• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • graze

hhjjäällpp mig !!!! måste bestämma mig i dag snällllaaa

• Senap
    Bobbenn skrev 2008-08-01 09:43:16 följande:
    Har aldrig hört om problem med handtag, skruvar oc bromsar förut på EL tex. Vill verkligen ha en bugga. Vågar jag köpa begagnad? Kommer inte ha möjlighet att se vagnen
    Jo då. Det är problem med alla vagnar egentligen. När jag hade Brion så var det en tjej som reklamerade sin Brio för att suffletten lossnade. Hon hittade sin dotter lekandes med muttrar i vagnen
    Emmaljunga har länge haft problem med sina tyger. osv osv.

Om du köper begagnad så:
    Om du köper gamla chassit (har vingmuttrar istället för snap-fästen) så finns det inga "vanliga" reklamationer med dem.
    Om du köper nya chassit har Bb gått ut med att alla chassin med problem med snapfästena ska få nya skruvar. Det som händer om det är ett felaktigt chassi är att handtaget glider. Det lossnar inte eller blir lösa delar.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Bobbenn
    Shoegirl skrev 2008-08-01 09:53:10 följande:
    Jo då. Det är problem med alla vagnar egentligen. När jag hade Brion så var det en tjej som reklamerade sin Brio för att suffletten lossnade. Hon hittade sin dotter lekandes med muttrar i vagnen Emmaljunga har länge haft problem med sina tyger. osv osv.Om du köper begagnad så:Om du köper gamla chassit (har vingmuttrar istället för snap-fästen) så finns det inga "vanliga" reklamationer med dem.Om du köper nya chassit har Bb gått ut med att alla chassin med problem med snapfästena ska få nya skruvar. Det som händer om det är ett felaktigt chassi är att handtaget glider. Det lossnar inte eller blir lösa delar.
    Ok när byttes chassit? är 06 bttre än 07 eller 08 då?
    Azaah mammas snäcka
  • Senap
    Bobbenn skrev 2008-08-01 09:54:26 följande:
    Ok när byttes chassit? är 06 bttre än 07 eller 08 då?
    Bb har inga årgångar. Titta vilket fäste det är på handtaget så vet du vilket chassi det är.
    Bättre och bättre... Det nya är lika bra när det har rätt skruvar Då får du foamhjul också och kan inte få punktering.
    Frog är billigast att köpa begagnad (och Gecko nu när de utgår) och de har inte ställbart handtag alls.
    Hjul går att köpa separat om du vill byta.

Köp det som passar dig och din plånbok.
  • Bobbenn
    Shoegirl skrev 2008-08-01 10:00:07 följande:
    Bb har inga årgångar. Titta vilket fäste det är på handtaget så vet du vilket chassi det är.Bättre och bättre... Det nya är lika bra när det har rätt skruvar Då får du foamhjul också och kan inte få punktering.Frog är billigast att köpa begagnad (och Gecko nu när de utgår) och de har inte ställbart handtag alls.Hjul går att köpa separat om du vill byta.Köp det som passar dig och din plånbok.
    Kan tyvärr inte se vagnen Vad ska jag fråga, vilka skuvar ska det vara? Vi har ingen återförsöjare i stan heller
    Azaah mammas snäcka
  • hallonsoda0
    graze skrev 2008-08-01 09:36:56 följande:
    Det är så svårt att välja , anntingen en grå bas o en svart topp eller en röd bas med svart topp eller en hel röd , vad tror ni ???
    jag skulle ha tagit grå bas med svart topp eller röd bas med svart topp.
  • Senap
    Bobbenn skrev 2008-08-01 10:06:20 följande:
    Kan tyvärr inte se vagnen Vad ska jag fråga, vilka skuvar ska det vara? Vi har ingen återförsöjare i stan heller
    Såklart du ska fråga vad det är för chassi om du undrar.
  • Suri
    graze skrev 2008-08-01 09:36:56 följande:
    Det är så svårt att välja , anntingen en grå bas o en svart topp eller en röd bas med svart topp eller en hel röd , vad tror ni ???
    Jag har valt en helröd. Så det tycker jag är finast.
  • SchumiFerrari
    Kajsan skrev 2008-08-01 09:13:04 följande:
    Du ska inte ha nya skruvar, du ska ha nytt chassi!
    ska jag kontakta Bugaboo direkt eller gå via min återförsäljare? Kan inte komma till affären innan fredag nästa vecka.
    *Älskade Noa*
  • myHappiness
    graze skrev 2008-08-01 09:46:17 följande:
    hhjjäällpp mig !!!! måste bestämma mig i dag snällllaaa
    Röd bas är snyggt! Med denim topp, det har jag! Fast har även denim bas för hösten.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14