• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Billabong
    imaj skrev 2008-08-11 16:34:32 följande:
    Såg precis i brevet att vi fått det nya chassit trots att det är tillverkat under "fel" period...
    Vad är det du menar med chassi som är tillverkat "fel" period? När är den och vad är fel med sådana chassin?!
  • timoteja00

Ok, det ser jättelätt ut på sittdelen. Men ska genast testa att "slänga på det" på min liggdel också, och ursäkta att jag frågade!

nu är han här, vår älskade son! 23/7 '08
  • imaj
    Isanna skrev 2008-08-11 17:01:02 följande:
    imaj: Ju ju between hänger finfint med Be Connected. Både på Cam och Bee.
    [/citat]

Vad bra! Ska nog beställa en sån snart... är heeelt förälskad i den! :)Vad är det du menar med chassi som är tillverkat "fel" period? När är den och vad är fel med sådana chassin?!
    Den perioden är mellan aug 07 och maj/juni 08, vilket är den perioden då många av handtagen på camen är glidande... Men vpran verkar ändå vara det nyare trots att den är tillverkad i april 08. Tur var ju det :)
  • Fröken Småland
    timoteja00 skrev 2008-08-11 17:20:38 följande:
    Ok, det ser jättelätt ut på sittdelen. Men ska genast testa att "slänga på det" på min liggdel också, och ursäkta att jag frågade!
    Lugn och fin! Vi hjälper dig såklart . Men en del här har kört bugga i så många år att de glömt hur det är att vara nybörjare .
  • Stargirl
    timoteja00 skrev 2008-08-11 17:20:38 följande:
    Det är ju samma ram så det är lika lätt/svårt oavsett. Nedan bildbeskrivning.

Placera den genomskinliga delen i huvudändan av sufletten.

Sätt "pinnarna" i "plupparna" i ramen.

Dra ner den mot fötterna och dra gummibandet under ramen.

KLAR!!
    *~Bugaboo RULES~*
  • molly 81

Hej alla!
    Tips på en smidig liten/mellanstor skötväska som sitter bra på gecko. Dock inte juju be väskorna, inte så förtjust i dom.. Har buggas egna men den är STOR, och fungerar mest som resväska åt Ellen, eller om vi ska vara borta väldigt många timmar(och ni andra som har den, hur 17 hänger ni den? För på styret ser det ju inte klokt ut. Samtidigt är den inte jättebekväm att bära med tanke på remmen som glider i sina spännen!)

Tips och råd mottages tacksamt!

E

• NovJenny

I dag hade skruven åkt ur chassit mitt så handtaget gled massor när jag skulle upp för en liten trapp. Hua, kunde kanske gått illa?

ska väl maila bugaboo om nya skruvar nu, jag har ju fått ett nytt chassi eftersom jag reklamerade den gamla modellen...

• AnniPanni

Är det någon här som har problem med det nya testade chasit ifrån Babytrader?

Mitt nya ersättningschassi (tillverkat april 08) har också börjat glida på höger sida *suck*. Det ska ju ha testats av både Babytrader o Bugaboo men det hjälpte inte mkt för nu glider det som sagt igen. Reklamerar man det igen eller?

• Devins Rockmamma
    Stargirl skrev 2008-08-11 18:15:16 följande:
    Det är ju samma ram så det är lika lätt/svårt oavsett. Nedan bildbeskrivning.Placera den genomskinliga delen i huvudändan av sufletten.Sätt "pinnarna" i "plupparna" i ramen.Dra ner den mot fötterna och dra gummibandet under ramen.KLAR!!
    jag väntar ju fortfarande på bebis så jag har ännu inte fått chansen att testa min fina nya bugga, men jag var bara tvungen att testa att få på regnskyddet efter din förklara och det gick strååålande, så tack för bilderna och förklaringen..! nu är jag förberedd iaf på den fronten inför lillens ankomst Skrattande
    BF 080822
  • sara1981
    imaj skrev 2008-08-11 18:08:50 följande:
    Isanna skrev 2008-08-11 17:01:02 följande: Den perioden är mellan aug 07 och maj/juni 08, vilket är den perioden då många av handtagen på camen är glidande... Men vpran verkar ändå vara det nyare trots att den är tillverkad i april 08. Tur var ju det :)
    Mitt chassi är också tillverkat i april-08. Jag har inte hört nåt om att man ska få nya skruvar? Vart är det dem sitter?Fundersam
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14