• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stargirl
    graze skrev 2008-08-13 17:46:17 följande:
    Hallå!! Jag har hämtat min bugga idag men suffletten känns trög den är ju inte som andra vagnar. Har ni någon tips om hur man fäller upp den ??? Den blir inte riktigt sträkt så att säga .. Tacksam för svar
    Jag tror att dina suflettfästen sitter på fel sida. Då snärtar sufletten tillbaka lite. Testa att byta plats på dem.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Fröken Småland
    Hs Bobbo skrev 2008-08-13 17:22:33 följande:
    Är det verkligen ingen som vet hur Nomads åkpåsar passar i Cam o Bee?????
    thj har en Nomadpåse i sin Cameleon. Hon säger att den sitter fint .
  • mammatill2härligavildar

En liten fråga till er vana bugga körare. Ska ner på stan o dra lillkillen i buggan o kom att tänka på rulltrappor. Men vagnar med fasta framhjul skjuter man ju på vagnen före när man ska åka uppåt. Hur fnkar de med buggans framhjlul? Eller är det bättre att själv kliva på först o ha vagnen bakom sig med stora hjulen på trappsteget,som när man åker neråt???

Samma sak när man åker buss???

Dum fråga kanske.

• Fröken Småland
    Mållgan skrev 2008-08-13 18:28:16 följande:
    En liten fråga till er vana bugga körare. Ska ner på stan o dra lillkillen i buggan o kom att tänka på rulltrappor. Men vagnar med fasta framhjul skjuter man ju på vagnen före när man ska åka uppåt. Hur fnkar de med buggans framhjlul? Eller är det bättre att själv kliva på först o ha vagnen bakom sig med stora hjulen på trappsteget,som när man åker neråt???Samma sak när man åker buss???Dum fråga kanske.
    Jag åker sällan rulltrappor så jag är lite feg och brukar flippa över styret så de stora hjulen kommer främst när jag skall åka uppåt. Neråt åker jag med de stora hjulen bak. Fast när lilleman var liten och låg obältad i liggdelen så lyfte jag alltid ur honom och åkte med honom på armen och en tom vagn *nojig*
  • Nenel

När bytte ni till sittdelen på era buggor? Min son är 11 veckor nu och vill sitta upp och se sig omkring, men jag är osäker på om det är för tidigt att byta. Han är rätt stadig i nacken men inte helt, speciellt inte när han är trött. Har hört att buggan är ergonomisk och bra så jag tänkte att man kanske kan byta tidigare än andra vagnar? Vad tycker ni och hur har ni gjort?

• Nenel
    Mållgan skrev 2008-08-13 18:28:16 följande:
    En liten fråga till er vana bugga körare. Ska ner på stan o dra lillkillen i buggan o kom att tänka på rulltrappor. Men vagnar med fasta framhjul skjuter man ju på vagnen före när man ska åka uppåt. Hur fnkar de med buggans framhjlul? Eller är det bättre att själv kliva på först o ha vagnen bakom sig med stora hjulen på trappsteget,som när man åker neråt???Samma sak när man åker buss???Dum fråga kanske.
    Ibland vänder jag på styret och ibland kör jag på baklänges, beroende på hur lång rulltrappan är. Är den jättelång känns det tryggare att ha de stora hjulen framåt men i korta åker jag baklänges för det går snabbare. Rörig förklaring där...
  • Lille Mammsen
    Nenel skrev 2008-08-13 18:54:04 följande:
    När bytte ni till sittdelen på era buggor? Min son är 11 veckor nu och vill sitta upp och se sig omkring, men jag är osäker på om det är för tidigt att byta. Han är rätt stadig i nacken men inte helt, speciellt inte när han är trött. Har hört att buggan är ergonomisk och bra så jag tänkte att man kanske kan byta tidigare än andra vagnar? Vad tycker ni och hur har ni gjort?
    Smaksak...min lill-kille e 6mån & ej bytt till sittdel pga sitter as dålig/bökar sig nästan ur när han tröttnat....gör han fort i sittdelen! Så den får vänta lite till!
  • mammatill2härligavildar

Tack för rulltrappstipsen:)

• AnniPanni
    Nenel skrev 2008-08-13 18:54:04 följande:
    Emma var 4 månader när vi började alternera mellan ligg o sitt. Ifrån 5 månader så använde vi bara sittdelen. Hon är dock en rätt så stor tjej (ca 10 kg o 73cm nu vid 6½ mån) så hon sitter ju helt perfekt.
  • NovJenny
    Hs Bobbo skrev 2008-08-13 17:22:33 följande:
    Är det verkligen ingen som vet hur Nomads åkpåsar passar i Cam o Bee?????
    Passar till camen iaf, hade en sådan förra året.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14