• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Little daugther

Har precis lagt beställning på en skötväska hos My little star
    Hur många dagar brukar det ta innan varorna kommer?

• Lille Mammsen
    HemmaHosSofi skrev 2008-08-28 14:02:45 följande:
    Snabb fråga.. Använder ni Bugaboo's egna uv-skydd eller något annat?Jag hade axel&ida innan och var jätte nöjd med det, tyvärr sålde jag de med min UJ.Funderar nu på ett nytt..
    Jag körde buggans egna...o jag va nöjd iallafall!
  • v i r r a

Hallå alla! Hittade till min glädje just den här tråden. Jag är nyförälskad i Bugaboo cameleon... Är i v 18 och har just börjat kolla in barnvagnar. Efter mycket körande av många modeller hittade vi en bugaboo i en butik och jag säger bara VILKEN SKILLNAD! Andra vagnar förvandlades till traktorer Å jag som alltid höjt på ögonbrynen åt varför folk lägger 10 000 på en vagn. Nu fattar jag. Brutalt habegär har jag fast jag VET att man absolut klarar sig med en annan vagn som kanske kostar hälften... Huu!

Hur har ni andra resonerat kring priset? Har ni skitit i det och kört på? Räknat med att sälja begagnad eller har ni kanske köpt begagnad?

Gissar att detta inte är nya frågor för er som hängt i tråden länge men jag är nybörjare och kan inte gå igenom 14 (14!!!??!?) trådar

• Little daugther
    SooJuicy skrev 2008-08-28 13:48:12 följande:
    Tror de tar frakt efter vikt? under 2000:-, sedan fraktfritt o ns är nog fraktfritt där?Min blev 44.25 i frakt för en buggapåse.
    Jo, det var nog den summan i fraktkostnad för min senaste beställning därifrån också.
  • Little daugther
    v i r r a skrev 2008-08-28 16:11:08 följande:
    Hallå alla! Hittade till min glädje just den här tråden. Jag är nyförälskad i Bugaboo cameleon... Är i v 18 och har just börjat kolla in barnvagnar. Efter mycket körande av många modeller hittade vi en bugaboo i en butik och jag säger bara VILKEN SKILLNAD! Andra vagnar förvandlades till traktorer Å jag som alltid höjt på ögonbrynen åt varför folk lägger 10 000 på en vagn. Nu fattar jag. Brutalt habegär har jag fast jag VET att man absolut klarar sig med en annan vagn som kanske kostar hälften... Huu! Hur har ni andra resonerat kring priset? Har ni skitit i det och kört på? Räknat med att sälja begagnad eller har ni kanske köpt begagnad? Gissar att detta inte är nya frågor för er som hängt i tråden länge men jag är nybörjare och kan inte gå igenom 14 (14!!!??!?) trådar
    Jag tog mig råd, för Bugaboo var den enda vagn jag ville ha och jag skulle aldrig ha blivit nöjd annars och ändå gått och köpt mig en Bugaboo.

Det är dyrt att vara Bugaboo ägare för man vill hela tiden ha nya saker tillbehör till den. Jag köper och säljer sedan på Tradera och köper sedan nytt för pengarna

Kan nästan garantera dig att du inte kommer ångra ditt vagnköp om du köper en Bugaboo.
  • Kajsan
    v i r r a skrev 2008-08-28 16:11:08 följande:
    Hallå alla! Hittade till min glädje just den här tråden. Jag är nyförälskad i Bugaboo cameleon... Är i v 18 och har just börjat kolla in barnvagnar. Efter mycket körande av många modeller hittade vi en bugaboo i en butik och jag säger bara VILKEN SKILLNAD! Andra vagnar förvandlades till traktorer Å jag som alltid höjt på ögonbrynen åt varför folk lägger 10 000 på en vagn. Nu fattar jag. Brutalt habegär har jag fast jag VET att man absolut klarar sig med en annan vagn som kanske kostar hälften... Huu! Hur har ni andra resonerat kring priset? Har ni skitit i det och kört på? Räknat med att sälja begagnad eller har ni kanske köpt begagnad? Gissar att detta inte är nya frågor för er som hängt i tråden länge men jag är nybörjare och kan inte gå igenom 14 (14!!!??!?) trådar
    Andrahandsvärdet är skyhögt, jag har beställt billigt från Babytrader.eu ooch sen fått ut MER när jag sålt begagnat efter ett år
  • v i r r a

Tack för svar! Det är väl så jag känner... att vi får ta oss råd. Jag kommer inte heller bli helt nöjd med något annat tror jag... och visst har jag redan spanat in tradera, traderatokig som jag är

Little daugther skrev 2008-08-28 16:25:03 följande:

Jag tog mig råd, för Bugaboo var den enda vagn jag ville ha och jag skulle aldrig ha blivit nöjd annars och ändå gått och köpt mig en Bugaboo.Det är dyrt att vara Bugaboo ägare för man vill hela tiden ha nya saker tillbehör till den. Jag köper och säljer sedan på Tradera och köper sedan nytt för pengarna Kan nästan garantera dig att du inte kommer ångra ditt vagnköp om du köper en Bugaboo.
  • v i r r a

Jo jag har sett att det knappt verkar lönt att köpa begagnat. En 06 för 7000. Då köper i alla fall jag hellre en ny 08 för någon tusing mer. Tack för tips på sidan! Hur funkar det med garantier etc. om man köper där? Någon erfarenhet?

Kommer att överösa er med frågor känner jag... Hoppas det är ok

Kajsan skrev 2008-08-28 16:25:23 följande:
    Andrahandsvärdet är skyhögt, jag har beställt billigt från Babytrader.eu ooch sen fått ut MER när jag sålt begagnat efter ett år
  • Little daugther
    v i r r a skrev 2008-08-28 16:29:21 följande:
    Jo jag har sett att det knappt verkar lönt att köpa begagnat. En 06 för 7000. Då köper i alla fall jag hellre en ny 08 för någon tusing mer. Tack för tips på sidan! Hur funkar det med garantier etc. om man köper där? Någon erfarenhet? Kommer att överösa er med frågor känner jag... Hoppas det är ok
    Du har 2 års garanti.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14