• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    Nenel skrev 2008-08-13 18:54:04 följande:
    När bytte ni till sittdelen på era buggor? Min son är 11 veckor nu och vill sitta upp och se sig omkring, men jag är osäker på om det är för tidigt att byta. Han är rätt stadig i nacken men inte helt, speciellt inte när han är trött. Har hört att buggan är ergonomisk och bra så jag tänkte att man kanske kan byta tidigare än andra vagnar? Vad tycker ni och hur har ni gjort?
    4-6 månader verkar vara det vanligaste, även om det finns undantag både tidigare och senare. Du vet ju bäst vad som passar honom, och han kommer ligga jättefint även i sittdelen.
  • Wilma77

är det ingen mer än jag som är missnöjd med bee?? hade cameleon förrut men eftersom vi ska flytta utomlands till tropiskt klimat och inte ha någon bil täkte jag att been sklle vara bra..lätt att fälla osv.

Men sittdelen är ju jättedelen..sonen 1år sitter helt inklämd..det är ju supertrångt över axlarna och sittdelen tycker jag är för kort, han gillar att sitta med benen uppdragna och här måste de dingla när han ska sova.

Jag har bara haft vagnen i två veckor men funderar redan på att sälja den..:(

• Tullemi

Kan hålla med dig om att sittdelen verkar liten. Milea är bara 6 månader och det är redan lite trångt när selen ska på. Har många gånger funderat hur det ska bli när hon blir större. En annan sak är ju att det inte finns nåt direkt fotstöd. Just nu behövs det ju inte förstås men sen då? Hur funkar det för er andra som har äldre barn och en Bee?

Wilma77 skrev 2008-08-13 20:28:01 följande:
    är det ingen mer än jag som är missnöjd med bee?? hade cameleon förrut men eftersom vi ska flytta utomlands till tropiskt klimat och inte ha någon bil täkte jag att been sklle vara bra..lätt att fälla osv. Men sittdelen är ju jättedelen..sonen 1år sitter helt inklämd..det är ju supertrångt över axlarna och sittdelen tycker jag är för kort, han gillar att sitta med benen uppdragna och här måste de dingla när han ska sova.Jag har bara haft vagnen i två veckor men funderar redan på att sälja den..:(
  • Fröken Småland

Fast så fort man vänder sitsen framåt så finns det ju fotstöd. Fast jag är inte heller så impad av Bee, men av andra anledningar. Fast helt OK är den ju såklart och har många schyssta finesser.

• Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-08-13 20:44:30 följande:
    Fast så fort man vänder sitsen framåt så finns det ju fotstöd. Fast jag är inte heller så impad av Bee, men av andra anledningar. Fast helt OK är den ju såklart och har många schyssta finesser.
    Fast, fast, fast... Kanske skulle försöka utvidga mitt vokabulär lite
  • Wilma77

jag har den vänd framåt men han är ju lite för liten för att nå ned till fotstödet...jag är lite bitter trodde att detta skulle vara det perfekta köpet för våra behöv och sen får han knappt plats...bitter för att jag kommer förlora pengar när jag säljer denna och köper en annan vagn.

• ami
    mamma2003 skrev 2008-08-13 20:44:30 följande:
    Mini är 86 cm lång. Sitter framåtvänd och sover bakåtvänd i Been. Ligger bra med benen lätt böjda.
    Helnöjd med Been.
  • Caeruleus

Kan någon vara snäll och hjälpa mig att lägga in bilden på min nya dyna i bildtråden? Det är den grön med vovvarna på.

• fröken ida
    Caeruleus skrev 2008-08-13 21:47:37 följande:
    Kan någon vara snäll och hjälpa mig att lägga in bilden på min nya dyna i bildtråden? Det är den grön med vovvarna på.
    Nu är det gjort
    Älskade Edvin
  • Mini78

Måste fråga er experter.... Flört Jag är sugen på en Cameleon till nästa barn, och undrar nu om de små hjulen är låsbara i ett läge? Alltså, kan man få dem att bara snurra framåt-bakåt som vanliga hjul?

Eller måste man vända chassit så man har de stora hjulen fram om man inte vill att de små ska rotera runt?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14