• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2008-08-29 00:32:28 följande:
    Bästa stället att köpa en bee på?? Priserna skilljer sig ju inte speciellt mycket om man köper från nåt annat land. Är det kidzshop som har bäst erbjudande? då man får 500 i presentkort. eller finns de nåt annat ställe? Butiken där i Sollentuna (minns inte va den hette an bara tänka på sprall just nu) är det helt klart bojkott på annars var deras felaktiga kampanj sjysst och så OT jag e så jäkla sur! jag hade en OiOi hobo som jag köpte för att jag tyckte att den var galet snygg på buggan. mindre än en månad senare var axelbandet av! fick vänta i 3-4 veckor på en ny väska. fick en ny men valde att byta till en messenger! Nu är den oxå trasig! Magneten har gått av och lossnar fan de e ju en väska som man har barn nära! Livsfarligt ju om den hade lossnat och noa hade satt den i halsen. känns som att OiOis väskor bara ska hålla i max en månad *gråter* eller är det nån bugaboo förbannelse över andra skötväskor än deras egna? och inte fasiken har jag lust att vänta i 3-4 veckor igen för att dom e sega!

*asg* det måste vara vagnens förbannelse Mina OIOI väskor har aldrig gått sönder. Du har säkert bara haft otur.

Det är Knodd du tänker på i Sollentuna

*~Bugaboo RULES~*
  • Little daugther

Mary Cherry skrev 2008-08-28 17:46:57 följande:

Ni som har JuJuBe, var köper ni dem? Ingen i Sverige har rätt väska i rätt färg. Jag kollade på KiwiKids men det blev ju inget billigare.
    Jag köpte min från My little star.
  • Allrona

Här hittade jag visst en intressant tråd

Sitter precis och ska beställa en bugaboo camelon. En jag känner ska ta med sig vagnen hem från USA till mig. Problemet är att jag inte riktigt fattar vad jag beställer. Kan nån vara snäll och hjälpa mig?

Jag ska köpa en camelon i färgen denim. Längst ner står det såhär: Fabric set is required to complete the stroller and is sold separately.
    Vad är fabric set? Måste ju välja färg så det är ju intressant att veta vad det är

Footmuff är det fotsack till sittvagnen? Jag kan inte hitta någon åkpåse på den hemsian. Funkar det med annat märke på åkpåsen?

• Allrona

En till fråga. Funkar en vanlig ståbräda till vagnen eller måste jag köpa bugaboos egen?

• Stargirl
    Allrona skrev 2008-08-29 08:51:41 följande:
    Här hittade jag visst en intressant tråd Sitter precis och ska beställa en bugaboo camelon. En jag känner ska ta med sig vagnen hem från USA till mig. Problemet är att jag inte riktigt fattar vad jag beställer. Kan nån vara snäll och hjälpa mig?Jag ska köpa en camelon i färgen denim. Längst ner står det såhär: Fabric set is required to complete the stroller and is sold separately.Vad är fabric set? Måste ju välja färg så det är ju intressant att veta vad det är Footmuff är det fotsack till sittvagnen? Jag kan inte hitta någon åkpåse på den hemsian. Funkar det med annat märke på åkpåsen?
    Fabric set är soflett, liggdelslock och sittdelsöverdraget. Så det måste du välja i denim om du vill ha helt i denim är det det du måste välja. Footmuff är åkpåse, den skulle jag definitivt köpa. Bugaboos egna åkpåse är oslagbar i en Bugga utan tvekan.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Little daugther

Noas mamma skrev 2008-08-29 00:32:28 följande:

Bästa stället att köpa en bee på?? Priserna skilljer sig ju inte speciellt mycket om man köper från nåt annat land. Är det kidzshop som har bäst erbjudande? då man får 500 i presentkort. eller finns de nåt annat ställe? Butiken där i Sollentuna (minns inte va den hette an bara tänka på sprall just nu) är det helt klart bojkott på annars var deras felaktiga kampanj sjysst och så OT jag e så jäkla sur! jag hade en OiOi hobo som jag köpte för att jag tyckte att den var galet snygg på buggan. mindre än en månad senare var axelbandet av! fick vänta i 3-4 veckor på en ny väska. fick en ny men valde att byta till en messenger! Nu är den oxå trasig! Magneten har gått av och lossnar fan de e ju en väska som man har barn nära! Livsfarligt ju om den hade lossnat och noa hade satt den i halsen. känns som att OiOis väskor bara ska hålla i max en månad *gråter* eller är det nån bugaboo förbannelse över andra skötväskor än deras egna? och inte fasiken har jag lust att vänta i 3-4 veckor igen för att dom e sega!
    Du har inte dragit och slitit i väskan? Magnetlås är känsligare så man får vara lätt på hand när man har ett sådant lås.
  • Senap
    Allrona skrev 2008-08-29 08:51:41 följande:
    Här hittade jag visst en intressant tråd Sitter precis och ska beställa en bugaboo camelon. En jag känner ska ta med sig vagnen hem från USA till mig. Problemet är att jag inte riktigt fattar vad jag beställer. Kan nån vara snäll och hjälpa mig?Jag ska köpa en camelon i färgen denim. Längst ner står det såhär: Fabric set is required to complete the stroller and is sold separately.Vad är fabric set? Måste ju välja färg så det är ju intressant att veta vad det är Footmuff är det fotsack till sittvagnen? Jag kan inte hitta någon åkpåse på den hemsian. Funkar det med annat märke på åkpåsen?
    fabric set är topptyget dvs sufflett, liggdelslock och sittdelsöverdrag. I Sverige säljs det med vagnen men i USA så väljer man det så man kan välja vilket man vill.

footmuff = åkpåsen. Javisst funkar det med andra märken men Bugaboos sitter bäst. Glider inte en millimeter.

ståbräda - det finns andra som funkar men jag vet inte vilka
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Allrona

Tack för svaren! Återkommer nog ofta till den här tråden i fortsättningen Tyvärr dröjer det ända till januari innan jag får prova vagnen med bebis i!

• Allrona

Återkommer med en ny fråga direkt Vad betyder ea efter priset? Det står såhär: $839.99 ea

• AnniPanni
    Kickan 84 skrev 2008-08-28 23:24:44 följande:
    AnniPanni: Men varför sa då babytrader åt mig att kontakta bugaboo direkt?Var det svårt att få ett nytt? Jag känner att jag blir lite irriterad att de skickade mig vidare om jag kan reklamera direkt hos dem! Skickade du tillbaka det som det är fel på innan du fick ett nytt då eller hur funkar det? Vi har nämligen bara DEN vagnen.
    Vad har du för fel på din? Mitt är ju det glidande handtaget så det har varit enkelt att reklamera.
    Jag köpte min bugga i mars och reklamerade det chassit bums. Handaget gled i stort sett så fort man tittade på det . Det chassit fick jag skicka ner till babytradera, oc släpade omkring på en teutonia delta ifrån -01 *urk* i 2 veckor. Sen kom nya chassit som jag sen reklamerade efter en månad typ och å hade jag redan bytt ut skruvarna som babytrader skickat.
    Jag mailade Bugaboo o frågade vad jag skulle göra om skruvarna inte hjölpte och fick då svaret att jag självklart skulle reklamera chassit hos min återförsäljare dvs babytrader. Jag mailade och efter 2 mail typ så svarade de bara att nytt chassi var beställt o leverans om ca 4 veckor.
    Nu har jag inte fått något om att jag ska skicka ner det här chassit.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14