• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • molly 81

Hallo alla!

Nu har jag kommit på en dålig sak med bugaboo och som emmaljungan var bättre på...*håll i er*

Materialet på handtaget. Idag har det regnat lite här, vi var ute och gick. Ellen tjorvade inne i vagnen och jag fick ett par gånger fixa med henne. Handtaget blev således blött, och VÄLDIGT obehagligt att hålla i. Jag tyckte det var jobbigt, så hädanefter ska jag ha en lite handduk liggande, så jag kan torkar av det.

Och en sak till, jag tycker mina suflettfästen flyttar sig på ramen?! Rätt så mycket faktiskt, någon annan som känner igen det?

E

• Fröken Småland
    HååGe skrev 2008-08-20 11:28:48 följande:
    Hittar inte det - verkar inte finnas??? Fast du hade ju detaljerade prisuppgifter och allt!?!
    Jodå, det finns under Bugaboo, klädsel. Lösa suffletter är nog inte upplagda men det finns, jag lovar! (Har själv köpt)
    HååGe skrev 2008-08-20 11:30:05 följande:
    Har sett en solblekt, billig Frog på blocket som jag är lite sugen på nämligen...www.blocket.se/vi/17265226.htm pris???
    Priset är väl OK men inte om varukorgen också är solblekt som det ser ut på bilden. Man undrar ju också hur sittdelen ser ut. Jag misstänker att även den är rejält blekt.
  • HååGe

Jag sökte på "frog" och hittade nu. Lite dyrt med komplett ny klädsel till den där solblekta vagnen, då kan jag ju hitta en begagnad i bättre skick som blir lättare för mig att sälja sedan utan större ekonomisk förlust.

• Stormis
    HååGe skrev 2008-08-20 11:30:05 följande:
    Har sett en solblekt, billig Frog på blocket som jag är lite sugen på nämligen...www.blocket.se/vi/17265226.htm pris???
    Är inte bra på Frog, men den är ju 3-4 år gammal. Tror ingen här kommer råda dig att betala mer än 3000 kr.

Kidzshop.se hittar du klädsel under Barnvagn - Bugaboo - klädsel. Sufflett (Cam, men den passar till Frog, fast kanske bättre med nya fästen och bågar? Rätta mig ni som vet) hittar du under Barnvagn - Bugaboo - Tillbehör.
  • Stormis

Jag vår långsam
    Men jag kan tillägga att lösa Cam-suffletter finns upplagda på Kidz.

• HååGe

Ni vet ju allt. Vad är nackdelarna med en Gecko tycker ni? Saknar man  bumperbaren?

Passar inte Camens åkpåse till Frogen? Blir den stor och knölig?

• Fröken Småland
    SchumiFerrari skrev 2008-08-20 11:33:54 följande:
    Tittar på en repris av sommar med Ernst.. Var en Bugga med! Orange sufflett! Den bara var med i början en snabbis.. vet inte om den kommer synas mer...
    Hahaha! *skadad*
    molly 81 skrev 2008-08-20 11:38:42 följande:
    Hallo alla!Nu har jag kommit på en dålig sak med bugaboo och som emmaljungan var bättre på...*håll i er*Materialet på handtaget. Idag har det regnat lite här, vi var ute och gick. Ellen tjorvade inne i vagnen och jag fick ett par gånger fixa med henne. Handtaget blev således blött, och VÄLDIGT obehagligt att hålla i. Jag tyckte det var jobbigt, så hädanefter ska jag ha en lite handduk liggande, så jag kan torkar av det.Och en sak till, jag tycker mina suflettfästen flyttar sig på ramen?! Rätt så mycket faktiskt, någon annan som känner igen det?E
    Blött handtag kan jag hålla med om att det är otrevligt. Hmmm, man kanske skulle sy en kanal i vaxduk att sätta på vid regn? *Ernst-varning*

Att sufflettfästen flyttar sig på ramen har jag aldrig hört tidigare. Sitter de verkligen rätt? Bild?
  • SchumiFerrari
    mamma2003 skrev 2008-08-20 11:50:30 följande:
    Hahaha! *skadad*
    Nä, inte alls skadad... har bara öga fär Buggor nu.. hihi
    *Älskade Noa*
  • Fröken Småland
    HååGe skrev 2008-08-20 11:48:47 följande:
    Ni vet ju allt. Vad är nackdelarna med en Gecko tycker ni? Saknar man  bumperbaren?Passar inte Camens åkpåse till Frogen? Blir den stor och knölig?
    Fördelen med Geckon är att den är så lättstyrd, den har en annan konstruktion med lägre tyngdpunkt. Och det går att fälla sittdelen på ett smartare sätt. Sen är den snygg också . Bumperbaren tror jag absolut att jag skulle sakna, men det där är nog väldigt individuellt.

"Camens" åkpåse passar perfekt till Gecko, Frog och Cameleon. Märks inte alls att ramen är några cm kortare.
  • Senap
    HååGe skrev 2008-08-20 11:48:47 följande:
    Ni vet ju allt. Vad är nackdelarna med en Gecko tycker ni? Saknar man  bumperbaren?Passar inte Camens åkpåse till Frogen? Blir den stor och knölig?
    1) Se blogg
    2) Jo, den passar ypperligt. Det är samma till alla modeller nu. Den ursprungliga Frogens åkpåse har inte fickan man trär över ramen utan istället en dragsko. Och så har den annat foder.
    Men den nya åkpåsen är till både Cam och Gecko (och därmed också Frog då Gecko och Frogen har samma ramstorlek) och har fleecefoder i samma färg som påsen
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14