• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Kajsan
    Hepa skrev 2008-08-28 10:06:52 följande:
    [citat]
    Ja vi tänker väl att om det blir en pojke så vill vi inte ha en ceriserosa åkpåse. Och visst, självklart kan en pojke ha rosa! Men jag personligen vill inte ha rosa till en pojke.

Jaha då förstår jag.
    Men vilka färger har du att välja på då? Finns det nån färg du kan tänka dig till en pojke eller är det bara den grå som gäller?
    1000 kr är mycket pengar för oss också , men eftersom jag är föräldrarledig nu så väljer jag färg, när det är hans tur får han välja.
  • Kajsan
    AnniPanni skrev 2008-08-28 10:11:38 följande:
    Nä men som sagt praktiskar killar - rosa åkpåse kanske inte känns rätt till eventuell pojke sen och då måste man ju köpa en ny.
    Jag tänkte inte ens i de banorna när jag läste inlägget, men sen kom jag på att det fortfarande finns folk som resonerar så.
  • Hepa

Offwhite eller grå. Eller rosa (men då säljer jag den nog sen då)
    Jo jag vet, egentligen är det jag som har bestämt allt då det gäller vagnen. Han är egentligen inte så intresserad. så jag vet inte varför jag inte bara gick ut och köpte en åkpåse! Men nu frågade jag honom vad han tyckte (dumt ). Han är så less på allt rosa som vi har till vår dotter. jag älskar rosa, men inte han. Men jag kanske köper en rosa ändå! Jag fick ju igenom rosa skötväska. Hade bara varit roligt om han tyckte att den var fin också. Men offwhite passar ju både pojke och flicka. Å jag har beslutsångest!!

Kajsan skrev 2008-08-28 10:12:45 följande:
    [citat]Ja vi tänker väl att om det blir en pojke så vill vi inte ha en ceriserosa åkpåse. Och visst, självklart kan en pojke ha rosa! Men jag personligen vill inte ha rosa till en pojke.Jaha då förstår jag.Men vilka färger har du att välja på då? Finns det nån färg du kan tänka dig till en pojke eller är det bara den grå som gäller?1000 kr är mycket pengar för oss också , men eftersom jag är föräldrarledig nu så väljer jag färg, när det är hans tur får han välja.
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2008-08-28 10:13:56 följande:
    Jag tänkte inte ens i de banorna när jag läste inlägget, men sen kom jag på att det fortfarande finns folk som resonerar så.
    Bara på nätet, tar för givet att de inte är stockholmare för träffar ju aldrig nåra som resonerar så irl o mig skulle det aldrig falla in att undvika rosa till en kille
  • AnniPanni
    Kajsan skrev 2008-08-28 10:13:56 följande:
    Att jag ens tänkte i de banorna är ju för att min egen sambo är en aning fast i tjej-killfärger. Jag har ett kornblått PoP set till lilla E som är såååå fint men han envisas med att det är en killfärg. Han gick då och köpte en knallrosa PoPjacka
    (nu har jag ju två att alternera mellan så det funkar ju absolut för mig )
  • Kajsan
    Hepa skrev 2008-08-28 10:17:52 följande:
    Offwhite eller grå. Eller rosa (men då säljer jag den nog sen då)Jo jag vet, egentligen är det jag som har bestämt allt då det gäller vagnen. Han är egentligen inte så intresserad. så jag vet inte varför jag inte bara gick ut och köpte en åkpåse! Men nu frågade jag honom vad han tyckte (dumt ). Han är så less på allt rosa som vi har till vår dotter. jag älskar rosa, men inte han. Men jag kanske köper en rosa ändå! Jag fick ju igenom rosa skötväska. Hade bara varit roligt om han tyckte att den var fin också. Men offwhite passar ju både pojke och flicka. Å jag har beslutsångest!!
    Jag har den offwhita, den är supersnygg. Den nya rosa är också jättefin ( och passar faktiskt till både pojke och flicka,( om man inte bor i en liten by på landet där folk har lantmännenkeps, männen står och kissar på toaletten och Börje i det röda huset berättar att han minsann såg en NEGER på byn i somras )
    Grå är inte så kul.Tycker jag.
  • Hepa

Jo vi bor i Stockholm. Men jag är lite gammeldags antar jag då det gäller färger till pojkar och flickor.
    det är bra att ni inte tänker så, borde jag också göra! kanske ändrar mig om jag skulle få en pojke, vem vet. Men just nu skulle jag inte vilja ha den rosa åkpåsen till en pojke faktiskt. Kanske är för att jag är inflyttad stockholmare och inte äkta

SooJuicy skrev 2008-08-28 10:19:35 följande:
    Bara på nätet, tar för givet att de inte är stockholmare för träffar ju aldrig nåra som resonerar så irl o mig skulle det aldrig falla in att undvika rosa till en kille
  • Hepa

Tack, uppskattar era smakråd!

Kajsan skrev 2008-08-28 10:26:25 följande:
    Jag har den offwhita, den är supersnygg. Den nya rosa är också jättefin ( och passar faktiskt till både pojke och flicka,( om man inte bor i en liten by på landet där folk har lantmännenkeps, männen står och kissar på toaletten och Börje i det röda huset berättar att han minsann såg en NEGER på byn i somras ) Grå är inte så kul.Tycker jag.
  • oOrosamarängerOo
    Hepa skrev 2008-08-28 10:30:43 följande:
    Jo vi bor i Stockholm. Men jag är lite gammeldags antar jag då det gäller färger till pojkar och flickor.det är bra att ni inte tänker så, borde jag också göra! kanske ändrar mig om jag skulle få en pojke, vem vet. Men just nu skulle jag inte vilja ha den rosa åkpåsen till en pojke faktiskt. Kanske är för att jag är inflyttad stockholmare och inte äkta
    Måste bero på att du är från landet
  • Kajsan
    Hepa skrev 2008-08-28 10:32:44 följande:
    Tack, uppskattar era smakråd!
    Vilken färg har du på basen?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14