• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stargirl
    molly 81 skrev 2008-08-13 13:24:39 följande:
    Jag är lite irriterad. På affären där jag handlade min Gecko. De vet INGENTING. Men hu tänker man när man tar in vagnar som de ska sälja, ska man inte vara lite påläst då?Vi byter lite mellan ligg/sittdel till E som börjar närma sig fyra månader, hon tycker det är trevligt att sitta upp. Den ena "pinnen" kommer inte in i sitt fäste helt, förklarade detta för de i affären men de stod som fån (dessutom har jag frågat en gång innan). Jag hörde mig för om det är så att det är reklamationsfel men de sa att bugaboo inte reklamerar vagnar.. HALLÅ (dessutom är felet åtgärdat, det var en liten plastbit som la snett, sambon pillade ut den åt mig, fix färdigt och "pinnen" sitter helt i nu)Sedan frågade jag lite om tillgång/efterfrågan på buggas åkpåsar och hur man sätter i de i vagnen(har inte klurat ut det så jag tänkte att jag skulle fråga). Tror ni de visste det? Så nu om jag vill ha hjälp, då får jag gå till en annan affär som med säljer bugaboo, och som är riktigt bra på vagnen och vad den kan! Känns ändå lite knasigt. För det är ju inte där jag köpt vagnen.Men vad gör man liksom?!
    Trist, vilken affär är det?
    för att sätta i åkpåsen tar du först upp lilla plattan som sitter under rumpan och petar in den i den ficka som sitter under åkpåsen. Ta av sufletter och sätt själva ryggdelen över vagnens ryggdel och tryck tillbaka sittplattan. Trä igenom alla bälten först såklart
    *~Bugaboo RULES~*
  • Lille Mammsen
    måste ju få fråga vart du köpte din (tror du måste info i inbox/gästbok)e nyfiken då där min e köpt inte hör av sig mm fast att jag ringt dom ska kontakta mig pga Reklamera mitt chassi.....tur att man får hjälp från annat håll fast att vagnen ej är köpt hos denna *KRAAAM*!!!!!
    molly 81 skrev 2008-08-13 13:24:39 följande:
    Jag är lite irriterad. På affären där jag handlade min Gecko. De vet INGENTING. Men hu tänker man när man tar in vagnar som de ska sälja, ska man inte vara lite påläst då?Vi byter lite mellan ligg/sittdel till E som börjar närma sig fyra månader, hon tycker det är trevligt att sitta upp. Den ena "pinnen" kommer inte in i sitt fäste helt, förklarade detta för de i affären men de stod som fån (dessutom har jag frågat en gång innan). Jag hörde mig för om det är så att det är reklamationsfel men de sa att bugaboo inte reklamerar vagnar.. HALLÅ (dessutom är felet åtgärdat, det var en liten plastbit som la snett, sambon pillade ut den åt mig, fix färdigt och "pinnen" sitter helt i nu)Sedan frågade jag lite om tillgång/efterfrågan på buggas åkpåsar och hur man sätter i de i vagnen(har inte klurat ut det så jag tänkte att jag skulle fråga). Tror ni de visste det? Så nu om jag vill ha hjälp, då får jag gå till en annan affär som med säljer bugaboo, och som är riktigt bra på vagnen och vad den kan! Känns ändå lite knasigt. För det är ju inte där jag köpt vagnen.Men vad gör man liksom?!
  • Lille Mammsen
    Stargirl skrev 2008-08-13 11:35:09 följande:
     Vi har kört Bugaboo sedan 2004. Så vi har nog kört den på ALLA underlag. Det som inte funkar är typ sandstrand och nylangd singelgrus eller stora bumliga stenar. Allat annat funkar bra. En massa snö kan bli problematiskt (blir ju med alla vagnar) men om man flyttar över handtaget och kör med de store hjulen så funkar det iaf korta sträckor. Finns ju vinterhjul men vi i sthlm behöver iaf inte dem (enligt mig).Vi har kört vagnen tills man inte behöver vagn längre. Dvs upp till 3,5 år. Vikten är max 17 kg. Jag tror min femåring väger 18 kg. Men det är ju olika när det gäller vikten.
    Jag finns i stockholm & jag skulle EJ kunna rulla min Bugga utan vinterhjulen...behövs ju inte alltid/hela vintern...men iblad kommer det mycket snö här...men skulle jag bo i typ city så kanske dessa ej behövs?
  • FinalFantasy
    Lille Mammsen skrev 2008-08-13 14:36:55 följande:
    Jag finns i stockholm & jag skulle EJ kunna rulla min Bugga utan vinterhjulen...behövs ju inte alltid/hela vintern...men iblad kommer det mycket snö här...men skulle jag bo i typ city så kanske dessa ej behövs?
    Jag bor i stockholm med och aldrig behövt mina vinterhjul Och går ju tom i skog och mark med hunden? Så är nog olika
    Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Isanna

Om jag ska ha en Bugga-åkpåse, vilken färg blir bäst? Grå för att matcha basen eller rosa för att matca toppen?  Grå blir kanske lite tråkig, men rosa kanske lite too-much?

• Senap
    Lille Mammsen skrev 2008-08-13 14:36:55 följande:
    Jag bor mitt i city  och jag har behövt vinterhjulen några gånger för det där med skottning är lite svårt ibland har jag märkt. Men då är mycket snö innan jag tar fram vinterhjulen.
    Jag skulle kunna klara mig utan... Eller inte, för de är snygga och roliga att ha. Räcka ut tungan *skadad*
    De är trevliga att ha när man är ute på landet på stigar med mycket rötter också....
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Stormis
    Isanna skrev 2008-08-13 14:45:52 följande:
    Om jag ska ha en Bugga-åkpåse, vilken färg blir bäst? Grå för att matcha basen eller rosa för att matca toppen?  Grå blir kanske lite tråkig, men rosa kanske lite too-much?
    Aha, samma dilemma!!!

Ni som varit med ett tag:
    Jag har nya rosa canvassuffletten - kan man köpa beg rosa åkpåsen i gamla färgen eller ser det muppigt ut?
  • Stormis
    Elinen skrev 2008-08-13 09:23:30 följande:
    Elinen skrev 2008-08-12 10:24:51 följande:
    En passiv trådläsare behöver er hjälp:De vita "knapparna" man trycker in för att fälla och resa sittdelen har blivit jättetröga att trycka in och den ena kärvar och vill inte komma i det låsta läget när man tillslut lyckats trycka in den. Någon som haft samma problem? Behöver de smörjas och i så fall med vad?Jättetacksam för tips!/Elin
    Stormis: Tack för din respons! Ska prova med silikonspray så får vi se om jag lyckas bättre. Ber om ursäkt för min ihärdighet men puffar igen för min fråga nedan.
    Jag puffar jag med!
  • Mary Cherry
    Prova med min rosa åkpåse.
  • Stargirl
    Smartast är att matcha basen.....men jag matchade ändå brun bas rosa topp med rosa åkpåse förra året. Blev du klokare.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14