktigt fint...MEN...nu har jag några frågor...såklart Vagnen känns lite ranglig (jag är förstås van vid en riktig pansarvagn - en emmaljunga duo edge) men iaf..ska handtaget verligen vara ruckbart i höjdläge? det är liksom inte helt låst...sedan knarrar vagnen, är det bara att smörja eller finns det några skruvar att dra åt?teflonspray, funkar det?
    Japp, handtaget ska vara ruckbart i höjden. Det är en del av fjädringen så att säga. Har aldrig varit med om att min frog knarrar, prova att smörja och kolla alla skruvar du hittar.
  • Isanna

Glädjande besked!Glad Efter mycket strul med Babytrader angående reklamation av mitt felande chassi så gick han på Babytrader och tog semester till den 12/8. FundersamUtan att varken skicka skrivar eller nytt chassi till mig. SkrikandesIngen kunde hjälpa mig innan den 12.e sa dom på babytrader nyss. Arg och besviken så skrev jag ett vänligt mail till Bugaboo och sa som det var, att mitt chassi är trasigt och att babytrader inte ville ge mig ett nytt. På tre minuter fick jag svar att jag skulle få ett nytt chassi av Bugagoo!!! I lööööv Bugaboo!

• Isanna
    Tesselajnen skrev 2008-08-01 12:09:00 följande:
    I mailet man fick ang att ordern var lagt finns en länk till kvitto på vagnen, den får man skriva ut och skicka iväg antar jag om de vill ha den. Fick inget annat med i alla fall då vi fick vagnen igår.
    Toppen! Tack för hjälpen!
  • AnniPanni

Ni som fått nya chassin ifrån BT, håller de?

Jag ick mitt nya för kanske två veckor sedan och det satt ju stenhårt första dagen (mitt gamla var ju löst redan när det kom o sen vart det värre o värre för varje dag) men nu tycker jag att även det nya glider!
    Jag måste dra upp vagen för 5 trappsteg varje dag men jag drar inte i handtaget utan tar tag under snapfästen för att belasta handtaget så lite som möjligt men det verkar ju inte göra någon skillnad alls (plockar också av skötväskan innan o lyfter ofta ur Emmi innan). Vet att det följde med en lapp om att man typ aldrig får lyfta vagnen i handtaget med barn eller annat i men det verkar ju helt fel att man inte ens ska kunna gå på bussen med barn i utan att riskera ett kasst chassi igen *suck*.

• rosenkind

Bobbenn: nej, jag hade inte sett vagnen. Jag bor i Finland o här är det näst intill omöjligt att få tag på en begagnad bugga. Det handlas inte alls på samma sätt med vagnar här...tyvärr. Så jag köpte den osedd o det visade sig gå bra. Fick med en massa utrustning o betalade 4000 kr.

medea08: tack! Då är det OK. Jag tror att vagnen stått oanvänd en tid. Nu när jag smörjt den och låtit den "vila" så knarrar den inte längre. Handtaget är alltså som det ska, jag skulle föredra att det var fast men jag vänjer väl mig.

Hur ska framhjulens yta se ut? Jag undrar om de som är på vagnen är slut? Passar de som som säljs i kidzshop också för frog? de ser lite annorlunda ut...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14