• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Alisa

snabb fråga . När man satt på hjulen och fällt ut chassit, ska de små hjulen när man lyfter vagnen börja fälla tillbaka sig automatiskt? Det "klickade" aldrig när de fälldes fram.... Eller fastnar de när man sätter på ramen sen?  Fundersam

• Stargirl
    v i r r a skrev 2008-08-28 16:11:08 följande:
    Hallå alla! Hittade till min glädje just den här tråden. Jag är nyförälskad i Bugaboo cameleon... Är i v 18 och har just börjat kolla in barnvagnar. Efter mycket körande av många modeller hittade vi en bugaboo i en butik och jag säger bara VILKEN SKILLNAD! Andra vagnar förvandlades till traktorer Å jag som alltid höjt på ögonbrynen åt varför folk lägger 10 000 på en vagn. Nu fattar jag. Brutalt habegär har jag fast jag VET att man absolut klarar sig med en annan vagn som kanske kostar hälften... Huu! Hur har ni andra resonerat kring priset? Har ni skitit i det och kört på? Räknat med att sälja begagnad eller har ni kanske köpt begagnad? Gissar att detta inte är nya frågor för er som hängt i tråden länge men jag är nybörjare och kan inte gå igenom 14 (14!!!??!?) trådar
    Vi har köpt nytt. ar kört Bugaboo sedan 2004 och aldrig ångrat. De rvå första buggorna fick jag väldigt bra betalt för. Andrahandsvärdet är högt men det är mycket efterfrågan och tillgången av begagnade ökar ju hela tiden. Men Buggor har ju högre andrahandsvärde än ex Tutonia och Brio etc.
    Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa begagnat eller råda andra att göra det samtidigt som om man väntar frösta barnet så kanske lönt att köpa nytt.
    *~Bugaboo RULES~*
  • myHappiness

Vilken färg på topp skulle ni välja till denim bas??
    Bombardera mig med förslag nu! Och vilket blir finast fleece eller canvas?
    Har inte sett canvas top på denim än, nån som har?

På Bugaboos hemsida i färgblandaren finns ju inte denim med, så det är svårt att föreställa sig hur det kan tänkas se ut.

Nu är det bara 12 dagar kvar!!
  • Fröken Småland
    myHappiness skrev 2008-08-28 17:42:10 följande:
    Vilken färg på topp skulle ni välja till denim bas??Bombardera mig med förslag nu! Och vilket blir finast fleece eller canvas?Har inte sett canvas top på denim än, nån som har?På Bugaboos hemsida i färgblandaren finns ju inte denim med, så det är svårt att föreställa sig hur det kan tänkas se ut.
    Då röstar jag på röd canvas
  • Mary Cherry

Ni som har JuJuBe, var köper ni dem? Ingen i Sverige har rätt väska i rätt färg. Jag kollade på KiwiKids men det blev ju inget billigare.

• myHappiness
    mamma2003 skrev 2008-08-28 17:46:23 följande:
    Då röstar jag på röd canvas
    Tror du att canvas blir snyggt till denim? Tänker på strukturen. Jeans o canvas. Har fleece i orange så jag vet att det blir snyggt, men vill ha mer!!!
  • Fröken Småland
    myHappiness skrev 2008-08-28 17:50:46 följande:
    Tror du att canvas blir snyggt till denim? Tänker på strukturen. Jeans o canvas. Har fleece i orange så jag vet att det blir snyggt, men vill ha mer!!!
    Jag har denim sittdelsbas (gamla denim i och för sig) och jag tycker den är fin till canvas.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14