• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Mamma Kråkan

hon hade lagt 7800 så hon gick ner 800 men tycker ni jag ska slå till?

Noas mamma skrev 2008-08-20 00:44:57 följande:
    Jag tycker att det är helt ok men dom flesta som lägger ut sina vagnar på blocket brukar ju lägga ett lite högre pris för att sedan vara prut bara... Har du kollat om hon kan tänka sig gå ner något i pris? Frågar är alltid fri även om man får ett nej
  • fru vanheden

Hej tjejer!
    Jag skrev tidigare om min bugaboo som jag köpte igen (min fjärde men första begagnad, gecko, cam, bee och nu cam igen )
    Men då den var begagnad är jag så extra orolig att något ska vara fel..
    Jag har aldrig använt liggdel på mina bugaboo då min son var  närmare året när vi köpte första men jag har nu läst på ett par ställen att det ska vara några "pinnar" med till liggdelen..
    Jag kollade min och hittade en platt pinne...Är det en sån?
    Jag har bara en, ska det vara fler?
    Vad ska man ha dem till?
    Sen märkte jag att dragkedjan är sönder till liggdelen, den går inte att stänga med locket..
    Vad hade ni gjort då den är köpt begagnad?
    Den är endast 10 månader så jag trodde att den skulle vara i bra skick, det var vad säljaren sa också...!

dsmammor rules
  • fru vanheden
    JuliaochNelly skrev 2008-08-20 07:12:57 följande:
    hon hade lagt 7800 så hon gick ner 800 men tycker ni jag ska slå till?
    Är den fin så hade jag köpt..!
    Jag köpte min för 7000:- cam demin för en vecka sen..
    Fick med åkpåse, vinterhjul och parasoll och den var 10 månader gammal och kvitto fanns bara med ägarens namn, (men hon lovade att hjälpa mej vid problem) men nu känns det som om skicket inte var så bra som jag trodde från början
    Så kolla vagnen noga, även delar som du kanske inte tror du kommer att använda
    dsmammor rules
  • thj
    fru vanheden skrev 2008-08-20 07:16:56 följande:
    Hej tjejer!Jag skrev tidigare om min bugaboo som jag köpte igen (min fjärde men första begagnad, gecko, cam, bee och nu cam igen )Men då den var begagnad är jag så extra orolig att något ska vara fel..Jag har aldrig använt liggdel på mina bugaboo då min son var  närmare året när vi köpte första men jag har nu läst på ett par ställen att det ska vara några "pinnar" med till liggdelen..Jag kollade min och hittade en platt pinne...Är det en sån?Jag har bara en, ska det vara fler?Vad ska man ha dem till?Sen märkte jag att dragkedjan är sönder till liggdelen, den går inte att stänga med locket..Vad hade ni gjort då den är köpt begagnad?Den är endast 10 månader så jag trodde att den skulle vara i bra skick, det var vad säljaren sa också...!
    Hejsan
    Det ska vara med två plastskenor en huvudänden och en tillfotänden,en ny sådan kostar 35:-
    Är det dragkedjan på locket eller på liggdelen som är trasigt?
    Ett nytt lock kostar 220 tror jag inte mer iallfall..
    liggdelstyget 665:-

Grattis till ett bra vagnval

kram
    Nu hitta jag
  • Senap
    Svar på #7110
    fru v: Jag skulle mailat BB och sagt som det är att dragkedjan är trasig och frågat om det går att beställa ny dragkedja till liggdelen eller vad man ska göra. (lite oskyldigt)
    Då kanske man får en ny liggdel för att det är lättare för dem.

Kan vara svårt att reklammera en dragkedja för garantier gäller inte för handhavandefel. (Och oftast så tror affären det om dragkedjor) Men försöka går ju.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Mamma Kråkan

det bästa är väl att tjejen bor 5 minuter härifrån...då tror inte jag iallfall att man drar en rövare..det blir ju ungefärsamma pris.till min fanns ju ingen åkpåse men ett reseskydd.

fru vanheden skrev 2008-08-20 07:19:06 följande:
    Är den fin så hade jag köpt..!Jag köpte min för 7000:- cam demin för en vecka sen..Fick med åkpåse, vinterhjul och parasoll och den var 10 månader gammal och kvitto fanns bara med ägarens namn, (men hon lovade att hjälpa mej vid problem) men nu känns det som om skicket inte var så bra som jag trodde från början Så kolla vagnen noga, även delar som du kanske inte tror du kommer att använda
  • Fröken Småland
    arkeologitjejen skrev 2008-08-19 23:01:31 följande:
    Kanske en lite dum fråga, men brukar Bugaboo också släppa nya modeller på hösten av sina vagnar? Funderar ju som sagt på att köpa en Bee, men om det släpps en ny modell om någon månad så funderar jag på att vänta.
    Bugaboo har aldrig några årsmodeller utan bara olika modeller. Det är inga nya modeller på gång.
  • Lille Mammsen
    mamma2003 skrev 2008-08-20 07:42:16 följande:
    Bugaboo har aldrig några årsmodeller utan bara olika modeller. Det är inga nya modeller på gång.
    Fast man kan ju säga det om nya chassit typ jöö!! dvs nya chassit=ny modell!! va det 2007 eller 2008 som nya CAM chassit kom?
  • Mamma Kråkan
    Jaha då kommer hon och lämnar den idag...det blir en denim cameleon nov 07.med vinterhjul,reseskydd,mugghållare och bagclips för 7000 kr. är det något speciellt jag ska kolla på¨?
  • AIE

Har blivit erbjuden att köpa en brun sittdelsbas för 700kr. Den är helt ny o aldrig använd.
    Är det ett bra pris tycker ni(nypris 880kr)? Eller ska jag försöka pruta lite till?

Emil 030808 o Vilgot 080617 mina prinsar!!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14