• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Krokodil
    Svar på #6499
    Snälla ni som kör med ståbräda, har ni något svar åt mig? Se nedan.
    Krokodil skrev 2008-08-12 14:34:07 följande:
    För er som bara puttar brädan upp och ned utan att spänna bandet varje gång (se mitt tidigare inlägg nedan). Hur får ni det att funka? Har det alltid funkat, eller använder ni er av något specialtrix för att det ska funka - typ spänner bandet på nåt annat sätt än vad det står i instruktionen?
    [/citat]
    Krokodil skrev 2008-08-12 10:53:29 följande:
    [citat]
    Fråga till er med koll på Bugaboos egen ståbräda: Jag har precis monterat brädan som man ska men hade uppfattningen att man bara skulle behöva flippa den upp och ned med foten utan att göra någon annan justering för att att fälla upp respektive ned (har sett folk på stan göra så). Men när jag spänner gummibandet för att fälla upp den och sen fäller ned brädan så glider gummibandet ner en bit genom "clipset" som spänner gummibandet. Följden blir att den sen bara fälls upp lite när jag flippar upp den och är i vägen. För att fälla upp den helt måste jag alltså ner på alla fyra och krypa in under chassit och spänna igen. Känns ju inte så där jättepraktiskt på busshållplatsen eller vid rulltrappan... Jag ringde affären som säger att de pratat med Bugaboo och att man alltså ska spänna gummibandet varje gång. Men ni som använt brädan ett tag, är det verkligen så? Eller blir gummibandet slappare med tiden (och mindre stumt) så att det funkar så småningom? Känns ju konstigt att jag sett folk göra så och att de sen skulle ändra modellen så att man måste krypa in under chassit varje gång. Vore jättetacksam för svar från er som kör brädan till vardags. Tack!
  • Stargirl
    Krokodil skrev 2008-08-13 15:56:27 följande:
    Svar på #6499Snälla ni som kör med ståbräda, har ni något svar åt mig? Se nedan.
    Jag minns inte alls hur jag gjorde. Jag puttade nog upp den med foten.....men har inget klart minne hur det var. Sorry.
    *~Bugaboo RULES~*
  • AnniPanni
    Isanna skrev 2008-08-13 14:45:52 följande:
    Om jag ska ha en Bugga-åkpåse, vilken färg blir bäst? Grå för att matcha basen eller rosa för att matca toppen?  Grå blir kanske lite tråkig, men rosa kanske lite too-much?
    Här blir det nog grå åkpåse o röd suffla till grå bas.

Min rosa suflett hamnar därmed i skåpet (ah jag är som gaaaalen o rosa trodde aldrig att jag ens plocka av den ifrån vagnen 's*.)
  • myHappiness

Min bräda som är helt ny och ännu oanvänd, går att puffa upp med foten, men då måste man ha snodden ganska spänd, nästan så att den åker upp av sig själv när inget barn står på den. Kan tänkas att snodden slits ut ganska snabbt och att man då får dra åt den var gång.

• oOrosamarängerOo
    Lille Mammsen skrev 2008-08-13 14:36:55 följande:
    Jag finns i stockholm & jag skulle EJ kunna rulla min Bugga utan vinterhjulen...behövs ju inte alltid/hela vintern...men iblad kommer det mycket snö här...men skulle jag bo i typ city så kanske dessa ej behövs?
    O jag har heller aldrig använt mig av vinterhjulen, bor relativt centralt i sthlm och tar mig fram överallt ändå. Händer inte heller att jag ä'r ute och rullar buggen innan det är plogat vilket ju görs ganska så tidigt på morgonen.
  • Fröken Småland
    Krokodil skrev 2008-08-13 15:56:27 följande:
    Svar på #6499Snälla ni som kör med ståbräda, har ni något svar åt mig? Se nedan.
    Jag fick alltid böja mig och dra upp den manuellt. Sorry.
  • AnniPanni

Är det bara jag som har problem med att handtaget glider även på det nya chassit???

Mitt nya (tillverkat april 08) glider också. Inte riktigt lika lätt som det första men det glider.

Babytrader påstår att jag är den enda som har problem med en vagn tillverkad efter mars 2008..kan det verkligen stämma????

• sara1981

Hoppas på snabbt svar!
    Nån som vet hur man skickar en ståbräda enklast (och billigast). Går den som brev, eller måste det bli paket? Har aldrig sett den så jag vet inte riktigt hur den ser ut och hur stor den är?

• Stargirl
    AnniPanni skrev 2008-08-13 16:31:30 följande:
    Är det bara jag som har problem med att handtaget glider även på det nya chassit???Mitt nya (tillverkat april 08) glider också. Inte riktigt lika lätt som det första men det glider.Babytrader påstår att jag är den enda som har problem med en vagn tillverkad efter mars 2008..kan det verkligen stämma????
    Kan du inte få nya skruvar och buta ut de gamla med? Det verkar vara lösningen på det hela överlag.
    *~Bugaboo RULES~*
  • AnniPanni
    Stargirl skrev 2008-08-13 16:55:55 följande:
    Kan du inte få nya skruvar och buta ut de gamla med? Det verkar vara lösningen på det hela överlag.
    Att de skickar ut nya skruvar nu är väl för att mångas helt enkelt har skruvat ur sig själva/trillat ut???

Vette tusan om det har me skruvarna att göra, det är ju precis som förut att det vita snapfästet inte håller fast o handtaget glider iväg *suck*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14