• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    Alisa skrev 2008-08-23 11:38:13 följande:
    Vilket är att föredra: fleece eller canvas på topset?Min flicka kommer i november och vi har beställt i fleece. Det känns varmt och bra  (har fått för mig om att jag kommer gilla det bättre av någon anledning..)Vad tycker ni?
    Det är en smaksak utan tvekan. Fleecen har snyggare passform, medan canvasen känns modernare. Du blir nöjd med vilket som .
  • Moa38
    myHappiness skrev 2008-08-23 11:39:49 följande:
    EFTERLYSER!!!!!Letar efter bilder på denim bas med olika toppar. Hittar mest tvärtom, dvs typ brun bas med denim topp.Nån som har denim bas med brun topp?
    Jag har denim bas med blommig topp i galleriet
  • Aussielotta

Little daughter --> Enligt personalen på babyhörnan i göteborg så har bugaboo lagt till cirka 1,5 cm tyg på alla toptyger, såväl fleece som canvas eftersom de haft många som klagat på att tyget har varit så spänt att det slits där bågarna i suffletten sitter. Jag trodde först det bara var på fleecen, men sen såg vi att även alla canvas var likadana, så det är nåt nytt dom gjort för att undvika klagomål på slitage.

Alisa --> Jag hade hellre valt canvas nu när det finns att välja på. När vi köpte vagnen så fanns bara fleece. Fast vi har varit supernöjda med fleecen, fast den blivit solblekt.

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • myHappiness
    Moa38 skrev 2008-08-23 12:41:58 följande:
    Jag har denim bas med blommig topp i galleriet
    Har varit o kikat. Fin!
  • Lourdes
    Elliebelli skrev 2008-08-23 08:24:47 följande:
    Hej.Är det någon mer än jag som har problem med bromsen på been?Oftast så låser bara ena hjulet.Har för mig att jag läst om något liknande tidigare i tråden.Kan man göra något åt det tro, eller är det reklamation som gäller?
    Reklamera! Jag hade samma problem och reklamerade och fick ett nytt chassi.
  • oOrosamarängerOo
    Aussielotta skrev 2008-08-23 12:43:02 följande:
    Little daughter --> Enligt personalen på babyhörnan i göteborg så har bugaboo lagt till cirka 1,5 cm tyg på alla toptyger, såväl fleece som canvas eftersom de haft många som klagat på att tyget har varit så spänt att det slits där bågarna i suffletten sitter. Jag trodde först det bara var på fleecen, men sen såg vi att även alla canvas var likadana, så det är nåt nytt dom gjort för att undvika klagomål på slitage.Alisa --> Jag hade hellre valt canvas nu när det finns att välja på. När vi köpte vagnen så fanns bara fleece. Fast vi har varit supernöjda med fleecen, fast den blivit solblekt.
    Jag har sålt av alla mina canvas, gilllar de inte alls. Tycker de sitter så illa och säckigt och är inte alls lika snygga på som fleecen. Även skönare för ett litet barn i sittdelen med fleecen på. Sedan har jag denim oxå, den är super
  • luttelin

Tycker chassit knarrar en del på vår Cam. Ngt man kan göra åt det?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mille & Majken, våra hjärtan ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Lourdes
    luttelin skrev 2008-08-23 12:53:28 följande:
    Tycker chassit knarrar en del på vår Cam. Ngt man kan göra åt det?
    Silikon spray!
  • gerd

Hej alla!

Funderar på att köpa en Bugaboo Cameleon. Bebisen kommer i slutet av november. Bor i Stockholm. Vad säger ni, lammfäll och bara täcke/filt eller åkpåse? Har ni erfarenheter att dela med er av?

• luttelin
    Lourdes skrev 2008-08-23 12:55:13 följande:
    Då ska jag prova med det.
    Är Bugaboos egna åkpåsar de bästa till vagnen?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mille & Majken, våra hjärtan ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14