v i r r a skrev 2008-08-28 16:11:08 följande:
Hallå alla! Hittade till min glädje just den här tråden. Jag är nyförälskad i Bugaboo cameleon... Är i v 18 och har just börjat kolla in barnvagnar. Efter mycket körande av många modeller hittade vi en bugaboo i en butik och jag säger bara VILKEN SKILLNAD! Andra vagnar förvandlades till traktorer Å jag som alltid höjt på ögonbrynen åt varför folk lägger 10 000 på en vagn. Nu fattar jag. Brutalt habegär har jag fast jag VET att man absolut klarar sig med en annan vagn som kanske kostar hälften... Huu! Hur har ni andra resonerat kring priset? Har ni skitit i det och kört på? Räknat med att sälja begagnad eller har ni kanske köpt begagnad? Gissar att detta inte är nya frågor för er som hängt i tråden länge men jag är nybörjare och kan inte gå igenom 14 (14!!!??!?) trådar
Vi har köpt nytt. ar kört Bugaboo sedan 2004 och aldrig ångrat. De rvå första buggorna fick jag väldigt bra betalt för. Andrahandsvärdet är högt men det är mycket efterfrågan och tillgången av begagnade ökar ju hela tiden. Men Buggor har ju högre andrahandsvärde än ex Tutonia och Brio etc.
Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa begagnat eller råda andra att göra det samtidigt som om man väntar frösta barnet så kanske lönt att köpa nytt.