• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Kajsan
    Moa38 skrev 2008-08-20 10:13:30 följande:
    Jag har lite sorg Har snidat om buggan till liggvagn inför bebis ankomst om 5 veckor och den är SÅ fin.Har dock köpt en P&T för har en tvååring som aldrig skulle stå still på en ståbräda, och när jag tittar på buggan känner jag att den nog inte kommer att användas så mycket ute då man ofta är ensammen ute med barnen på dagarna. (som säng inne under dagarna är den oumbärlig)Sa dock till min dotter igår att om hon är hemma och vi skall ut och gå så SKA bebisen ligga i buggan så man får en chans att köra den (sambon tycker dock det är onödigt med två vagnar och propsar på att sälja buggan!!! Men  jag vinner nog)
    "Sälja Buggan"? Svär inte!
    Vi har också buggan hemma , den används väl i snitt varannan vecka Men sälja? Aldrig!
  • Mary Cherry
    Kajsan skrev 2008-08-20 10:18:04 följande:
    "Sälja Buggan"? Svär inte! Vi har också buggan hemma , den används väl i snitt varannan vecka Men sälja? Aldrig!
    Samma här. Jag trodde i min enfald att dottern skulle kunna stå på ståbräda. Det kan hon, ungefär 30 sekunder åt gången.
  • Senap
    Moa38 skrev 2008-08-20 10:13:30 följande:
    Jag har lite sorg Har snidat om buggan till liggvagn inför bebis ankomst om 5 veckor och den är SÅ fin.Har dock köpt en P&T för har en tvååring som aldrig skulle stå still på en ståbräda, och när jag tittar på buggan känner jag att den nog inte kommer att användas så mycket ute då man ofta är ensammen ute med barnen på dagarna. (som säng inne under dagarna är den oumbärlig)Sa dock till min dotter igår att om hon är hemma och vi skall ut och gå så SKA bebisen ligga i buggan så man får en chans att köra den (sambon tycker dock det är onödigt med två vagnar och propsar på att sälja buggan!!! Men  jag vinner nog)
    Sälja buggan? *sätter i halsen*
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Moa38

Ganska förfärad över tanken faktiskt. Vill att hon skall njuta av sin bugga när hon är lite äldre oxå, som storebror gjort

var bara tvungen:
    Läste i denna tråd precis att vi bara köper bugaboo för att det är en modevagn??!! och för att DYRAST är bäst??
    Köpte en emmaljunga till min dotter för 13 år sedan och den kostade 6000 DÅ!! Och den vagnen mamma hade till mig för 34 år sedan kostade 4500, så kom inte och säg att det är dyrt med bugaboo!

SÅ trött på alla fördomar om bugaboo hela tiden.

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m35377904.html#replyformanchor

• FinalFantasy

Jag har ägt Emmaljunga, Brio, Cango, Teutonia, BT osv.. men ingen har varit lika trevlig att köra som Bugaboo! Helt klart värt de extra slantarna Och kan säga att jag var emot Bugaboo för det just var en modevagn men blev helt såld när jag provkörde den

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Senap
    Moa38 skrev 2008-08-20 10:28:48 följande:
    Ganska förfärad över tanken faktiskt. Vill att hon skall njuta av sin bugga när hon är lite äldre oxå, som storebror gjort var bara tvungen:Läste i denna tråd precis att vi bara köper bugaboo för att det är en modevagn??!! och för att DYRAST är bäst??Köpte en emmaljunga till min dotter för 13 år sedan och den kostade 6000 DÅ!! Och den vagnen mamma hade till mig för 34 år sedan kostade 4500, så kom inte och säg att det är dyrt med bugaboo!SÅ trött på alla fördomar om bugaboo hela tiden.www.familjeliv.se/Forum-2-11/m35377904.html
    Samma här. Jag har köpt:
    Brio kombi: 7100:-
    Gecko: 6900:-
    Cameleon: 6800:-
    Alla nya, men Camen från tyskland. Men konstigt nog så är det BB som är dyra och modevagnar. Att Brion höll på att knäcka min rygg, kostade mest och man får inte ens ett regnskydd på köpet hör inte till saken.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Moa38

Precis, Man måste se till vad man får för priset och till smidigheten som faktisk överväger allt. Lånade en brio kombivagn av en kompis till förra barnet att ha som komplement i sovrummet om natten och vagga. Jag fick inte in den i bilen själv och den tog upp hela bagaget!!! på vår mazda kombi! med buggan kan man både ha hund och vagn och matkassar i bagaget utan att det blir trångt. Åh, skulle kunna prata positivt hur länge som helst om vagnen (men ni VET ju hur bra bugaboo är) Men trött på att "försvara" vagnvalet hela tiden för folk. Varför är det bara vi som måste försvara vagneköpet och inte emmaljungaägare? Jag klankar väl inte ner på vad dom valt för vagn heller? Suck

• Fröken Småland

Jag har aldrig någonsin försvarat valet av vagn. Lika lite som jag försvarat valet av bil, hus, jacka eller vinterskor. Det är fullständigt ointressant för mig vad andra tycker bara jag själv trivs med det jag har.

• Moa38

Precis, men det jag menar är att jag undrar varför man hamnar i den situationen bara för att man har en bugaboo?

• Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-08-20 10:41:57 följande:
    Jag har aldrig någonsin försvarat valet av vagn. Lika lite som jag försvarat valet av bil, hus, jacka eller vinterskor. Det är fullständigt ointressant för mig vad andra tycker bara jag själv trivs med det jag har.
    Äsch, nu lät jag sur. Vad jag menar är att jag inte orkar spilla energi på att tjafsa om en barnvagn med någon som bestämt sig för att inte gilla den. Men många verkar ta kritiken personligt. Folk måste väl få tycka som de vill? Sen att man orkar bry sig så mycket om någon annans barnvagn och dessutom högljutt klaga är möjligen lite anmärkningsvärt.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14